Lid sinds

14 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht # 168 Eten

Eten Eten en kerst, dat lijkt onlosmakelijk met elkaar verbonden. Nu heeft zij niet zoveel met wild. De aanblik van de dode haas die haar opa na een jachtpartij in een emmer meebracht staat na al die jaren nog in haar geheugen gegrift. Al die schranspartijen, 5 gangenmenu’s of nog uitgebreider. En dan al dat praten over eten, weken van tevoren al. Wat neem jij mee? Dat is natuurlijk ook zo’n trend; dat iedereen wat meeneemt. Nu moet ik eerlijk zeggen dat de supermarkten de boel ook gek maken. Sinterklaas is nog niet in het land of het wild ligt al in de schappen. En maar aan tafel zitten met de smaak van de kerststol nog in de mond die weggespoeld wordt met een slok van de wijn die bij het eerste voorgerecht hoort. Nee, geef haar maar een lekker stamppotbuffet. Hoe ironisch, terwijl ik dit schrijf word ik gebeld door mijn zus en uitgenodigd om tweede kerstdag bij haar te komen eten. Ze heeft me verzekerd dat het geen 5-gangendiner wordt.

Lid sinds

7 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor jou hoop ik dat het stamppot wordt. Het freewriten roept bij velen toch op dat kerstmaaltijd een gewoonte is, die vaak een opgave is. Graag gelezen, Connie

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Leeuwin58, mooie insteek; inderdaad apart zoals Connie opmerkt dat de gewoonte ook een opgave blijkt voor velen. En hoe toevallig dat je net tijdens het schrijven van deze opdracht gebeld wordt voor het kerstdiner! :D Ik heb je met genoegen gelezen!

Lid sinds

9 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een lekkere stamppot op een koude kerstavond, wat wil je nog meer? Veel plezier bij je zus en graag gelezen, Leeuwin

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je mooie stukje freewriting roept veel herinneringen en gedachten op. Wel grappig dat je net nu door je zus gebeld werd. Graag gelezen.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Leeuwin, die herkenbare perikelen en het verlangen naar ‘ gewoon’ heerlijk om te lezen. Je vindt het toch niet erg dat ik hardop moet lachen om het telefoontje dat je kreeg? :D Graag gelezen.

Lid sinds

15 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Leeuwin, Zo heerlijk om te lezen dat veel SOL-dames kerst en eten en problemen aan elkaar flansen in de freewriting. Dan voel ik me geen buitenstaander meer. Hoeveel kerstmisfeesten zijn onderuitgehaald door dat vereiste, ver...de kerstdiner? Ik liep alle jaren rond als een stresskip. Manlief zal het geweten hebben. Gelukkig is die periode van mijn leven nu voorbij. Geen tafel vol familieleden meer, hoewel het ook gezellig was, dat wel. Nu ben ik zelf al jaren gaste bij één van de kinderen. Zalig! Lekker onderuit zitten en de boel observeren. Zitten mooie korte verhalen in! :o Leuk stukje, graag gelezen. En voor straks smakelijk.