Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#170 De buurman

De Buurman Weet je nog die buurman in de Watergraafsmeer Hij was eerst bij Piet in de leer Maar hij wilde geen gedoe En was het poetsen moe en ook dat eeuwige gejeremieer Hij dronk zich dus in Den Haag Een flink stuk in de kraag Hij was rebels en fit En zei: ik blijf wit, Piet zijn is niet makkelijk vandaag Sinterklaas was ook een idee Met hem ging de buurman in zee Als vervanger wel te verstaan Kon hij overal heengaan Buurman kon zelfs met Sinterklaas mee Dat paste wel bij zijn goedheilige aard Een vervang-sint zonder paard Dat was wel zuur Het was echt te duur Hij troostte zich met de OV-kaart

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het is een buurman met een heel verhaal. :) Het limerickritme slaat op hol of is de weg kwijt, maar dat zal aan het paard liggen. Of aan het Haagse stuk in zijn kraag. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, Elyse, het ligt aan het paard die hij nooit kreeg en Nancy, ik was toch aan het dichten en onzinnigheden aan het opschrijven. Dank voor jullie reacties!

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Schrijfgraag72, Wauw, je hebt er zelfs 4 limericken van gemaakt! En met een leuke knipoog naar de zwarte Pieten-discussie, dat kan altijd en is voor iedereen herkenbaar. Leuk! Het ritme loopt goed en je hebt de limerick duidelijk in de vingers. Gebruiken met de Sint, zou ik zeggen! Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Schrijfgraag72, wat een werk, een combi van sinterklaasgedicht en limerick(s). Surpriseavond met jou wordt een dolle!. Met plezier gelezen.