#171 Het vroegtijdig einde van een duoblog

‘Het was jouw beurt hè.’ ‘Nadine?’ ‘Doe nou niet of je me niet herkent, je hebt pas nog een foto van me geliked.’ ‘Goede foto was dat. Waarom like je nooit iets van mij?’, vroeg Dirk. ‘Omdat ik niet ga liken om het liken. Bovendien was het aan jou om weer contact op te nemen. En om je alvast voor te zijn, contact via Facebook is geen contact.’ ‘Hoe gaat het met je?’ ‘Ik denk dat je dat helemaal niet interesseert’, zei Nadine, die met haar wijsvinger wreef over het wijnglas dat ze vasthield. ‘Anders vraag ik het toch niet.’ ‘Is het niet een beetje laat om dat te vragen? Je hebt jaren niks van je laten horen. Dan vraag je het hier op een schoolreünie. Je wilt het helemaal niet weten.’ ‘Je weet toch hoe dat gaat. Ik kreeg een vriendin, dan heb je minder tijd.’ ‘300 woorden per week.’ ‘Het gaat niet om het aantal Nadine, je leven ziet er gewoon anders uit als je een relatie hebt.’ ‘Hm.’ ‘Hoe ziet jouw liefdesleven eruit?’ ‘Ik haal mijn liefde uit mijn gecreëerde personages.’ ‘Geen vriend dus?’ ‘Nee.’ ‘Schrijf je nog veel?’ ‘Ik wel ja.’ ‘Ik weinig.’ ‘Dat verbaast me niks.’ ‘Ik mis het wel.’ ‘Ik mis jou ook Dirk.’ ‘Wat zeg je schat? Ik kom eraan.’ ‘Huh?’ ‘Dat was mijn vriendin. Ze wil naar huis. Doei, we spreken elkaar. Of desnoods liken.’ ‘Dag’, zei Nadine, nauwelijks hoorbaar, ‘dag, mijn droomvent. We hadden op zijn minst samen kunnen blijven schrijven.’

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Martijn, arme Nadine ;) een voorstelbare dialoog die voor mijn gevoel wel her en der net wat strakker kan. Bijv ‘ Ik denk dat je dat helemaal niet interesseert.’ Nadine wrijft met haar wijsvinger over het wijnglas ipv ,’ zegt Nadine... Graag gelezen.
2 december 2017 - 10:45

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Martijn! Volgens mij is het de eerste keer dat ik iets van je lees. Mooi verhaal, leuk verpakt in een dialoog. Aanvullend op de suggestie van Nancy. Kijk eens naar je laatste zin: [‘Dag’, zei Nadine, nauwelijks hoorbaar, ‘dag, mijn droomvent. We hadden op zijn minst samen kunnen blijven schrijven.’] Is die wel nodig? Deze boodschap 'druipt' al uit je dialoog. Wat gebeurt er als je hem schrapt?
2 december 2017 - 11:05

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Als lezer val ik middenin een gesprek dat aan het einde duidelijk is. :thumbsup: Eens dat het strakker kan. De inhoud van de dialoog is zo apart dat ik me het gesprek zou blijven herinneren als ik het aanhoorde tijdens een reünie. ;)
2 december 2017 - 13:24

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Martijn, Een originele dialoog. In het verloop wordt duidelijk in welke verhouding de personen tot elkaar staan en waar ze zich bevinden. Zoals hierboven al is gezegd: enkele toevoegingen kunnen wel weg, de dialoog zelf is spannend genoeg. En rode draad is de oppervlakkigheid van het contact via Facebook: “contact via Facebook is geen contact.” Mooi uitgewerkt in het gesprek. Opm. Na een vraagteken volgt er geen komma Bijv. ‘Waarom like je nooit iets van mij?’ vroeg Dirk Schrijfcoach Nel Goudriaan
4 december 2017 - 11:48