Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

schrijfopdracht # 171 - dialoog

30 november 2017 - 13:20
"Hé, dag! Hoe gaat het met je?" "Prima hoor. Alles goed met jou en je man? Is dat nu de liefdesbaby?" "Euh ja." "Een wolk van een kind, he? Dat hebben we toch maar goed gedaan!" "Euh ja." "Het was toch een spannende tijd, die negen maanden zwangerschap. Zo gezellig met ons drietjes." "Mmmm." "Leuk die blonde krulletjes. Van wie zou ze die nu geërfd hebben? Van mij in ieder geval niet." "Van Koen zeker, die was vroeger blond." "Ja, dat is waar, toen ik hem ontmoette was hij inderdaad blond. Maar hij begon al vlug te kalen. Toen we uit elkaar gingen was zijn kruintje al goed zichtbaar. Maar toch, het is een knappe vent. Altijd geweest." "Ja." "Tja, jammer dat het destijds zo gelopen is. Ik werd verliefd op mijn bazin. Waanzinnig gewoon. Maar ik ben blij dat jullie nou zo'n fijn gezinnetje vormen." "Inderdaad." "Dat ik daar aan mee heb kunnen helpen door als draagmoeder te functioneren. Er was maar één vrouw op de wereld die Koen als draagmoeder wilde hebben toen jij onvruchtbaar bleek. Hij droomde al jaren van kinderen." "Oh." "Jammer genoeg ging het via een potje. Maar kom, daarom niet getreurd. Een mens kan niet alles hebben." (Schaterlach.) "Nee." "Mochten jullie aan gezinsuitbreiding denken, I'll be around. Nou, tot nog eens. Het was fijn je gesproken te hebben. Doe de groetjes aan Koen, hè!" "Ja." De twee vrouwen vervolgen ieder hun weg. Bij de één glinstert een traan. De ander mompelt: 'Val dood'.

Lid sinds

8 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 november 2017 - 19:10
Hallo Blavatski, wat een bijzonder dialoog. Ik heb het tweemaal gelezen en daarna begreep ik hem. Mooi slot. Daarin ligt veel verborgen over hoe beiden in het gesprek stonden en welk impact de ontmoeting heeft op beiden. Graag gelezen!

Lid sinds

8 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
30 november 2017 - 21:29
Mooi. Een sterk contrast tussen de twee personen dat duidelijk naar voren komt. Mooi ook, de afstandelijkheid van de vrouw, terwijl de man probeert het gesprek op gang te brengen. Het voelt realistisch, graag gelezen.

Lid sinds

12 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 december 2017 - 8:23
Wat kunnen mensen toch venijnig zijn, het steekt flink. Goede dialoog over verborgen leed en woede.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 december 2017 - 22:54
"Dat ik daar aan mee heb kunnen helpen door als draagmoeder te functioneren. Er was maar één vrouw op de wereld die Koen als draagmoeder wilde hebben toen jij onvruchtbaar bleek. Hij droomde al jaren van kinderen." "Oh." "Jammer genoeg ging het via een potje. Maar kom, daarom niet getreurd. Een mens kan niet alles hebben." (Schaterlach.)
De uitleg, het beschrijvende, zit hier geforceerd in de dialoog en maakt deze daardoor net zo geforceerd en onnatuurlijk.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
1 december 2017 - 23:16
Een boeiende ontmoeting en wat een onderliggend verhaal! Ik moest het wel twee keer lezen om het helemaal te begrijpen. En het stukje dat Agnus aanhaalt is inderdaad niet het sterkste deel. Misschien toch de dialoog een beetje aankleden (volgens mij sluit de opdracht dat niet uit) en de situatie iets anders 'tonen'?

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
2 december 2017 - 10:22
Hoi Marijcke, ook ik moest twee keer lezen en daar is niks mis mee. Het nodigt namelijk uit om het te willen begrijpen. Bijzondere dialoog met een bijzondere wending. Mooi gedaan. Wel eens met Angus wat betreft het beschrijvende stuk.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
2 december 2017 - 18:30
Bijzondere dialoog invulling. :nod: Een ex vriendin van de papa die van vrouwen blijkt te houden en draagmoeder is geweest van het te bewonderen kindje. Complex! Vreemd vind ik wel dat ze met haar voorkeur voor vrouwen de bevruchting liever anders had gedaan en dat ze na negen maanden gezellig met zijn drieën, nu geen contact meer heeft gehad. De jaloezie van de draagmoeder steekt. Dat goed neergezet. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 december 2017 - 16:44
Dag Blavatski, Boeiende dialoog over een bijzonder thema. Natuurlijke stemmen, met uitzondering van het eerder genoemde gedeelte door Angus en Nancy, waarin te veel informatie wordt verwerkt De slotzin vat de gemoedstoestand van beide dames treffend samen. Goed opgebouwde spanning en langzaam wordt duidelijk wat zich heeft afgespeeld. Paar opmerkingen: Mooie krulletjes, van wie zou ze dat geërfd hebben > van wie zou ze die geërfd hebben Moesten jullie aan gezinsuitbreiding denken >zou mochten hier niet beter passen? De dialoog vind ik sterk door de onderhuidse emoties die er spelen. Nel Goudriaan

Lid sinds

16 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
4 december 2017 - 19:56
Dag schrijfcoach Nel, Dank je wel voor de fijne feedback. Je tips neem ik ter harte. Is inderdaad beter. :p Ik denk na over hoe het beter kan met die gewraakte alinea. :o