Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#168 - Koken

Mijn vader is een briljante kok en een horecaman pur sang. Als ik zijn gerecht smakelijk vond dan wilde ik dat hij het de volgende keer precies zo klaarmaakte maar dat ging mooi niet door. Hij had werkelijk geen idee hoe hij het eerder bereid had. Er ging van alles in de pan het was onnavolgbaar als je er naast stond. Mijn moeder daarentegen maakte altijd dezelfde heerlijke gerechten op autistische wijze klaar. Mij kun je ook een lijstje geven met duidelijk beschreven punten, maximaal vijf, en ik ben je chef. Ik zit echter liever met de achterkant van mijn bestekje op tafel te hengsten daarbij luid zingend: “waar blijft het hoofdgerecht, waaaaaar blijft het hoofdgerecht”! Experiment enigszins mislukt want ik heb de wekker niet gezet en ik heb dus geen idee of de vijf minuten al om zijn. Dat zal vast niet gezien het kleine stukje tekst. Daarnaast zag ik een paar grove fouten die ik toch moest verbeteren. Ook ben ik een paar keer de zin opnieuw begonnen. Al met al nog best lastig dat freewriten. Ik was ook niet alleen en dat lijkt me ook wel een voorwaarde, zo min mogelijk afleiding. Volgende keer pak ik het anders aan, nu laat ik het even zo.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Freewriting betekent ook niet teruglezen of corrigeren. Ook ik heb daar moeite mee en schaam mij voor wat ik dan inlever. Verbazingwekkend hoeveel letters je in 5 minuten kunt produceren. Groet Connie

Lid sinds

16 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, Zonder afleiding is het inderdaad gemakkelijker schrijven. Toch vind ik het best goed gelukt en leuk geschreven. Ik zie jullie alle drie zo'n beetje voor me.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi I-kat, ik snap je worsteling met freewriting, ik heb hem ook. Ik vind het interessante van dit stukje dat je mij als lezer kennis laat maken met drie verschillende karakters als het om eten gaat. Dus dan mag ik je poging tot freewriten wel geslaagd noemen, vind ik.

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi I-kat Twee tegenstellingen beschreven. Een vader die de heerlijkste gerechten tovert, maar ze niet kan dupliceren. En een moeder die dat wel kan. Ik hoop dat de moeder niet echt autistisch is, want dan stelt een kind die "waar blijft het hoofdgerecht" zingt, haar zenuwen wel heel erg op de proef. Graag gelezen

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
I-Kat, heerlijk die diversiteit. De kinderen moeten wel even uitgezet worden ;) goede combi de ‘wilde’ kok ( ik krijg bij je vader het beeld van de Zweedse kok :D ) en de moeder waarbij je altijd zeker bent van wat je krijgt. Graag gelezen!. En ach ja dat willen teruglezen en verbeteren, hebben we er niet allemaal last van?

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, ... leuk gedaan dat geworstel met eten (opdracht) en er toch iets leuks van maken. Je bent in je opdracht geslaagd: dismissed! Ja,wat kun je toch 'aangestoken' worden. Ik lees nu een boek over WW2: "Ik vloog voor de vrijheid" door Mike Donnet. :nod:

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Enig, die contrasten tussen je vader en je moeder en hoe je die beschrijft :D Ik zie het helemaal voor me, hoe jij, in je ongeduld, met je bestekje op tafel zit te hengsten om je eten te krijgen :lol: Leuk!

Lid sinds

9 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Grappig dat moeders meestal dan toch een recept aanhouden :). Misschien is het wel man eigen om alles bij elkaar te kwakken. Eigenlijk doet je vader gewoon freewriten in kookvorm...

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De experimenten van je vader én van jou zijn prima gelukt! Je hebt het niet van een vreemde (schrijf ik toch plotseling Freemde en deze free write flow, maar ik mag het verbeteren :lol: ).

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Conny, Willemina, Ton, Riny :) Siv, gelukkig valt dat wel mee :lol: Nancy, de Zweedse kok :lol: zoiets maar wel een bij wie alles lukt Karinska, je laat me ook lachen, leuk! Richard, zo had ik het nog niet bekeken maar dat lijkt wel te kloppen! Ha ha die freemde maar o zo leuke Stella :D dank je!

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Heerlijk stukje i-Kat en oh wat begrijp ik je vader goed. Je vraagt aan een kunstenaar gewoon niet om hetzelfde kunstwerk nog eens te maken. Ik maak mezelf er ook schuldig aan. Krijg soms ook de vraag; "is dit dezelfde (vul maar in) als vorige keer?" Als kind voel je je zekerder bij zo'n conscientieuze moeder denk ik. Maar die creativiteit is een groot goed. Die heb je toch maar mooi meegekregen. Met plezier gelezen!

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mechtilde, wat grappig dat jij dit herkent en natuurlijk heb je helemaal gelijk! Ik ben erg dankbaar :) Meta, het is heerlijk dat freewriten maar de drang om het goed te doen en te veel afleiding kreeg dit keer de overhand. Ik had het inderdaad niet geschreven anders! Ik zie dat bij veel SOLlers, er ontstaat een bron voor zo veel verhalen, echt leuk!

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag i-kat, Leuke freewriting met al die koks. En jij die op de maat met haar bestek rammelt. Was je enig kind? Ik heb mijn vader nooit zien koken. Heb er dus ook nooit over nagedacht hoe het is een vader achter het fornuis te hebben. Mijn voogd (vanaf ik 14 jaar was), bracht op zondag het hele gezin een ontbijtje op bed. Met gekookt eitje en al. De lieverd. Die herinnering kwam boven bij jouw freewritingverhaal. Is dat niet mooi? :p

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Op autistische wijze eten voor bereiden, vond ik zeer apart. Ik beleef het freewriten als zomaar wat neerzetten wat in je gedachten opkomt en pas later haal je er uit wat je eventueel kan gebruiken voor een verhaal. Dat autistisch eten bereiden bijvoorbeeld.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Xxroes, leuk dat je het grappig vond, blij mee Blavatski, heel mooi dat er iets dierbaars boven kwam, vind ik fijn en bijzonder Madd, zo is het, je schrijft toch iets wat je anders niet zou bedenken, dank voor je aandacht, altijd blij mee