Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#170 Onmogelijk

Och woonden wij nog maar in Ens, da's momenteel mijn diepste wens. Want wennen aan onze buren, zal waarschijnlijk nog eeuwig duren. Een hele opgaaf voor de mens! Verbetering: Och woonden wij nog maar in Ens, da's momenteel mijn diepste wens. Want wennen aan onze buren, zal waarschijnlijk nog eeuwig duren. Een hele opgaaf voor mij als mens!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, Natas, wat vervelend voor jullie of is het verzonnen? Slechte buren kunnen een enorme impact hebben op je leven weet ik uit mijn directe omgeving. Wat kan werken is elkaar beter leren kennen en proberen te begrijpen waarom ze zijn zoals ze zijn. Dat gaat echter niet werken als je 11 arbeidsmigranten aantreft in een eensgezinswoning (hadden wij in de straat) of zelfs 38 las ik laatst (https://www.bndestem.nl/breda/breda-kan-weinig-do…). Ik geef wat input voor een nieuwe limerick :D

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ah bah rotburen, daar is niets aan. Vind het ritme van de Limerick niet echt terug, zal bij mij niet beter zijn hoor. graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste NatasCm, Hmm, niet fijn, zulke buren. Ik hoop voor jou dat het fantasie is, deze limerick... Het rijm van je limerick is mooi natuurlijk, en ik vind het geheel goed lopen. Mocht je nog willen schaven: Kijk eens naar de laatste regel. Nu is die heel algemeen (voor de mens) maar je kunt hem ook persoonlijker maken wat mooier aan zou sluiten bij de tweede en derde regel waarin je het over 'mijn' wens hebt en 'onze' buren. Misschien iets als: een hele opgaaf voor mij als mens? Door het extra woordje zit je denk ik ook beter in het ritme van de vorige regels. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
De eeuwige buren. Je kunt ze niet eens kiezen, ze zijn er. Het went op den duur maar inderdaad een hele opgave. Graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor het lezen en de tips! @i-Kat, ach het is gedeeltelijk waar, maar ik kan ook goed overdrijven hoor ;) We wonen nou eenmaal in een rijtjeshuis en dan ontkom je helaas niet aan geluiden bij de buren. Moet ik er wel bij zeggen dat we het echt getroffen hebben met een wat ouder stel die elkaar voor van alles en nog wat uitmaken met behoorlijk volume, wat soms toch echt wel irritant is. Maar dat is alleen maar een goede motivatie voor de toekomst ;) Ze zijn echter ook heel teruggetrokken, ze leren kennen is geen optie. Toen wij daar 4,5 jaar geleden kwamen wonen had ik cupcakes gebakken en wilde ik bij beide buren langs gaan om ons netjes voor te stellen, maar de deur werd niet open gedaan. Dat hadden we dan ook alweer vernomen van de andere buren. Is ook niet erg, het hoort er allemaal bij denk ik dan maar. @Nancy, het is inderdaad wat lastig om een ritme te creëren! Toch als ik het zelf lees klopt het wel, maar dat is misschien ook omdat ik het zelf heb geschreven. Dank je voor je feedback! @Poëzie coach, super leuk dat je het gelezen hebt en bedankt voor de tips! Ik ben het er geheel mee eens dat het beter is zoals je het voorstelt. Ik zal hem eronder even opnieuw schrijven met jouw tips, kan ik later nog terug zien wat een verbetering dat was! Gedichten hebben toch een speciaal plekje in mijn hart, daar ik vroeger heel wat heb geschreven. Dus super bedankt voor het compliment =) @Mechtilde, inderdaad, je moet er wel aan wennen. Je kan er wel tegenin gaan, maar meestal schiet je daar ook niets mee op behalve nog meer gedoe. We komen er vast overheen ;) Bedankt voor het lezen =)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Natascm, toen ik jou las moest ik er nog inkomen. Nu ik al een paar dagen niks meer zonder de deun in mijn hoofd kan lezen merk ik dat je limerick inderdaad klopt.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
NatasCm, ... duidelijk geschreven. Ik hoop dat het je goed mag gaan met de buren. Ik verbaas me steeds weer (de rijdende rechter).

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hey Riny, dankje, maar dat komt uiteindelijk vast allemaal wel goed. Op zich ben ik ook niet zo'n zeur hoor, maar een opdracht als deze leent zich er natuurlijk wel voor om eens lekker te overdrijven ;) En inderdaad, maar in dat programma komen ook echt mensen voorbij waarvan je je serieus afvraagt of dit echt is wie ze zijn en als het antwoord ja is, hoe dan?! @Manon dankjewel! =)