Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#171 haat

“Oh Uhm, hoi” “Zo jij bent er de laatste jaren ook niet jonger op geworden” “ Nee” antwoord ik nuchter. “Het valt ook niet mee om er met vier kinderen om 8 uur s’morgens niet uit te zien als een vogelverschrikker, maar toch bedankt” er vluchtig achteraan. “Zoooooo vier al inmiddels, jij hebt ook niet stilgezeten” “Nee klopt, ik had niks beters te doen, dus dacht ach doe eens gek” met een flauwe glimlach op mijn gezicht. “Nou ik moet er niet aan denken hoor, uitslapen zal er ook niet meer inzitten voor jullie?” “Oh jawel hoor, ik slaap elke ochtend uit tot tien over zes, echt heerlijk” hoor ik mezelf zeggen terwijl ik denk, nu weet ik weer waarom ik zo’n hekel aan je had. Ik haat haar, echt ik haat haar. “Ik en Stijn hebben echt zoveel rust, we hoeven nergens naar te kijken en kunnen doen en laten wat we willen” “Dat verklaart waarom je er uitziet als een opgedirkte wortel domme trut” maar kies toch maar voor “Oh wat fijn voor jullie” en vraag me af of ze echt de hele dag onder de zonnebank zou liggen. “En hoe is het met, uhm hoe heet hij ook alweer?” “Hij heet Joey en ja hoor het gaat prima met hem” “Oh mooi. En werk je nog? En wat doet Jort eigenlijk? “Nee, ik zit heel de dag te niksen op de bank, onze hypotheek betaald zichzelf namelijk en Joey is vogelverschrikker van beroep, dat past dus perfect bij mij” grrrr wat een stom mens is het toch. “Nou echt leuk om je weer eens te zien” “Ja heeeeeel leuk. Uhm, als je het niet erg vind loop ik snel verder, ik moet namelijk in de tuin van de buurman staan de rest van de dag. Doe je mijn ex-vriendje de groetjes van me?” “Ja natuurlijk doe ik dat” “Mooi”

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Sanne, de interpunctie klopt niet helemaal. Je mist her en der een punt achter de zin. Ik lig in een deuk om dit verhaal. Van opgedirkte wortel kom ik helemaal niet meer bij. Heel graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, bedankt voor je bericht en aanvullingen. Ik neem ze mee voor de volgende keer. Fijn dat ik je heb laten lachen.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Probeer me voor te stellen hoe een opgedirkte wortel er uit ziet. Leuk verhaal.

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal. Complimentje is op zijn plek. Heel herkenbaar van de vele kids en mensen die geen kids hebben. ;) Probeer wat minder vaak een uitgebreide verklaring te schrijven. De tekst is sterk genoeg van zichzelf. Opgedirkte wortel. Leuk gevonden.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag SanneCupido, Een dialoog vol vaart, zelfspot en humor. Met plezier gelezen. Zoals al eerder opgemerkt: er ontbreken enige leestekens (vooral aan het eínd van zinnen.) De dialoog spreekt voor zich, toevoegingen zijn meestal niet nodig. Bijvoorbeeld: antwoord ik nuchter > nuchter ís hier overbodig: dat blijkt al uit het korte “nee”. Ook toevoegingen als “uhm” kun je beter niet te veel gebruiken. Je zet de sfeer tussen beide personen heel goed neer. Leuk die “opgedirkte wortel”. :-) Taaltechnisch: onze hypotheek betaald > betaalt je vind > je vindt Schrijfcoach Nel Goudriaan

Lid sinds

6 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Nel, Dank je voor de aanvullingen. Aangezien dit pas mijn eerste “schrijfsel” was kan ik hier zeker wat mee. Groetjes Sanne

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Sanne, Voor een eerste inzending mag deze dialoog er best wezen. Humorvol en humor is een van de moeilijkste punten van een stukje proza. Ga dus lekker door zoals je bezig bent. Welkom hier. :nod:

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Sanne, je eerste bijdrage heeft mij stevig doen grijnzen, een soort verbale bitch-fight. Goed geslaagde dialoog, wat mij betreft. Ik kijk uit naar je volgende schrijfsels!