Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Gewoontes zijn sluipkillers

Veel, lang en hard werken gaat gepaard met havermout. Komt het tot bebloede knokkels en piepende oren? Dan mix ik het met water en laat ik de kaneel. Soms gebeuren er dingen die je niet kunt voorzien, daarom bewaar ik een reep in mijn zak. Feestdagen vier ik bescheiden, een boterham met kip. Zelf geslachte kip, tussen een brood van de bakker. Zondag eet ik pannenkoeken, op de bank in de woonkamer. Onder een deken, met een laptop op schoot en mijn tenen wijzen het plafond aan. Heel de dag pannenkoeken, ik vul een browserhistory die mijn complete vriendenlijst op facebook onder ogen van de AIVD zet. __ Ik ben geen snelle schrijver en laat zinnen moeilijk los. Mijn timer heeft 3x gesnoozed en ik heb wat regels veranderd bij het overtypen.

Lid sinds

12 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
  • Stagiair
  • Redacteur
  • Uitgever
Snel of langzaam schrijven maakt bij freewriten niets uit. Een keer de timer wegdrukken geeft niets. Regels veranderen bij het overtypen, kan natuurlijk echt niet :-). Een zin moest ik lang over nadenken. 'ik vul een browserhistory die mijn complete vriendenlijst op facebook onder ogen van de AIVD zet.' Is dit een verwijzing naar de sleepnet-wet waar het referendum over gaat? Of iets heel anders?

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ik ben net als Frank benieuwd naar die zin. Ik stel me voor dat je berichten plaatst met woorden die bij de AIVD de alarmbellen doet laten rinkelen?

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het klink of je HP een eenzame kerst doormaakt. Op een boerderij? Dat hij zijn eigen kippen slacht?

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Die ene zin 'feestdagen vier ik bescheiden' die raak me. Ik weet ook niet waarom maar er spreekt een soort nuchterheid en puurheid uit die we in deze tijd goed kunnen gebruiken. Met plezier gelezen @mjjbogert

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je stukje ontroert me en maakt me benieuwd naar meer over je persoon. Ik krijg al wel een aardig beeld van hem, onder die deken met zijn tenen richting plafond!

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Frank &Nancy, haha ik weet het. De impuls was sterker dan ikzelf :o Het is inderdaad een verwijzing naar de sleepwet. Het leek me leuk om iets actueels in mijn tekst te verwerlen. De hp is een vrij neutraal persoon, niet iemand waar mensen grote gedachten bij hebben. Hij heeft schaduwkanten die niemand hem zou geven. @Siv, leuk onderschrift bij je foto. Het is een vrij eenzaam karakter, meer vrienden online dan in het echt en zijn bezigheden kleuren de onderwereld. @xxroes, thanks! Ik schrijf graag vanuit personages, dat inspireert me vaak. Daarom vond ik deze opdracht vrij lastig. In vijf minuten kneed je weinig personage. Vaak schrijf ik een stukje als dit ter voorbereiding van een definitief stukje,soms zijn er zinnen bruikbaar, maar het moet me een beeld geven van de hp. Zoals ik al tegen Siv zei, het is een vrij rustig personages. En lijkt door zijn vaste gebruiken berekenbaar. Hij is niet instaat emoties te tonen, maar uit deze dmv de bereiding van verschillende gerechten. Het is iemand met weinig vrienden, maar veel contacten. Hij is verhuurt zichzelf via het darkweb en chanteert, martelt of vermoord mensen voor zijn geld. Vandaar de bloedende vuisten. Zijn piepende oren komen van schreeuwende slachtoffers.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Michaël, Je stuurde een vrij moeilijk stukje in; er spreekt eenzaamheid uit. Smaakt dat wel, een zelfgeslachte kip? Kan me dat niet inbeelden. Je toelichting maakte het nog moeilijker. Je hebt een vreemde freewriting. Het is wel boeiend, maar ik heb al betere inzendingen van je gezien. Last van de herfstblues? Dag vreemde man. :o

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dat klopt, freewriten lukt mij meestal alleen op een moment van besef oid. Normaal drijft er een gevoel of vaag concept boven bij het lezen van de opdracht. Dan schrijf ik iets als dit, en vanuit daar kijk ik hoe het verhaal zal lopen. Het totale proces voor een verhaaltje van ong 350 woorden duurt meestal 2,5u. Het kwartiertje wat in deze tekst zit maakt het verschil in kwaliteit. Haha zelf geslachte kip, ik zou ervan walgen. Het idee dat ik krijg bij het malen van vlees tussen mijn tanden terwijl ik dat eerder gestript van veren en bloedend in mijn handen hield wekt niet echt eetlust. Maar de hp geniet hier juist van. Voor hem is dit wat wijndrinken voor een kenner is. Hij proeft de processen, niet het leed. Bedankt voor de reactie en tot de volgende keer!