Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#168 - Guilty Pleasure

De net gebakken pizza ziet er verleidelijk uit. Ik snijd ‘m aan. De krokante bodem en gesmolten kaas doen ’t water in mijn mond lopen. Diana Krall zingt om de achtergrond ‘I’ve got U under my skin’. Yes.True. De eerste punt. De kruidige en pittige salami vermengt zich met de crispy bodem in mijn mond en de kaas trekt slierten tijdens het snijden. Zo lekker. Pizza is echt niet goed voor je zeggen ze. Maar ach, ik wil gewoon even een momentje genieten van mijn pizza, dus laten ze het heen en weer krijgen. Het smaakt me veel te lekker om me druk te maken en ik geniet er volop van. Slokje wijn. Rood, uiteraard. Zometeen een bakkie koffie, verse koffie, en als ik gek wil doen dan doe ik dat, dus als ik trek heb gaat er een stukkie boterkoek bij. Als je ‘zondigt’ moet je het goed doen, toch? Bekijk het maar, voor nu, met de schijf van vijf en alle ‘maatschappelijk correcte’ meningen over chiazaad e.d. Bye!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karinska, volledig met je eens! niks correcte kost, gewoon lekker volstouwen. Moet kunnen, als het maar lekker is! En daar gaan we dan gewoon een film van maken, ja toch? :D ik zie het helemaal voor me; een close-up van een pizzapunt die langzaam wordt vermalen tussen twee tandenrijen onder het gelui van klokken, of zijn het strijkers met tromgeroffel? Uit de langzaam kauwende mond (slow-motion) valt af en toe een kruimel van de harde pizza-bodem, vergezeld van een beetje rode saus met een draadje slijm... Heerlijk gewoon. En dan, plotseling het ritmische staccato van de mitrailleurs van de mannen van Don Corleone, ... Oeps, ik dwaal af, Karinska. Maar ik ben helemaal in de ban van jouw guilty pleasure! ;) Graag gelezen!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karinska, volledig met je eens! niks correcte kost, gewoon lekker volstouwen. Moet kunnen, als het maar lekker is! En daar gaan we dan gewoon een film van maken, ja toch? :D ik zie het helemaal voor me; een close-up van een pizzapunt die langzaam wordt vermalen tussen twee tandenrijen onder het gelui van klokken, of zijn het strijkers met tromgeroffel? Uit de langzaam kauwende mond (slow-motion) valt af en toe een kruimel van de harde pizza-bodem, vergezeld van een beetje rode saus met een draadje slijm... Heerlijk gewoon. En dan, plotseling het ritmische staccato van de mitrailleurs van de mannen van Don Corleone, ... Oeps, ik dwaal af, Karinska. Maar ik ben helemaal in de ban van jouw guilty pleasure! ;) Graag gelezen!
:lol: '...met een zelfvoldane grijns loopt de dader de deur uit, waar hij, nog nagenietend van zijn stoere actie, niet let op de bananen, die daar uitgesmeerd op het trottoir liggen.' Slotscène?

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karinska En nu heb ik trek in pizza. Af en toe zondigen moet kunnen. Ik heb je stukje met smaak gelezen.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Karinska, Het water liep me uit de mond toen ik jou zo lekker zag zondigen. Ik zal wel op een houtje bijten, ons huishouden is nogal chaotisch deze dagen. En met Kerst ben ik uitgenodigd. MMMM gewoon lekker aanchuiven, wat een weelde. :o

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Free-writing en free-eating tegelijk. Lekker hoor!
Haha ja zo kun je het ook zien. Leuk dat je kwam lezen ;)

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karinska En nu heb ik trek in pizza. Af en toe zondigen moet kunnen. Ik heb je stukje met smaak gelezen.
Hoi Siv, Mooi dat mijn stukje daar voor heeft gezorgd!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Karinska, Het water liep me uit de mond toen ik jou zo lekker zag zondigen. Ik zal wel op een houtje bijten, ons huishouden is nogal chaotisch deze dagen. En met Kerst ben ik uitgenodigd. MMMM gewoon lekker aanchuiven, wat een weelde. :o
Dag Blavatski, Na het zuur komt het zoet, zeggen ze ;) Volgens heb je het wel verdiend om na de hectische en chaotische tijd zo aan te kunnen schuiven met Kerst. Geniet maar lekker van die weelde!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Om met een schrijfvriend te spreken (Erik Uniken), het water klotste me om de kiezen. Kostelijk stukje!
Dank je wel, Mechtilde! Leuk dat je mee genoot!