Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 168 Free writing - Kerst

Lees ik de opdracht, kalkoen ja, pens nee, denk ik bloedpens gruw ik. Af en toe gegeten als kind, nooit klaargemaakt als volwassene, lijkt me wat, zo donker; kijk ik naar buiten, even donker, grauw, guur onder dat bladerdek is het ook zo donker, wat zou daaronder leven,,, paddestoelen, lekker als je maar weet welke je in je mond mag steken, wat nog, verfrommelde appeltjes van de appelboom die dit jaar nauwelijks gedragen heeft, een pruim die er verfomfaaid bijligt,,, het kan allemaal, kerstdag nu, weet ik niet wat er allemaal te gebeuren staat, lekker eten, veel etenl, overbodig eten, geen oesters hoewel ilk ze wel lust, dat gelebber met wat citroen en gemalen peper, maar ’t is te, niet alle kinderen lusten dat zilte,,, houden we het dan maar bij een gebraadje en wat kroketjes, heel eenvoudig, zoals het alle dagen iss, maar dan met de nodige vreugde erbij?

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een standaard kerstdag beschreven dus. Veel gepieker over wie wat eet, uiteindelijk kijkt iedereen uit naar dat toetje, die vienetta ijstaart :D.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, een echte freewriting met een slotzin die bij menigeen wel eens opduikt. Soms is freewriting een heerlijke manier om 'leeg te lopen': wel willen schrijven, geen inspiratie , maar toch de schrijversgeest in actie. Fijne zondag, Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marlie, inderdaad freewriten is leeglopen op papier, als ik jouw stukje lees. Heel herkenbaar (eh... niet die pens hoor, dat is hooguit voor de hond :eek: )!

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het woord bloedpens doet me niet vermoeden dat dat iets eetbaars is. Heerlijk hoe je de natuur erbij haalt met je appel- en pruimeboom en het wel of niet eetbare paddestoelen. Succes met het uitzoeken wat je je tafelgenoten gaat voorzetten met kerst.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Gadver bloedpens :unibrow: wat een horror. Fijn je gedachten mee te lezen. Mocht je voor de oesters gaan dan offer ik me wel op om die van de kinderen op te eten :D

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Mooi stukje freewriting marlie. Gedachten die over elkaar heen buitelen en dan die lekker nuchtere afsluiting. Graag gelezen.

Lid sinds

9 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bij bloedpens had ik ook zoiets van, iewww. Bij oesters trouwens ook. Leuk, om je gedachtegang zo te volgen naar de paddenstoelen en verschrompelde appeltjes ;) Voor een kroketje doe ik een moord, ook al levert het me gegarandeerd buikpijn op.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marlie, Al jaren zat ik er mee in mijn maag dat kerstmis zoveel dierenleed met zich meebrengt; als je alleen maar aan al die arme vetgemeste kalkoenen denkt, of de ganzen die de ganzenlever moeten leveren. Nu heb ik hier op SOL geleerd dat er ook veel vrouwen in de kerstdagen rondlopen als stresskippen. Wat gaan we eten? Wie lust wat en wie lust niet. In mijn jeugd viel er altijd een Oma flauw aan het kerstdiner. Ik begin haar te begrijpen. Ik stel voor : een lekkere kaasschotel. :p Leuke inzending was het wel, dat freewriting zorgt voor een lach en een traan.