Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

# 170 Enge buren

# 170 Mijn oud-buurman in Beetsterzwaag, die vond mij een ontzettende plaag, en hij kon van chagrijn niet meer slapen maar liep heel de dag door te gapen vooral door mijn raam deed hij dat o zo graag

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Willemina, Ik vind de twist heel leuk in deze limerick. Zelfspot doet het altijd goed, vind ik, het was leuk om deze te lezen. Ik zat wel een beetje te puzzelen met het rijmschema: je zou elke regel kunnen laten rijmen op 'aag', wat meer is dan nodig is maar wat prima kan en waardoor de limerick sterker wordt. Maar misschien was dat ook de oorspronkelijke tekst en is er bij het knippen en plakken iets veranderd? Of je had er een reden voor, maar die zie ik zo een twee drie niet. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Greetje, Oorspronkelijk rijmden de regels 1, 2 en 5 inderdaad op -aag maar toen keek ik op Wikipedia en zag dat de zinnen in een limerick officieel moet eindigen met een onbeklemtoonde lettergreep, zodat er telkens twee zonder klemtoon komen tussen een met klemtoon. Het leek me wel leuk om er een creatieve draai aan te geven en er zodoende een moderne limerick van de maken. En het taTAtataTAtataTA-t nu in elk geval wel. ;) Maar aan de opdracht voldoe ik niet helemaal. :o Bedankt voor je feedback.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
:lol: ooooh te erg zo’n vent. Moest erg lachen om deze maar hoop voor je dat het fictie is.
Geen fictie, Nancy, maar gelukkig ben ik intussen verhuisd naar een ander dorp. ;)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Willemina, ... met plezier gelezen. Dat dit je overkomen is, is minder.
Riny, Mijn ex-buurman had meer moeite met mij dan ik met hem. Maar dat ik hem kwijt ben spijt me niet. ;) Bedankt voor je reactie.