Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 170 Limerick

Die buurvrouw van onder de Toren moet werk’lijk als heks zijn geboren ze blaast als een kat op haar tong een wrat zingt spreuken van achter naar voren Jan Zuinig uit het verre Kumtich verbaast ieder, doet alles heel gründlich met velerlei gebaar knipt hij gras met zijn schaar eet het spaarzaam, een sandwich zo luchtig Een buur als die stille Rodrigo sloop rond in de nacht, niet normaal joo bij zo vele vrouwen die krijsten als kauwen vond hij muizen als voer voor de zoo

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zit nog op een limerick te broeden, ik weet niet of het mij lukt, maar jij hebt het echt geweldig gedaan. Mijn complimenten Marlie. Heerlijk om te lezen. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Marlie, Je hebt zelfs 3 limericks geschreven, leuk! De eerste is degene die ik het mooist vond, die is helemaal af en volgens het boekje gedaan. Ook grappig en herkenbaar, mooi. In de tweede zit een mooie twist, dat de man het gras eet. Ik werd alleen door het woord 'gründlich' op het verkeerde been gezet qua rijm. De laatste regel is een 'u' klank en geen 'uu', waardoor ik uit het rijm val. Dat heb ik ook bij de derde (een 'o' klank en een 'oo' klank die op elkaar rijmen). Afgezien daarvan, zitten ze prima in elkaar. Schrijf ze! Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Marlie, die eerste heb je voor één van mijn buurvrouwen geschreven. Heb jij vroeger in mijn huis gewoond? Eng. Het klopt gewoon woord voor woord. Ik heb genoten van je schrijfsels, wat een creativiteit.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed gedaan, Marlie, vooral de eerste vind ik zeer geslaagd. De tweede en derde zijn leuk van inhoud, maar het ritme loopt minder. Ik krijg de dreun van het ritme maar niet uit mijn hoofd: .-..-..-. .-..-..-. .-..- .-..- .-..-..-.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel en ook tragi komisch. Ik zit ook een klein beetje met het ritme van de laatste twee. Toch een hele prestatie met zoveel woord spelingen en dan ook nog een Duits woord er tussen.