Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#171 Ontmoeting - Tribuut Robert ♥

Wekelijkse schrijfopdracht #171 Ontmoeting. "Hey!" 'Ach nee, Robbie, nou dat had ik niet gedacht?" "Nee, dat snap ik..." 'Kom, laat me je zoenen.' "Drie keer, hè." 'Hoe gaat het nu met je? Zullen we iets drinken?' "Graag. Ik... heb altijd geweten dat we elkaar nog een keer zouden ontmoeten." 'Ik ook. Gehoopt tenminste.' "Ben jij... uhm, hier alleen?" 'Ja." "Zullen we..." 'Ja, goed idee.' "Piramide Hotel, dan maar?" 'Kleed me uit' "Ik scheur het stuk." 'Ja, ja' "Kus me" 'Til me op' "Ik kan je niet vergeten" 'Nooit.' "Wil jij een sigaret?" 'Ben gestopt.' "Knap van je." 'Ik wil dit.' "Elke week?" 'Minstens twee keer.' "En je man?" 'Sja...' "Misschien moet je hem verlaten." 'Wij matchen alleen in bed.' "We hebben ooit van elkaar gehouden." 'Ja, ooit.' "Schat, hoe laat moet je op je werk zijn?" 'Half negen, lieverd. Ik ben op tijd' "Ik hou van je" 'Ik van jou. Lieverd...?' "Ja, schat?" 'Bedankt, dat je met mij dit rollenspel wilde doen zodat ik Robert nog een keer kon ontmoeten'

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
bijzondere ontknoping.
Fijn om te weten dat het overkomt :)

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Naomi Li, Ik vrees dat ik het niet snap - het is een rollenspel, echter Robert is wel echt(?) wat anders, je interpunctie rammelt: 'Ach nee, Robbie. Nou dat had ik niet gedacht'. - De punt steeds voor het aanhalingsteken. "Ja, dat snap ik...". - Geen punt na het aanhalingsteken. "Ben jij... uhm, hier alleen"? - het vraagteken voor het aanhalingsteken. (het gaat bij vrijwel elke zin fout.)

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Naomi Li, Ik vrees dat ik het niet snap - het is een rollenspel, echter Robert is wel echt(?) wat anders, je interpunctie rammelt: 'Ach nee, Robbie. Nou dat had ik niet gedacht'. - De punt steeds voor het aanhalingsteken. "Ja, dat snap ik...". - Geen punt na het aanhalingsteken. "Ben jij... uhm, hier alleen"? - het vraagteken voor het aanhalingsteken. (het gaat bij vrijwel elke zin fout.)
Ja klopt hoor. Moet ik aan werken. Robert is overleden.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Heel bijzonder. Ik dacht de ontknoping te begrijpen als een echtpaar die doen alsof ze vreemd gaan maar lees nu dat Robert dood is en begrijp ik het toch niet :confused: Is Robert haar man of minnaar?

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel bijzonder. Ik dacht de ontknoping te begrijpen als een echtpaar die doen alsof ze vreemd gaan maar lees nu dat Robert dood is en begrijp ik het toch niet :confused: Is Robert haar man of minnaar?
Robert is haar eerste liefde. Hij is overleden. In het verhaal doen ze (het getrouwde stel) een rollespel om Robbie (Robert) nog een keer te ontmoeten. Zoals zij het altijd gehoopt had. Lang verhaal en te persoonlijk. Het moet wat bitterzoet overkomen.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Naomi Li, Mooie dialoog (zonder labels) met een bijzondere ontknoping. Geen woord te veel. Goed gedaan. Zonder jouw toelichting zou ik niet hebben geweten dat het om een gestorven geliefde gaat. Het bitterzoete las ik wel in de zin: “We hebben ooit van elkaar gehouden.” Als geheel kwam de dialoog niet bitterzoet bij me over. Je zou m.i. meer hints moeten geven over de situatie. Wat betreft de interpunctie, hier een handige link met uitleg: https://onzetaal.nl/taaladvies/aanhalingstekens-e… Schrijfcoach Nel Goudriaan

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Naomi Li, Mooie dialoog (zonder labels) met een bijzondere ontknoping. Geen woord te veel. Goed gedaan. Zonder jouw toelichting zou ik niet hebben geweten dat het om een gestorven geliefde gaat. Het bitterzoete las ik wel in de zin: “We hebben ooit van elkaar gehouden.” Als geheel kwam de dialoog niet bitterzoet bij me over. Je zou m.i. meer hints moeten geven over de situatie. Wat betreft de interpunctie, hier een handige link met uitleg: https://onzetaal.nl/taaladvies/aanhalingstekens-e… Schrijfcoach Nel Goudriaan
Bedankt voor de tips. Ik kan me er wel in vinden. Ik zal ook voor interpunctie naar de link kijken.