Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 168 Rotbui

De aardappelen kleuren rood, ik schil ze deze keer. Dat gaat dus niet goed. ‘Wat doe je nou toch?’ ‘Jij wilde toch dat ik zou helpen in de keuken? Nou dan!’ Ze kijkt me aan alsof ik haar aan een #metoo-tje wil helpen. ‘Sodemieter mijn keuken uit en ga alsjeblieft wat anders doen, want dit lijkt nergens op.’ Ik gooi het schilmesje met de piepers in de gootsteen en stampvoet de keuken uit. Dat gezeik toch ook altijd! Kerstmis! Verplichte figuren, familie op visite, inclusief haar ex met tweede leg. Zó leuk, zó gezellig, zó opgeprikt feestelijk. Daar schijt ik peuken van! Uit balorigheid smijt ik de peertjes, bedoeld om te stoven, door de kamer. Heerlijk, hoe die harde krengen de kerstballen slopen, en die antieke vaas! En de bananen, ik smeer ze buiten op het stoepje, met schil en al. Dat zal ze leren, laat ze maar lekker uitglijden! Een beetje mijn feestdagen verkloten! Wacht effe, ik zie nog een pannetje frituurvet; kan ik daar nog wat leuks mee doen? O ja, en zout in de suikerpot, lekker voor bij de koffie! Als ze het zo lang volhouden!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Nou Ton de toon is gezet. Dat kan niet anders dan een afschuwelijke kerst worden. De vaart waarmee je de rotbui beschrijft is geweldig . Het is verschrikkelijk wat je doet , maar ik heb er hard om moeten lachen. :nod : Ze kijkt me aan alsof ik haar aan een #metoo-tje wil helpen. actueler kun je het niet verzinnen :thumbsup: De woede dendert als een op hol geslagen trein voort. Toch wens ik de HP een beetje vroeg misschien, een prettige Kerst. Met plezier gelezen Ton.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, ... ik zie een lichtpuntje! Die frustratie ben je kwijt en die kan niet meer losbarsten met kerst. Lucht dat even op. Echt, ik zag je tekeer gaan. :lol:

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Thea, hartelijk dank voor je reactie. Fijn dat je er zo om moest lachen; ik vond het gewoon heerlijk om me lekker te laten gaan, vooral bij free-writing. Om alle twijfel weg te nemen; dit is puur fictie.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, hartelijk dank voor je lichtpuntje; daar ben ik wel aan toe... :) Maar, zoals ik bij #3 al aangaf, het is pure fictie, volledig verzonnen in het kader van het free-writen.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton weer genoten van een echt Badhemdverhaal. Ik vraag me af hoe iedereen toch kan freewriten zonder fouten. Het was weer fijn te lezen en als ik jou was zou ik voor die wedstrijd gaan. Vast een kanshebber! Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Connie, dankjewel voor je compliment! Na het freewriten heb ik nog even een redactieslag toegepast (voornamelijk spelling en tikfouten), maar dat was marginaal; de kern was er al. Vwb de wedstrijd; ik denk er nog even over na, maar ik ben verguld met jouw aansporing en vertrouwen, Connie!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hahaha Ton heerlijk, wat zou het toch af en toe heerlijk zijn als je de ingehouden kerstfrustraties in het echt zou kunnen loslaten. Volgens mij is dit fijn materiaal voor eens een keer een echte leuke kerstfilm. Dit was weer genieten van een echte Badhemd :D

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, dankjewel voor je fijne reactie. Die is niet te filmen, zo leuk! Wie weet, komt er eens een SOL-opdracht om een filmscript te maken. Ik zag ook al bij een van de reacties om samen met de SOL'ers aan tafel te gaan en dan ieder een gerecht te maken en iets voor te lezen. Dat lijkt me een kei van een basis voor een raamvertelling! Volgens mij zie jij het dan wel zitten om als HP met die peren te smijten, je houdt er toch niet van. :D Kikke dat je de echte Badhemd herkent en ervan genoten hebt, you make my day!

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, dat moest er effe uit, Ton? ;) Het leest als een trein. In eerste instantie dacht ik aan (roodgekleurde) Bildtstar aardappelen maar bij nader inzien - na het lezen van 'dat gaat dus niet goed' vrees ik het ergste, voor je vingers. :D Ik begrijp het, je (hp) kijkt halsreikend uit naar de kerstdagen. LOL Levendig en beeldend geschreven, en ja, ik vind het ook een echt Badhemdverhaal. :nod: Met plezier gelezen.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha die Ton, Wat schrijf je toch heerlijk droog. Eens met @Nancy: dit is kost voor een film. Ik heb er beelden met Steve Martin bij in mijn hoofd; lijkt me typisch iets voor hem, die hoofdrol (à la Father of the Bride) Wil je dit niet wat uitgebreider beschrijven en er een hilarisch verhaal over maken? Ik verheug me daar nu al op... Graag gelezen!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Willemina, dankjewel voor je lovende reactie. Ik glim van trots n.a.v. complimenten en je kwalificatie 'Badhemdverhaal'. Maar laat het gezegd zijn; dit is echt fictie, hoor!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karinska, dankjewel voor je reactie. Ik bloos in stilte. Iets voor een stomme film? :D En wederom een aansporing er meer van te maken (zie ook #5 en #7) ... Wie weet. In ieder geval ook jij hartelijk dank voor het in mij gestelde vertrouwen.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Maar, zoals ik bij #3 al aangaf, het is pure fictie, volledig verzonnen in het kader van het free-writen.
In ieder verhaaltje zit wel een kern van waarheid, met freewriting kunnen de diepste verlangens bovenkomen. Je hebt ze hier al kunnen ventileren, dat is fijn toch? :D Ik krijg dit beeld tot na de kerst niet meer van mijn netvlies. Lachend de kerst in, dank je wel!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Stella, fijn dat jij lachend de Kerst in gaat. Die van mij is al bij voorbaat verpest; je moest eens weten hoe die ex van haar met zijn 2e leg... nou ja, laat maar, je hoeft geen medelijden met mij te hebben. Ik fantaseer er toch maar op los... :D :D

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Ton Je HP heeft er niet zo veel zin in al dat gedoe rond kerst. Heerlijk hoe je je HP zijn frustratie laat botvieren. Ik heb het met gelach gelezen.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
'Sodemieter mijn keuken uit en ga alsjeblieft wat anders doen, want dit lijkt nergens op.’ Ik schat eerlijk gezegd in dat je HP de hele Kerst wat anders gaat doen. Dat zal 'r leren :lol:

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Niet zo'n zin in kerst? Volgens mij heeft je personage daar niets over te vertellen en gaat hij straks braaf bij de boom zitten. :nod:

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Ton, Wat leuk om jou in een rotbui te keer zien gaan. Maar met die bananen moet je toch oppassen, voor je het weet zit je in een onverkwikkelijke rechtszaak. Weet je wat, Ton, ga met me mee naar onze berg in Oostenrijk. Ik bak 'Reibenkuchen' voor je, naar een oud recept van mijn Duitse overgrootmoeder, geserveerd op een lekkere doodgewone boterham met veel goede boter die smelt van de warme 'Reibenkuch' en een grote kom sla met ajuintjes en een klodder mayonaise, is dat een waar feestmaal. Daarna genieten we van de stilte. Offe...we kunnen ook gaan freewriten. :unibrow:

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Siv, hartelijk dank voor je reactie. Het was ook heerlijk om HP zijn frustratie te laten botvieren, fijn dat je er om kon lachen!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mechtilde, hartelijk dank voor je reactie. Jouw inschatting lijkt me juist, maar de tijd zal nog leren of de relatie stand houdt. Het goedmaken lijkt mij in ieder geval wel een optie, en ook in lijn met de Kerstgedachte. Denk je ook niet? ;)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi xxroes, hartelijk dank voor je reactie. Wat de HP daar nog over te vertellen heeft en hoe dat afloopt, is aan de fantasie van de lezer.... ;)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Blavatski, hartelijk dank voor je reactie. Correctie; ik ben wel de schrijver, maar niet de HP die in een rotbui te keer gaat. Maar ik heb me wel ingeleefd. En die Reibenkuchen lijkt me lekker; zullen we die meenemen naar het Kerstmaal dat Mechtilde en Connie lijken te gaan organiseren? Als jij die nou meeneemt, zorg ik voor Westlandse tomaten, paprika's en komkommers. En iets om het mee weg te spoelen... Daarna collectief freewriten dat het een lieve lust is. Lijkt me heel gezellig! :D