Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#171 Alleen nieuwe zolen

‘Hé…. dat is ook toevallig, Lieset van de Brugge… De dochter van de schoenmaker, die in zijn leren schort leek te wonen. Ach dat is ook sterk ik heb het van de week nog over je gehad.’ ‘Nee u vergist zich, ik heet …’ ‘Nee ik vergis mij niet hoor, je bent geen spat veranderd. Nee Lieset, je hebt nog steeds dezelfde brede neusgaten en die glimmende puntschoen kin. Je zit mij echt voor de gek te houden. Denk je nu dat ik daar intrap. Ik begrijp het wel, dat je het probeert te ontkennen. Maar laat ik je een ding zeggen. Ik ben nooit vergeten wat je mij hebt aangedaan. Ja… kijk maar niet zo geschrokken. Het waren mijn mooiste schoenen en dat wist je. Ik zie het aan je blik, je weet het nog precies. Oké we waren nog kinderen, maar toch.’ ‘Maar u vergist zich toch echt, ik ben…’ ‘Lieset nu moet je eens goed luisteren, wat er toen gebeurd is, dat kunnen we niet meer terugdraaien, maar je mag best weten dat het mij, als ik eraan terug denk nog altijd zeer doet. Nou sterker nog, ik kan er zelfs nog heel kwaad om worden. Ik zie nog dat schijnheilige gezicht van je, toen je vader mijn schoenen, die alleen nieuwe zolen moesten hebben, niet meer kon vinden. Eigenlijk Lieset zou ik je alsnog een klap moeten verkopen, maar daartoe zal ik mij niet verlagen. ‘Sorry, maar mijn nicht is al jaren geleden overleden.’

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Oud zeer. Vervelende dialoog, waar nog veel pijn zit die tegen de ander wordt aangegooid. De laatste zin is dodelijk, zo zie je maar luisteren is een groot goed. Goed neergezet.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Auwa, pijnlijk einde. Vermakelijk ook deze ‘glimmende puntschoenkin’ zag een soort Sidonia voor me. Graag gelezen :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel Maddbrug voor je reactie. Ja de laatste zin is dodelijk. Ik heb hem iets aangepast. Voor mijn gevoel nog harder. Even iemand resetten.:-)

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sterk beeld van de schoonmaker die in zijn schort woont. :thumbsup: Goed verhaal met een terechte harde laatste zin. Het oude zeer komt er duidelijk uit.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Thea Josephine, Eerst even wat kleine zeurtjes: In de eerste alinea zat ik even gevangen. In eerste instantie dacht ik dat Lieset in de schoenmakersschort woonde.Maar het kan aan mij liggen, hoor! Twee keer echt schrijven in de twee opvolgende zinnen, is wat veel. Ik zou er één laten verdwijnen. Het verhaal is goed gevonden, lekker pittig. En toch, op de één of andere manier moet de clou meer uit de verf komen. Probeer eens iets meer in de dialoog van de aangesproken persoon te leggen. Er zit veel meer body in dit verhaal. Graag gelezen en proficiat. :o

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski bedankt voor je Feedback. Voor wat betreft de twee keer 'echt' achter elkaar schrijven los ik gelijk op. Is niet nodig en had ik zelf niet opgemerkt. Maar wat betreft de dialoog van de aangesprokene vind ik juist de kracht in het taalgebruik van de HP zitten, die maar door blijft raaskallen. Maar intussen kenbaar maakt hoe de aangesproken persoon erop reageert, zonder dat zij wat zegt. Ze lijkt op degene die de HP denkt voor zich te hebben. Ze kijkt geschrokken en probeert er tussen te komen, maar dat lukt haar niet, tot op het moment dat de HP zich niet wil verlagen. De aangesprokene zegt dan : ' Sorry..., maar mijn nicht is al jaren geleden overleden.’ Dan mag de lezer bedenken wat er gebeurt. Natuurlijk had de aangesprokene meer kunnen zeggen, maar met 250 woorden ter beschikking, leek het mij belangrijker de frustratie van de HP te beschrijven, waardoor het aftroeven meer tot zijn recht zou komen.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Brr, zo van die mensen die maar blijven doordraven, zonder ook maar een keer na te denken. Ik zou kunnen zeggen, de tegenpartij zegt nauwelijks iets, maar zo een type waar je geen speld tussen krijgt, kan je volgens mij doen zwijgen door er gewoon vandoor te gaan. Of er een hevige vloek tussen laten gooien ;) Waarom sorry? Ze hoeft zich niet te verontschuldigen voor de dramster. Of je wil haar echt mak laten zien. 'Misschien interesseert het je te horen dat mijn nicht al jaren geleden overleden is?' Jouw tekst hoor! Goede dialoog!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Thea Josephine, Originele setting en mooie beschrijving van de schoenmaker die “in zijn leren schort leek te wonen.’ Je zet heel goed de frustraties neer van de HP die maar doordendert en niet bereid is om te luisteren. Een herkenbare situatie. De ander komt er maar ternauwernood tussen. De laatste zín geeft in een klap de situatie weer. Deze had misschien nog iets krachtiger gekund zonder verontschuldiging. Zoiets als ‘Stop, nu luister je even naar mij ...’ Goed neergezet deze scène. Nel Goudriaan

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel Marlie voor je reactie. Het woord sorry bedoel ik eigenlijk als een interruptie op de woordenstroom van de HP. Niet een echte verontschuldiging. Jouw bijdrage : 'Misschien interesseert het je te horen dat mijn nicht al jaren geleden overleden is?' Ja dat is een goeie en ook keihard, maar met 250 woorden zou ik in de knoop raken. Ik wilde de aanhorende niet mak maken, maar wel heel subtiel een klap uit laten delen. :nod:

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel Nel voor je reactie. Jouw zin was zeker een optie, ook met betrekking tot het aantal te gebruiken woorden, maar daar ben ik niet opgekomen. Jij maakt haar echt boos, terwijl de aanhorende bij mij niet echt boos wordt, maar ontsteld is en ze blijft eigenlijk heel kalm, maar niet minder scherp. :nod:

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Oho! Erg en pijnlijk zo'n gesprek. Wat had ik graag het gezicht van de gekwetste willen zien na deze laatste zin. Vast en zeker alleen maar een oh, sorry of zo :) Graag gelezen!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankjewel Mechtilde voor je leuke reactie. Je schrijft: ast en zeker alleen maar een oh, sorry of zo, maar het zo maar kunnen dat ze niets meer kan zeggen :)