Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#171 Confrontatie

‘Jij gaf geen richting aan.’ ‘En wat wil jij daartegen doen, de wouten bellen? Je zat duidelijk te suffen. Volgens mij was je aan het appen ook. Het zal je heel wat gaan kosten om de schade aan mijn achterste te laten herstellen … Til? Ben jij het? Jemig, zo dof ken ik je helemaal niet.’ ‘Ik kom net uit Chateauroukoe gevlogen. Ik heb een jetlag denk ik.’ ‘Chateauroux.’ ‘Jij bent anders niets veranderd, je was altijd al een taalnazi. En streberig. Ik moet wel toegeven dat jouw afwezigheid de gemiddelde snelheid nogal omlaag heeft gehaald. Waarom zien we je nooit meer?’ ‘Ik ben er tussenuit geknepen; met vervroegd pensioen gegaan zeg maar. Ik werd er schijtziek van om constant met al die winden mee te moeten waaien. Op een dag was er een vrouw, ze deed nogal moeite voor me. Daar ben ik blijven hangen. Opvliegend karakter heeft ze, dat wel. Maar ze zorgt voor me, ik hoef niet meer te werken. Jij hebt nog steeds je ring om zie ik, heb jij nooit zin om er eens uit te vliegen?’ ‘Uitvliegen? Dat doen we regelmatig. De afgelopen dagen vanaf Chateauroukoe …’ ‘Chateauroux.’ ‘… jaja, naar de til, en volgende week gaan we vanaf Offenburg, de flugplatz. De laatste keer deed ik er 49 uur en 32 minuten over om terug te vliegen, dat record ga ik verbeteren. De prijs is een nieuwe transportkooi, daar ga ik voor. En ik hoop op een handje extra krachtvoer.’

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ I-kat, Nancy, wilfredbreda en marceline: Fijn dat de Duif jullie weer heeft mogen vermaken. Hij zat al veel te lang in zijn hok. Ik ben benieuwd op welk moment je doorkrijgt dat het om duiven gaat Marceline.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Ik ben benieuwd op welk moment je doorkrijgt dat het om duiven gaat Marceline.
Dat is achteraf natuurlijk lastig precies aan te geven. Ik denk ergens halfwegen dat op het moment dat je het had over 'met de winden meewaaien' het kwartje definitief viel.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Stella, Heerlijke dialoog. Bij de zin: ‘er zal heel wat nodig zijn om te schade aan mijn achterste te laten herstellen in combinatie met ‘zo dof ken ik je helemaal niet’ begonnen bij mij de belletjes te rinkelen dat het wel (weer) eens over duiven zou kunnen gaan. En natuurlijk ook de naam Til (en schijtziek :-) ) Heel vlot geschreven en vermakelijk om te lezen. Ik genoot. Nel Goudriaan

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@ Marceline en Nel: Fijn om te weten hoe en waar dat dan over komt. Ik wist het zelf natuurlijk meteen :D . Ik ben blij dat ik heb kunnen vermaken, en dank voor het fijne bericht Nel.