Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#171 - Overvallen

‘Je herkent me niet, hè? Dat snap ik ook wel in deze situatie. Kun je me vertellen hoe het zo ver heeft kunnen komen? Negentienvijfentachtig, vooruit, ik help je even.’ ‘Houd je bek dicht!’ ‘Kom op, ik ben het, Sofie uit Ede. We hebben gezoend. Ooit. In een ver verleden. Ik zag er anders uit, ik weet het. Paar kledingmaatjes minder, zie je het echt niet?’ ‘Sjezus, kun je alsjeblieft je tyfusmond houden, ik heb geen flauw idee wie je bent en ik wil het ook niet weten! Zoenen? Met jou? Pfff, ik dacht het niet. Ik zou nog liever met een Rottweiler tongen.’ ‘Nou zeg, dat is wel een bout vergelijk. Als je deze stomme actie nu niet snel beëindigt, is met die hond zoenen nog iets waar je naar zult verlangen.’ ‘Mens, ik word gek van je. Ik heb drie kogels in dit ding en een is er voor in je dikke reet als je nog een woord zegt.’ ‘We hadden de mavo af moeten maken, dan waren we hier allebei niet geweest. Ik heb drie kinderen en een ervan lijkt op jou als hij zijn toetje niet krijgt. Wat denk je hier te halen dan? Je bent nog net zo dom als toen. Een dierenwinkel overvallen, tssss, waarom geen bank zoals normale mensen zouden doen? Vogeltjes, willen jullie deze meneer van windeieren voorzien! ‘

Lid sinds

8 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuke situatie, en leuke suspense tot het einde. Wel jammer dat je het geen afsluiting hebt kunnen geven. Ik ben wel benieuwd of die suffert er vandoor gaat.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nice i-Kat! Lekker spannend dialoog. De opmerking over haar kind, die op de loser lijkt, qua gedrag, zet me aan het denken. Is er wellicht meer gebeurd dan zoenen, in 1985? Graag gelezen, hoewel ook ik benieuwd ben naar de afloop :confused:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad niet echt een slimme overvaller. Grappig dat ze hem aan het praten houd, wellicht tijd rekken zodat de politie er op tijd bij kan zijn. Misschien bluft ze het hele verhaal :D. Prachtig hoe je dialoog op meerdere manieren geïnterpreteerd kan worden.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk, die zelfverzekerde Sofie, die is niet op haar mondje gevallen. Ik heb een hoop mooie zinnen gelezen, maar deze vond ik het mooist: Ik heb drie kinderen en een ervan lijkt op jou als hij zijn toetje niet krijgt. Met veel plezier gelezen!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Schrijvenmaar, fijne reactie :D Darkvalley, tja, ik wist niet zeker of ik er een einde aan moest maken. Ik wilde de politie binnen laten vallen maar toch maar zo gelaten, je mag fantaseren :D Karinska, dank je, precies met dat idee wilde ik de lezer laten twijfelen, geinig dat het gelukt is Richard, zo is het precies, fijn jouw positieve reactie :nod: Linda, leuk dat je die zin aanhaalt, vond het ook wel een vondst :D Cheerful, daar doe ik het voor, word ik heel bij van :)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
hoi i-Kat, mooi verhaal, prachtige setting. Dat zoenen met die rottweiler... ach jakkiebah. Heb er van genoten! (jouw verhaal dus, dat zoenen heb ik maar niet uitgeprobeerd).

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wilfred uit de leukste stad van Nederland :nod: dank je! Madd, dank je, blij met je compliment! Ton, ha ha, je weet het pas als je het probeert. Ik heb wel eens onbedoeld onder een StBernard gelegen dus ik heb mijn portie hondenromantiek wel gehad :D

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vet gedaan, leuke twist op het einde. In het begin voelt het wat vreemd, de aggresieve afstandigheid, maar die valt op het einde op zijn plek. Graag gelezen!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldige dialoog! Er zit een spanning in die maakt dat je blijft lezen. De twist aan het eind is geweldig. Top, i-Kat :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mjjbogert, dank je wel, leuke reactie :) Nancy, dank je, heel fijn jouw waardering :) Marceline, wauw, heerlijk dat je het goed vindt!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou i-Kat, ik vind dit een heel origineel bedachte situatie en uitvoering, en nog grappig ook! Dank je wel voor je verhaal.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag i-Kat, Zeer levendige en humoristische dialoog, die heel natuurlijk overkomt en waarin duidelijk twee verschillende stemmen klinken In een adem uitgelezen. Aan het einde wordt de situatie duidelijk. Goed neergezet. Gelachen om: ‘Ik zou nog liever met een Rottweiler tongen.’ :-) Opmerking: beëindigd >beëindigt