Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#171 “Geen Probleem!”

Ben werd tijdens een darttoernooi op SBS 6 gestoord door de deurbel. Geïrriteerd mompelend opende hij de voordeur. “Ben!” “Heung…” “Ik vries mijn testikels in mijn pantalon. Mag ik dan bij jou?” “Kom maar…” “Alles kits in je onderbroek?” “Ja hoor best. En met jou?” “Hoe zeggen jullie Hollanders dat ook al weer? Een slecht mens lacht altijd?” “Met slechte mensen gaat het altijd goed.” “Inderdaad, en met dit slechte mens gaat het echt superdupergoed.” “Waar ben je al die tijd geweest?” “Er zijn wat dingen verkeerd gegaan. Ik ben op vakantie geweest in de Filipijnen. Lange vakantie.” “Ik hoef het niet te weten. Ik ben er uit.” “Dat vind ik… on-for-tuin-lijk. We hebben een pakketje.” “Nee.” “Over de grens? Duitsland?” “Nee, nee, nee.” “Waarom niet?” “Ik heb jullie al geholpen.” “Kom op. Mou man tai.” “Wat?” “Geen problemo.” “Geen probleem in je reet kutchinees! Ik heb jullie al eerder geholpen. Daarna zou het klaar zijn.” Ben zag een flits, met een vlindermes werd een diepe snee in zijn wang gemaakt. “Jezus!” “Smeer d’r wat jodium op, huilebalk.” “Godsamme.” “Moet ik je anders meenemen naar de Dai lo? Je hebt hem in actie gezien. Je weet wat hij kan doen. Hij kan heel goed mensen overhalen. Hij is nog beter dan ik.” “Ik doe het. En het zal wel niet de laatste keer zijn. Ik weet hoe jullie werken. Compleet uitknijpen tot ik dood ben of weer in de lik zit.” “Mooi. Je hoort nog van ons. Joi gin!”

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag De Thomas, Een rauwe en realistische díaloog en duidelijk verschillende stemmen: dat toon je in het taalgebruik. Wat mij betreft kunnen de twee introducerende zinnen weg en kan de dialoog meteen beginnen. Je zeg het type meteen duidelijk neer: “Ik vries mijn testikels in mijn pantalon. Mag ik dan bij jou?” :-) De spanning is goed opgebouwd. Met een lach gelezen. Schrijfcoach Nel Goudriaan