Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#169 Beet!

De theedoek wapperde in de gure novemberwind aan zijn vishengel. Geïrriteerd kroop hij uit zijn tentje en maakte het ding los. Alles voor de liefde, maar dit... Sabientje had erop gestaan, zodat ze hem zou herkennen als ze hem onverhoopt ’s nachts zou willen verrassen. “Dus niet,” klinkt het gedecideerd, “Keesje is wel goed maar niet gek.” Een meter of dertig verderop zit vismaatje Pieter zijn uitrusting te installeren voor de nacht. Samen doen ze de laatste check en na een borrel zoekt hij zijn eigen tentje weer op. Heerlijk dat moderne spul. Die Fox beetverklikkers waren een goede keuze en samen kopen betekent ook nog eens dat je goedkoper uit bent. Eigenlijk valt die kou wel mee, het is best zacht voor de tijd van het jaar, behalve die wind dan. Na een dikke Whatsappkus aan Sabientje verdwijnt de iPhone in het zakje van zijn thermoslaapzak en vindt hij binnen een paar minuten de juiste slaaphouding. Een wat onbestemd geluid wekt hem. Hij spitst zijn oren en net als hij denkt het gedroomd te hebben dringt het geluid opnieuw door in zijn tent. Dat is Pieter verdomme! De kluns, zeker over zijn hengel gestruikeld. “Alles goed hier?” Even is het stil. Dan steekt Sabientje haar verschrikte hoofd uit Pieters tent: “Ontzettende lul dat je bent!” Woedend beent ze weg. Als hij haar nakijkt ziet hij de blauwwit geblokte theedoek liggen, die gisteren uit zijn jas moet zijn gevallen.

Lid sinds

8 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ondeugend verhaaltje dat geheel volgens verwachting zich ontvouwd. :) Suggestie om de tent, te vervangen door zijn tent om geen verwarring te hebben welke tent sabientje in zit. Met plezier gelezen.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha ik heb gelachen, mooie vondst om de theedoek op deze vermakelijke manier in te zetten :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mechtilde, Kees(je) haalt zelf de theedoek weg die als herkenning moet dienen - in dat verband snap ik de laatste zin niet. Dat is een andere theedoek? Die vvt vind ik ook lastig:
Sabientje had erop gestaan
Sabientje stond erop. Het is hier geen kwestie van een voltooid verleden tijd, Sabientje staat er in het verhaalheden, ook als is dat de verleden tijd, nog steeds op dat ze in voorkomend geval herkend wordt. Toch? Mogelijk doe ik te moeilijk ;)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Oh, oh, die arme Sabien! DDe verkeerde tent ingestapt omdat Kees de afspraak niet nakwam. Maar Pieter wist er blijkbaar van? De laatste zin vind ik - net als janp, ook wel wat verwarrend. Is het een idee dat Pier de theedoek van de tent van Kees streelt? Maar: origineel gevonden en een leuk verhaal om te lezen.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Geinig verhaal. Ik vraag me af waarom je verkleinde namen hebt gekozen voor Kees en Sabien.
Dankjewel Gewoon iets van Kees zelf. Het type dat zijn vrouw altijd met een verkleinwoord noemt. En in de derde persoon over zichzelf sprekend, ook dié naam verkleint.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ha ha ik heb gelachen, mooie vondst om de theedoek op deze vermakelijke manier in te zetten :thumbsup:
Ik had nogal wat weerstand tegen deze opdracht. Best blij dat het dan toch nog wat geworden is. Dankjewel i-Kat

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Jan P. Een verliefd mens doet in het begin van zijn verkering soms dingen die hij normaal niet zou doen. Kees verkeert in een vervolgfase daarvan en besluit die theekdoek eraf te halen (in de veronderstelling dat Sabientje hem zo ook wel zal kunnen vinden.) Hij stopt hem in zijn jas en verliest hem in het donker als hij na de borrel met Pieter zijn eigen tentje weer opzoekt. (Door alle bewegingen van rekken, bukken, reiken, zitten, hurken etc. kan zo'n handdoek uiteindelijk wel uit de jas vallen). Met die tijden worstel ik altijd. Omdat de beginzin in de vt staat en zijn gesprek met Sabientje daarvóór moet hebben plaatsgevonden, heb ik de vvt gebruikt. TOEN ging hij erin mee maar NU denkt hij er anders over. Ik ga nog eens even knobbelen of dat anders kan.

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@Marceline. Dank voor je compliment. Nee Pieter wist van niks. Als ik me probeer te verplaatsen in de gevoelens van een man dan stel ik me voor dat Kees thuis nog 'da's goed schatje' zegt en ter plaatste toch een soort van gêne voelt of irritatie. Sabientje heeft bij het zien van de theekdoek onterecht geconcludeerd dat de theedoek van de hengel afgewaaid moet zijn en heeft Pieter verrast in plaats van haar eigen geliefde.