Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

# 171 - Gejojood

Hij beende heen en weer aan de overkant. Zij rook en voelde hem voordat ze hem zag. Kunnen zijn benen hem nog stutten was haar eerste verwonderlijke gedachte. ‘Ik kom je gedag zeggen.’ ‘Maak me niet gek, heb je de volgende slopende ziekte? Van mij had je al jaren geleden een tuintje over je buik kunnen trekken.’ ‘Ik hebt je foto altijd bij me gedragen.’ ‘Is je Zippo leeg? Zelden iemand gekend die zoveel vrouwenfoto’s in de fik stak.’ ‘Ik hield van je, kleine. Je wilde niet voor me zorgen toen ik kanker had.’ ‘Nee, toen had je reuma, dat was bij een ander.’ ‘Ziet je me handen dan niet? Het lijken wel klauwen. Ik kan geen vrouw meer vasthouden.’ ‘Sinds wanneer vervoeg jij je werkwoorden min of meer normaal?’ ‘Woon nu bij een taalpuristenmokkel. Zo noemt ze zich in een blog.’ ‘Boeiend.’ ‘Hou je treiter, hebt je geld verdiend aan dat boek?’ Zijn ogen flakkerden. Zij trok haar in een dumpstore verkregen pepperspray.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Ik krijg de indruk dat dit een promotie is van eigen schrijfwerk, dan wel een verwijzing naar eigen schrijfwerk. Dat zou ik ook wel willen doen. De forumregels zijn echter heel duidelijk op dat punt. Ook logisch, anders wordt het hier een reclamezuil. Wellicht ten overvloede, maar toch. Uit de forumregels:
We zijn zeer streng op spam. Het promoten van je eigen schrijf- of andere initiatieven is niet toegestaan. Wees terughoudend met verwijzingen naar je eigen site of eigen schrijfwerk.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor mij mag iedereen hier promoten. Maar:
taalpuristenmokkel.
en
‘Ik kom je gedag zeggen.’
in combinatie met 'hebt' en 'ziet' vind ik niet geloofwaardig.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@janp, 'what's in a name?' 'Verjitzakt' veranderd in 'Gejojood'. Ik had geen idee van deze regels. Fijn dat jij zo alert op mij bent.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Angus, tja, ik geloof niet dat ik schrijf om jou te overtuigen.
Je kunt misschien wel inhoudelijke reacties serieus nemen en daar inhoudelijk op reageren.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mili, ik herkende hem natuurlijk meteen, daarom past het door Angus aangehaalde voor mij wel. Ik kan me echter voorstellen dat voor wie Jitzak niet kent, dit ongeloofwaardig overkomt. Het is een te kort stuk om dit te kunnen plaatsen vrees ik. Dat gezegd hebbende, heb ik dit weer heel graag gelezen. Met een glimlach :D

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
'hebt', dat is de Jitzak. Ik ben blij dat ik het ken en las dit met een hele grote glimlach. Ook bezorgd, blijkbaar is hij bij je ingetrokken. Omdat ik het ken heb ik hier meteen beeld bij, maar ik denk dat het zonder voorkennis ook heel goed is.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van mij mag het hoor, ik vind het geen reclame, gewoon een heerlijk stukje Mili. De taalfouten van Jitzak is wel iets om te overwinnen maar zo is hij nou eenmaal. Niet altijd makkelijk om te lezen maar wel zeer vermakelijk voor mij in ieder geval.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, Fighting soldiers from the sky ... verder kom ik helaas niet, mijn stem kraakt en mijn hoofd is in gevecht met een virus. Jij bent nog steeds Mili. Jitzak laat je niet snel los. :D

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Nancy, 'taalpuristenmokkel' zal hij toch wel kunnen uitspreken als hij bij de nieuwe woont. Overwoog nog er taalmokkel van te maken maar het is ook een knipoog naar de schrijfster. @May, je bent toch niet echt van 'm af. Hij is nog zo vers. Het is heel hedendaags slachtoffer te zijn. :eek: @Stella, gek kind toch, bij me ingetrokken? Ik fantaseerde er op los en zag 'm aan de overkant lopen. Dat krijg je ervan. :D @i-Kat, de taalfouten zijn verschrikkelijk. Niet om aan te zien! Ik denk dat ik het weer eens expres doe omdat ik er zelf niet tegen kan. :nod: @Riny, gaat het beter? Nu kan je niet eens meer met je lievelingslied meezingen. :crybaby: Jitzak begint te vervagen nu ik aan boek II werk. Dank jullie zo hartelijk voor de reacties.

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Stella, gek kind toch, bij me ingetrokken? Ik fantaseerde er op los en zag 'm aan de overkant lopen. Dat krijg je ervan. :D
Oh, ik had je totaal ten onrechte in mijn hoofd neergezet als het taalpuristenmokkel, ik zal voortaan beter opletten.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, Fijn weer eens iets van je te lezen. Je weet, ik begrijp je teksten meestal niet zo goed. Maar ik koester de parel: 'van mij had je al jaren geleden een tuintje over je buik mogen trekken'. Om van te likkebaarden. ;)

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mili, prachtig weer, deze vertelling! Zo bijzonder, met je eigenste Mili-uitdrukkingen waarmee HP zo ad rem van repliek dient! Ik heb er enorm van genoten! :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik denk dat ik de context een beetje mis, maar er er zit veel verhaal in weinig tekst, dat doe je goed. Ook hebben de karakters een eigen stem, graag gelezen!

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Deze titel, die in eerste instantie anders luidde, vind ik al treffend. De dubbele bodem is voelbaar. Het is een stukje tekst van jouw scherpe toets als het om de hp gaat. Ik vermoedde als snel dat het niet om de kerstman ging of zijn neef Klaas.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nee hoor, @Stella, je bent zo alert en zag het goed. Dit om de verwarring nog groter te maken versus jouw ongerustheid over 'intrekken'. C'est moi, het mokkel! :D @Blavatski, we delen iets dat zich niet in woorden laat vatten. :nod: Kent u ook de uitdrukking 'pushing up daisies'? Eerlijk gezegd moet ik iedere keer glimlachen als ik lees dat u mijn teksten niet zou begrijpen. Wat zou u er niet aan begrijpen? Ha @ Ton, genieten kan jij als geen ander. Je herkende het toch wel; je schreef zo'n prachtige review. :nod: Ik ben nog steeds 'geobsedeerd' van het personage en dacht hem te zien lopen. Heel dapper stak ik de straat over en stond versteld van mijn moed. Hij was het niet. :crybaby: @mjjbogert, er ligt zelfs een bom onder de tekst. :D Ik fantaseerde door over een boek. Veel verhaal, eigen stemmen, je doet me goed. Hartelijk dank voor de reacties.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Madd, nadat ik een eerste titel gebruikte die geen titel was maar een werkwoord werd ik op mijn vingers getikt. Niet getreurd, ik vond een andere titel die niet anders dan herkenbaar kan zijn voor degenen die het boek lazen. Ik ben er wel trots op. @Riny, dank voor je hartelijke wensen. Aan allen: Deze week ben ik onaangepast. Ik ontvang jullie reacties en geef geen reacties. Ik heb het druk of doe druk of veins het druk te hebben. Mijn ziel was leeg na 'Jitzak' (oei, krijg ik nu weer gedonder ;)) en begint zich langzaamaan weer te vullen voor Boek II. Hand op mijn hart, als ik weer post op Sol, zal ik - zoals voorheen - op jullie teksten reageren. Niet dat ik ze niet gelezen heb. Ze ontroerden, deden mij fronzen, lachen of nadenken over te veel bijvoeglijke naamwoorden of over een m.i. grammaticale fout. Tot gauw en merci.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, Ik heb je boek gelezen: als ik deze dialoog lees, heb ik meteen beeld. Maar ook zonder deze voorkennis vind ik dit een zeer geslaagd, raak geformuleerd zelfstandig verhaal. Met de intro is meteen de toon gezet: “ze rook en voelde hem...” Ook bij mij is deze zin favoriet: “Van mij had je al jaren geleden een tuintje over je buik kunnen trekken.” Duidelijk onderscheiden stemmen in de dialoog op het scherp van de snede. Slachtoffergedrag in optima forma en een hp die er (deze keer) doorheen prikt en ernaar handelt. Heel compact, een compleet verhaal. Chapeau! En erg moeten lachen om “taalpuristenmokkel” Nel Goudriaan

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Van mij had je al jaren geleden een tuintje over je buik kunnen trekken Die is al eerder genoemd inderdaad, maar dit pareltje zetten we op een tegeltje.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijfcoach Nel, heerlijke opdracht, heerlijke reactie. Ik kon even terugslaan in een andere losgeslagen setting. :) Het deed me zo goed. Dank je!