Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#168 eten - freewriting

Het kerstdiner Doorgekookte goede bedoelingen, gestoofde peertjes, mislukte ovenschotels, onsmakelijke combinaties, te veel gangen, toch weer net niet vegetarische gerechten, te veel, te vet, te gaar, te snel bereid, te moeilijk bedacht, te onduidelijk afgestemd, te individueel benaderd, te weinig bereid rekening te houden met elkaar, te veel grote ego's. Onderonsjes in de keuken, gezellig, maar de mensen met de kookkennis zijn daar niet. Of moeten eerder weg. Vanwege de hond. Of drinken teveel vanwege de stress van alle familiebijeenkomsten. En dan ik gelijk ook nog daarna jarig. De voorpret is leuker. ----------------------------------------------------------------- Oeps, hoe overleef ik kerst?? ;)

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever
Inderdaad. Alleen krijg je wel last met Francien Oomen, ik zou haar gewoon een co-productie voorstellen. Zij levert de rechten op de titel, jij schrijft het boek :-)

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marieke Jammer dat de gerechten het net niet zijn en dat de keukenprinsen door honden worden weggelokt. Hoe overleef je de kerst. Gewoon door blijven ademen :) Graag gelezen

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marieke, Leuke freewriting, en ik ben zo blij te lezen dat andere mensen :o ook moeite hebben met het kerstdiner en aanverwante artikelen. Ik dacht dat ik de enige kluns was. In mijn familie schijnt alles op rolletjes te lopen; het zal ook wel schijn zijn zeker?

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooie opsomming van alles wat fout kan gaan. Soms probeer ik het ook nog wel - drie kleine voorgerechtjes op één bord bijvoorbeeld, gedoemd om te mislukken. Dus houden we het bij eenvoudig en smakelijk. Het is niet zo belangrijk wat er op tafel staat, veel belangrijker is wie eromheen zit.

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Doorgekookte goede bedoelingen, gestoofde peertjes, mislukte ovenschotels, onsmakelijke combinaties, te veel gangen, toch weer net niet vegetarische gerechten, te veel, te vet, te gaar, te snel bereid, te moeilijk bedacht, te onduidelijk afgestemd, te individueel benaderd, te weinig bereid rekening te houden met elkaar, te veel grote ego's.
Mooi die opsommingen. Wees blij met zo'n kerst, daarmee heb je materiaal voor je verhaal!