#168 Eten
Vorige week wilde ik deze opdracht ook doen maar op 1.48 viel de computer uit en ik was net lekker bezig. Nu zit ik mijn tijd te verschrijven, weet ik ook wel. Oke, eten. Daarnet heb ik gebruncht met een smoothie van kefir met spinazie, banaan en gember. Lekker belangrijk. Het moet natuurlijk over kerst gaan. Manoman wat een gedoe. Voor deze kerst heb ik het gelukkig geregeld. Met de hele familie uit eten, zo min mogelijk stress. Hoewel, aangetrouwde nicht eet niet wat de boer niet kent en wil naar de chinees, liefst afhaal, of de shoarmatent. Daar ga ik met mijn demente moeder met hart- en longklachten echt niet zitten. Bovendien eet ik zelf helemaal niks, geen suiker, geen mononatriumglutamaat en meer van dat soort volksverlakkende additieven wat betekent dat ik bij de buffetchinees op een eetstokje moet gaan zitten kauwen. Dit veroorzaakte bijna een familiare breuk, maar met wat geduld, doorzettingsvermogen en premature kerstliefde zijn we eruit gekomen. De wasmachine staat te draaien dus echt rustig is het niet. Mijn ADHD-er zit boven te gamen. Zelf ben ik ook nogal snel afgeleid.
Ik ben gek op kip. Er ligt nog een halve kip in de koelkast. Ik mag kip eten van mezelf want heb er ooit een geslacht om dat legitiem te maken. Leuk is anders. Een van mijn eigen kippen ziet een beetje bleek. Ze legt geen eieren, en die andere verstopt de hare op hele rare plekken in de tuin. Elke dag is het hier pasen. Zelfs met kerst. Heerlijk zijn die eieren, dat wel. Het is de moeite van het zoeken waard.
Jemig hoe zet ik die wekker op mijn telefoon af?
Aangetrouwde nicht? Jullie
Hoi Stella Die laatste zin
Dag Stella, Vreemd hè? dat
Ik volg je moeiteloos in je
Heerlijke gedachtengang. Wat
@ allen: Chickies met