Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#171: ontmoeting

wekelijkse schrijfopdracht #171: ontmoeting “Dat is lang geleden!” “Zeker.” “Ja, man, dat moet twintig jaar zijn. Dertig. We worden oud. Haha. Maar je ziet er nog precies hetzelfde uit. Behalve die grijze haren, dan. Haha. Oud en grijs. Wie had dat gedacht.” “Jij bent ook niet veel veranderd.” “Nou, gelukkig wel, maar dat kan je niet zien, hè. Man, dat waren nog eens tijden. Wat drink je?” “Nou, eigenl-” “Dat ik jou nou net tegenkom. Ongelooflijk. Ik heb Jannie laatst nog over je verteld. Jannie, da's mijn vrouw hè, na jouw tijd, maar we keken televisie, dat programma met die man met die snor, ken je dat en dat ze dan vragen moeten beantwoorden enzo, met al die bekende lui? Nou ja, en daarin zei iemand dus iets, nou weet ik niet meer wat, maar toen kwam dat hele verhaal boven. En nu sta je hier gewoon. Ongelooflijk.” “Ja. Heel toevallig, ja.” “Ja. En weet je wat Jannie zei? Die zei: “Nou,” zei ze, “die zou ik dan wel eens van dichtbij willen bekijken.” Dat zei ze. Echt. Ik zal d'r bellen. Of, nee. Wacht. Ik stuur je foto. Stop ik zo in een berichtje. Haha. Kan ze je mooi van dichtbij bekijken! Wat een bak. Kijk eens hier, dan.” "Ik geloof niet -” “Ik kan er niet over uit, dat jij hier nou gewoon staat. Oh man, weet je nog?” Ik zwijg. Ik weet het nog al te goed.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goede dialoog! Ik ben nog in twijfel of ik het niet teveel “haha vind, tussen de regels door of dat dat juist de irritante persoon moest kenmerken. Leuk hoe ik halverwege t verhaal de clou begin te voelen.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag schrijvenmaar, Grappig verhaal, met een eenzijdige dialoog zoals zo veel gebeurt. Uit het leven gegrepen. En direct die foto erbij, je wordt er gek van tegenwoordig met al die apparatuur rond ons. :o

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat lijkt op een ontmoeting met Serafijn Lampion (Kuifje - o.a. De zaak Zonnebloem). Da's enerzijds als compliment bedoeld, maar anderzijds vind ik het karikaturaal.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Lisette, tja, zo'n gesprekspartner roept kromme tenen op! Mooie dialoog, of nou ja, eigenlijk monoloog ;)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Schrijvenmaar, goede dialoog. Verschrikkelijk zo’n lawine over je heen. Ik twijfelde ook even of ik de haha niet teveel vond maar toch niet. Het past bij het type, zo gaan dit soort vooral eenzijdige gesprekken. Graag gelezen. :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja leuk, zo'n eenzijdige dialoog. Je schetst een mooi voorstelbare situatie. Wel vind ik ook het 'haha' wat minder geslaagd. Het maken van een foto vind ik een goede vondst, het geeft een mooie kleur aan het geheel .

Lid sinds

8 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sterke stem in je personage, die foto is ook goed gevonden inderdaad. Het geeft een duidelijk beeld van iemand die veel meer zichzelf bezig is. Het is ook een voorstelbare reactie van iemand. Graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Intrigerend! :thumbsup: Welke situatie heeft zich in het verleden afgespeeld waarom de man zo denigrerend doet? Het is een goede dialoog maar ik blijf een liefhebber van een meer 'aangeklede' dialoog. Het is voor mij moeilijk een beeld te krijgen. Dat is denk ik ook de reden dat ik eerder toen ik even gluurde bij de weekopdracht en o.a. jouw invulling las, dit niet mijn aandacht kon vasthouden. Nu ben ik hier om feedback te geven en nu lukt het lezen en volgen wel. Helaas heb ik nog steeds geen beeld. :(

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Schrijvenmaar, Je zet deze dialoog geloofwaardig neer. Ik zie de situatie voor me: de een ratelt maar door en de ander komt er niet tussen. In werkelijkheid zullen de “Haha’s” vaak weerklinken, maar naar mijn mening is het niet nodig deze ook alle in een schriftelijke dialoog weer te geven. Een paar keer is genoeg om de sfeer duidelijk te maken. De twee slotzinnen vind ik ijzersterk: ze tillen de dialoog naar een ander niveau. Nel Goudriaan

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Irritant figuur, Schrijvenmaar. Je dialoog roept dat gevoel bij mij op en daarom vind ik hem geslaagd. Ik ben (ook) niet zo van de haha maar ik begrijp dat je er wel een paar nodig hebt om van dit type ratelaar een beeld te krijgen.

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties Ik vind de 'haha's" ook irritant, ja, zo waren ze bedoeld. Moeilijk te zeggen hoeveel te veel is, want het zijn er echt maar drie, wat mij dan weer niet in tegenspraak lijkt met Schrijfcoach Nel: 'Een paar keer is genoeg om de sfeer duidelijk te maken.' Stof tot nadenken, dus. Fijn dat ondanks de irritatie toch nog de laatste regels werden opgemerkt.