Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 169 Jord en Eileen

De theedoek wapperde in de gure novemberwind aan zijn vishengel. Door de kier zag hij de witte Touran met blauw-rode striping snel naderen. Gelukkig, ze hadden het gezien. Gewapend met zijn beschadigde hengel was Jord op weg naar Eileen om haar eens goed de waarheid te vertellen. Zij mocht dan lid zijn van de Dierenbescherming en de hengelsport verafschuwen, zijn dure hengel slopen ging hem te ver! Vlak bij haar huis zag hij Eileen lopen. Net toen hij zijn pas versnelde om haar aan te spreken, stopte een donkerblauwe bestelbus met piepende banden naast de stoep. Een man sprong eruit, greep Eileen vast en sleurde haar mee naar de bijrijdersplaats. Jord trok een sprintje, rukte de achterdeur van het optrekkende busje open en sprong precies op tijd naar binnen. De deur hield hij op een kier; hem dichtslaan zou zijn aanwezigheid verraden en zo kon hij nog naar buiten kijken. Bovendien kreeg hij nu wat licht in de laadruimte. Die was voor de helft gevuld met verhuisdozen. Uit een verhuisdoos met het opschrift ‘Keuken’ viste Jord een rood-wit geblokte theedoek, haakte deze aan zijn hengel en stak dit door het dakluik naar buiten. Hij belde 112, meldde de ontvoering en gaf zijn positie door. Hij vertelde erbij dat hij een geblokte theedoek uit het dak van het busje had gestoken. De politieauto sneed de bestelbus af en dwong hem tot stilstand. De agenten voerden de bestelbuschauffeur en zijn bijrijder geboeid af. Eileen – overstuur maar ongedeerd – vloog Jord om zijn nek.

Lid sinds

13 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Spectaculair verhaal met een goede afloop dankzij de theedoek. Goed gedaan.

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig, samen met hun keukenspullen verhuizen ze gewoon effe een keukenmeid mee. Wat een inventieve kerel is die Jord, om de hengel uit het dak te steken! Sneed de bus (af?)

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een heerlijk spannende heldenvertelling! Ik moest het wel twee keer lezen om de eerste 3 regels te begrijpen. De sprong in de tijd was niet meteen duidelijk maar ik heb weer genoten beste Ton!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Leeghoofd, dankjewel voor je reactie. Misschien kan afsnijden hier ook, maar dan denk ik eerder aan een plakje cake of een kortere route. Ik laat 't nog even inwerken.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi i-Kat, dankjewel voor je reactie, blij dat je hebt genoten ondanks de tijdshusseling. De 2e alinea vóór de 1e alinea had voor minder verwarring gezorgd, maar ook voor een reprimande van de schrijfcoach. Tja, dan kies ik toch eieren voor mijn geld... :D

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Ton, Leuk je weer te lezen. En dan gelijk weer met zo'n originele vertelling. Ik heb het met plezier gelezen!

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Met plezier gelezen, na je eerste alinea is mijn nieuwsgierigheid juist meteen aangewakkerd omdat ik wil weten wat er aan vooraf ging, de tijdswisseling was heel snel duidelijk. En super knap hoe je zoiets verzint. Goed gedaan =)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar, maar, maar ... als Eileen naar de bijrijdersplaats plaats wordt gesleept, kwam zij dan op de schoot van de bijrijder terecht die later geboeid werd afgevoerd? :confused: Je hebt inderdaad een rijke fantasie, Ton. Ik heb het verhaal met een grote grijns gelezen hoewel het natuurlijk niet zo leuk was wat Eileen overkwam. Het zal door het Badhemdsausje komen dat mijn mondhoeken toch omhoog krulden. ;)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, ... is me dat een verrassing. Wat een leuk verhaal. Ik ga naar beneden, het is tijd voor een kaarsje en een glaasje. Het wordt vast een mooie avond. :lol: Wens ik jou ook!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ton, hoe zal Esina Eileen vinden? Of mag iedere vrouw van wie de voornaam met een E begint je in haar armen sluiten? Dan heb ik weinig kans. Je zult nu vast zeggen dat je Jord niet bent. :D Ik begreep je intro niet. Googelde op Touran en zag VW's van de politie. Mijn kennis van automerken is zwak begaafd te noemen. Ik ben het eens met @leeghoofd over het 'afsnijden' en met @Willemina dat Eileen op de bijrijder belandt. Een :{} voor je originaliteit.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marceline, dankjewel voor je reactie. Word ik nog blozeriger van (bestaat dat woord eigenlijk wel?) ;) Fijn dat jij het ook met plezier hebt gelezen.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Willemina, Klopt wat je zegt over de schoot van de bijrijder. En daar bleef het niet bij, het is dank zij de woordlimiet dat het verhaal niet ontaardde in een gevalletje #metoo.... :o En dank je hartelijk voor het complimentensausje in je reactie, Willemia!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mili, dankjewel voor je reactie. En inderdaad, ik ben Jord niet :D (dankjewel voor dit inkoppertje) De Tourans met politiestriping en -logo rijden met bosjes rond, ook in Den Haag. Hoewel mijn kennis van auto's waarschijnlijk niet zo heel ver boven de jouwe uitsteekt, weet ik wel dat veel bestelbusjes naast de chauffeursplaats een dubbele zitting hebben, waar dus 2 personen kunnen zitten. Het afsnijden is inmiddels ingedaald, ik pas het aan.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nynke, dankjewel voor je reactie. Dat beeld plus de functie ervan om de politie op het spoor te brengen was het eerste wat in mij opkwam.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, Je hebt het toch geweldig voor elkaar gekregen, met die 250 woorden. Als Belg ken ik Touran zeker niet, maar je speelt zo vlot naar de volgende alinea dat ik me er even niets van aantrok en dacht, het zal zichzelf wel uitwijzen. En ziedaar, een op en top spectaculaire en vaardige held die zijn Esina (oh nee, 't is Eileen!) te hulp schiet. Met hengel. En theedoek. En er nog in slaagt de flikken op te roepen. Ik had geen twijfels omtrent bijrijderszitting, omdat het, denk ik, toch vaak voorkomt, dat naast de chauffeur nog plaats is voor 2 personen. Die verhuisspullen vind ik een denderend idee trouwens, om aan die theedoek te geraken. Of je moest een enorme zakdoek in je zak hebben! En Jord krijgt hopelijk een beloning van Eileen, een nieuwe hengel!? :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Ton, spannend en leest lekker weg. Je eerst alinea is nieuwsgierig makend en het was mij direct duidelijk dat je een sprongetje in de tijd ging maken. Dat van die bijrijdersstoel vond ik in eerste instantie ook wat apart en dat heb je bij #20 al uitgelegd. Je weet dus wel degelijk iets van auto's maar bescheidenheid siert de mens. Op naar de volgende scene met Jordaan en Eileen, stel ik voor! :unibrow: :nod:

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een geweldig verhaal met een enorme vaart. Van automerken heb ik geen verstand dus de tweede zin was voor mij verwarrend. De zinnen erna maakten mij nieuwsgierig, en het voelde alsof ik zelf in de achtervolging aanwezig was. Origineel.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton wat heb je er weer een kostelijk verhaal van gemaakt. Het leest heerlijk vlot weg en je blijft nieuwsgierig naar de afloop, die gelukkig helemaal goed is. :nod: :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, alles is al gezegd, sluit me graag bij alle complimenten aan. Heel origineel en ik zie Jord echt gaan. Happy end en gelachen om het beeld van de hengel uit de bus met theedoek!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton een Badhemd thriller met nu eens niet vanuit ik-perspectief. Breng je mij mee op een dwaalspoor, omdat ik eigenlijk Esina las. Haha, hoe bedoel je vooringenomen. Van begin tot eind weer even leuk. Connie

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Ton, Wat heb je weer een heerlijk verhaal uit je hemd gehaald. Het beeld van de theedoek wapperend uit het dak van de bestelwagen is hilarisch. Van een ietwat vreemde opdracht heb je een goed in elkaar stekende thriller gemaakt. Proficiat. Tussen haakjes, wat kun jij vlug reageren en goed sprinten. Nog een fijne zondagavond, Ton en....schrijf ze. :thumbsup: