Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#168 Freewriting over eten

Eten betekent voor mij eigenlijk het samen genieten van een avond met lekkers en elkaar. Een leuk gesprekje, warmte, samen zijn. Ik denk niet eens direct aan eten zelf. Maar nu moet ik dus toch denken aan het eten bij zo'n wokrestaurant. Je kent ze wel, je betaald een vast bedrag en mag dan onbeperkt opscheppen. Bij deze vorm van eten is voor mij dus dat hele genieten er vanaf... We gaan met zijn zessen, gezellig, uit eten, niet te duur, want zoveel hebben we nu ook weer niet te besteden. Dan lijkt zo'n all you can eat wokrestaurant perfect. Maar eenmaal daar krijgen we een tafeltje aangewezen waar we vanaf het moment dat we zijn gaan zitten nooit meer met meer dan twee personen aan zitten. Ieder stel gaat samen eten verzamelen. Zijn ze terug? Dan gaat het volgende stel. En het eten zelf... Dat wordt gulzig naar binnen geschrokt. Ik zit daar maar, ik kijk bijna met afgrijzen. Was dit nou waar ik zo naar uit keek? Gezellig samen genieten van al dat lekkers is er niet bij hoor, ik mag genieten van hoe een ieder tegen elkaar lijkt op te scheppen. Ik kan meer op dan jij! Ooh en daarbij, meestal zit ik na de tweede keer opscheppen al vol, want alles moet snel. Nee, dan kijk ik toch echt meer uit naar dat kerstdiner, ondanks dat het “onze beurt” is dit jaar.... Zo, ik heb het dan ook eens gedaan, gewoon doen! Wel raar om niet terug te "mogen" lezen, ik heb nu geen flauw idee wat ik er van gebrouwen heb.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
NartasCm, het zouden mijn gedachten kunnen zijn die je hier hebt neergepend. Liever het kerstgedoe dan het ongezellige all you can eat gebeuren

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi NatasCm, welkom bij het SOL-forum. Je knalt er meteen een goed stukje in als visitekaartje, prachtig! Ik heb ervan genoten en herken de tegenstelling tussen het wok-gebeuren en lekker gezellig uit eten gaan heel goed, omdat je dat helder verwoordt. En ja, ik moet bekennen dat ik vorige week na jáááren weer eens zo'n wok-établissement heb betreden. Het was precies zoals jij het beschreef, dus ik kom daar nooit meer.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo'n wokrestaurant lijkt me inderdaad niet een erg gezellige bedoening op die manier. Kun je beter zelf groenten gaan wokken op je eigen kerstdiner. Graag gelezen

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt voor jullie reacties! Grappig dat er mensen zijn die er net zo over denken. @Ton Badhemd, ik moet schuld bekennen... Ben afgelopen week alsnog naar zo'n wok restaurant geweest. Het was ook voor mij al een tijd geleden, maar er is in de tussentijd dus inderdaad helemaal niets veranderd ;). Daarbij kwam dat we laat waren en de keuken al zo'n beetje dicht ging. Nog ongemakkelijker als je de laatste tafel bent dus. Ik heb die 24,50 er lang niet uit gehaald!