Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#168 Kerstsfeer

Gewoon gekookte aardappelen, sperziebonen en een lekker stukje vlees. Het hoeft namelijk niet zo ingewikkeld te zijn. Natuurlijk is de tafel leuk gedekt, met het mooie tafelkleed en het feestservies. We hebben kaarsen aan, een kerstboom met een kerststalletje. Niet dat we gelovig zijn, maar het stalletje is van oma geweest. Op de ramen nepsneeuw zodat het net echt winter lijkt. Ook al vind ik een herfstachtige kerst helemaal niet erg. Kun je tenminste wandelen zonder uit te glijden. En natuurlijk sorbetijs met kersen- of chocoladesaus toe. Héérlijk. Daarna kruipen we gezellig op de bank om naar "Annie" te kijken, of toch maar naar "A Christmas Carol"?

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Siv, lekker gewoon, en toch bijzonder! Mooi hoe je de sfeer weet te treffen, naast eten is er ook zoveel meer wat de Kerstdagen zo gezellig maakt. Met genoegen gelezen, ik kom al helemaal in de stemming, Siv!

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@siv, je weet op een eenvoudige manier de sfeer uit te beelden. NB voor meerdere inzendingen vraag ik me wel af in hoeverre 5 minuten freewriting is toegepast. Groet, Connie

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Siv een heerlijk relaxte kerst weet je over te brengen. De sfeer is heel beeldend verwoord. :thumbsup: . Een klein zeurtje: Ook al vindt ik een herfstachtige kerst helemaal niet erg. ( vind ik ) Ik heb het zelf ook weleens hoor te snel getypt, :\\ Graag gelezen

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#Ton Badhemd Dank je wel voor je reactie. Mooi dat ik je al in de kerststemming heb weten ten brengen.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Conny Ik had wel eerst free writing toegepast, maar daarna de tekst herschreven. Ik ben nog niet zo ver om een eerste versie op het forum te plaatsen. Dat wordt een volgende uitdaging. Dank je wel voor je reactie

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#Thea Josephine Oeps foutje. :o Dank je wel door op "vindt" te wijzen. Dank je wel voor je feedback.

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
We hebben kaarsen aan, een kerstboom met een kerststalletje. Niet dat we gelovig zijn, maar het stalletje is van oma geweest. Op de ramen nepsneeuw zodat het net echt winter lijkt.
Hai Siv, niet gelovig maar wel romantisch. Je zet een heel prettige kerstsfeer neer. Ik ben wel benieuwd naar wat uit je pen (of toetsenbord) komt als je echt gaat free-writen. Meestal is het beter dan je zelf denkt. Fouten mogen - moeten- gewoon blijven staan.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Siv, Jouw kerstdiner bevalt me wel. Lekker gekookt aarappeltje, spercieboontjes en een gewoon stukje vlees. Zo deed ik het toen ik pas getrouwd was ook. Nostalgie. Ik wilde dat ik in de tijd terug kon gaan en samen met man en kinderen naar Bambi kijken! Of inderdaad naar Annie. Nu zijn er alleen nog maar geweldfilms waar ik niks van snap. Alles gaat zo razend snel. Het was leuk je inzending te lezen. :o Het bestaat dus nog, geluk :o

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#Xxroes Dank je wel voor je reactie. Helaas heb ik free-write stukje al weggegooid. Bij een volgende free-write opdracht zal ik de eerste tekst gaan plaatsen.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#Meta Boonstra Ja, van die heerlijke zoetsappige kerstfilms. Wat wil je nog meer? Dank je voor je reactie.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
#Blavatski Dank je wel voor je reactie. Blij dat je er van genoten hebt en er nostalgische gevoelens van krijgt.