Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#169 De man die geen dokter was

De man die geen dokter was De theedoek wapperde in de gure novemberwind aan zijn vishengel alsof er niets aan de hand was. Het was altijd een blauw geruite, de kleur rood betekende gevaar. Als Lineke beter gekeken had, had ze kunnen zien dat het een andere theedoek was dan de gebruikelijke. Pas op de terugweg zag ze dat het niet klopte. Ze tuurde naar binnen en zag de buurman onnatuurlijk op de bank hangen, terwijl een man in een net pak gestoken over hem heen boog. Gelukkig, er is een dokter bij, dacht ze en ging naar huis. Een paar uur later kwam de politie aan de deur, of ze iets gehoord had bij de buren. ‘Nee,’ zei Lineke, ‘hoezo?’ En ineens herinnerde ze zich de woorden van de buurman, die haar vroeg hem te waarschuwen als er een rode lap aan de hengel hing. Rood betekende gevaar, had hij me gezegd.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Schrijfgraag72, je hebt een nog niet eerder gelezen invulling. Leuk! Het kan m.i. beter. [Het was altijd een blauw geruite en als de kleur rood is was er gevaar.] Hier spring je van vt naar tt. Het is een suggestie: Het was altijd een blauwgeruite, een roodgeruite betekende gevaar. Dit zou ik omdraaien voor de logica. [Er klopte iets niet. Pas op de terugweg zag ze het.] Het was pas op de terugweg dat ze zag dat het niet klopte. Een rode lap aan de hengel in plaats van 'op'? Nog een suggestie: ‘Dat was een teken van gevaar, zei hij.’ 'Een teken van gevaar,' zei hij. Veel schrijfplezier hier.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties! Mili, ik ga de tijden veranderen, het verhaaltje is kennelijk ook een beetje te snel geschreven, daardoor wat slordigheden. Hartelijke groet van mij.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Thea Josephine en Maddbrug, Bedankt voor de reacties. Weinig woorden is niet mijn sterkste kant, maar dit keer heb ik veel geschrapt. Nogmaals bedankt.