#168 Eten

Vorige week wilde ik deze opdracht ook doen maar op 1.48 viel de computer uit en ik was net lekker bezig. Nu zit ik mijn tijd te verschrijven, weet ik ook wel. Oke, eten. Daarnet heb ik gebruncht met een smoothie van kefir met spinazie, banaan en gember. Lekker belangrijk. Het moet natuurlijk over kerst gaan. Manoman wat een gedoe. Voor deze kerst heb ik het gelukkig geregeld. Met de hele familie uit eten, zo min mogelijk stress. Hoewel, aangetrouwde nicht eet niet wat de boer niet kent en wil naar de chinees, liefst afhaal, of de shoarmatent. Daar ga ik met mijn demente moeder met hart- en longklachten echt niet zitten. Bovendien eet ik zelf helemaal niks, geen suiker, geen mononatriumglutamaat en meer van dat soort volksverlakkende additieven wat betekent dat ik bij de buffetchinees op een eetstokje moet gaan zitten kauwen. Dit veroorzaakte bijna een familiare breuk, maar met wat geduld, doorzettingsvermogen en premature kerstliefde zijn we eruit gekomen. De wasmachine staat te draaien dus echt rustig is het niet. Mijn ADHD-er zit boven te gamen. Zelf ben ik ook nogal snel afgeleid. Ik ben gek op kip. Er ligt nog een halve kip in de koelkast. Ik mag kip eten van mezelf want heb er ooit een geslacht om dat legitiem te maken. Leuk is anders. Een van mijn eigen kippen ziet een beetje bleek. Ze legt geen eieren, en die andere verstopt de hare op hele rare plekken in de tuin. Elke dag is het hier pasen. Zelfs met kerst. Heerlijk zijn die eieren, dat wel. Het is de moeite van het zoeken waard. Jemig hoe zet ik die wekker op mijn telefoon af?

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Aangetrouwde nicht? Jullie gaan echt met de hele familie dan? Poeh ja een wonder dat jullie er dan toch uitkomen. Dat mononatriummoeilijk klinkt ook smerig en buffetchinees ook. Heerlijk die gedachten tussendoor over de gamer en zelf snel afgeleid zijn waardoor ik er een beetje bij was. Ach die kippen toch, arme zielen, ik las ergens dat ze in een identiteitscrisis verkeren :D fijn stukje. Nu heb ik ook zin in kip.
13 november 2017 - 15:21

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Stella Die laatste zin vond ik hilarisch. Niets irritanters dan een wekker die je niet kan afzetten. Blij dat je HP toch overeenstemming hebt kunnen krijgen met de rest van de familie.
13 november 2017 - 17:50

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Stella, Vreemd hè? dat kerstmis, het feest van de vrede zoveel problemen oplevert. Ik stel voor: gewoon lekker thuis blijven en een lekker soepje opdienen met een snee versgebakken stokbrood en :p , als dessert een enorm grote ijstoet met veel slagroom. Mmmmmm
13 november 2017 - 19:26

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik volg je moeiteloos in je gedachtengang. Begin zelfs te vermoeden dat we verwant zijn. In dat geval zou ik willen zeggen: "Let's do chick(en)s this Christmas." ;) Heerlijk om te lezen Stella. En ohja die telefoon? Uitzetten en weer aanzetten zei de amateur...
14 november 2017 - 12:48

Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijke gedachtengang. Wat een puzzel, om er samen uit te komen. Knap dat het toch gelukt is. Zo te lezen heb je last van een 'kip met winterdip' en daarmee bedoel ik niet een lekkere guacemole ;) Als je zo van kip houdt mag het arme beestje wel oppassen, anders verdwijnt ze zomaar in de kippensoep, die je wellicht besluit te maken n.a.v. de tip van coach Blavatski :p
14 november 2017 - 13:12