Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid

#167 Eerste verliefdheid - Pour un flirt

Elke zondagavond klit de dorpsjeugd bij elkaar in de lokale discotheek. Om te dansen, te drinken en te keuren wat er zoal aan onbekenden is, want je gaat natuurlijk geen verkering nemen met iemand uit je eigen dorp. Je moet zestien zijn om binnen te mogen maar mijn lengte compenseert dat ene jaartje wel. Het is er donker en lawaaiig, boven de dansvloer hangt een grote spiegelbol die gekleurde lichtjes uitstrooit over de bezoekers. Tegen de achterwand zit de diskjockey. De lange jongen die half op een barkruk achter de draaitafels zit, glimlacht naar me en wenkt. Stoer is hij, grappig met zijn bos krullen en door zijn donkere ogen ook woest aantrekkelijk. Ik heb de kriebels in mijn buik en eigenlijk moet ik naar de wc, maar nerveus lach ik terug en loop naar hem toe. Met zijn arm om me heen vraagt hij of ik ook zo van Michel Delpech houd, want dan gaat hij die speciaal voor mij draaien. Natuurlijk zeg ik ja, maar de symboliek van het plaatje ontgaat me. Even later drinken we cola en praten we over muziek, uitgaan, school en zo. Uit zijn collectie stickers krijg ik er zomaar vijf voor op mijn brommer. Hij moest eens weten dat ik niet eens een brommer héb. Als mijn vriendinnetje aan mijn arm blijft trekken – we moeten voor donker thuis zijn – jok ik dat we nog naar een kroeg aan de dijk gaan. “Kom je straks nog even langs?” vraagt hij met zijn gezicht vlakbij het mijne. Hij ruikt lekker. Als ik ja knik krijg ik heel behoedzaam mijn eerste echte zoen. Ik zweef naar buiten, blij, verward, verliefd en overhoop. Het duurt nog máánden voor ik zestien wordt.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Zo zoet, zo braaf. Cola, stickers voor op de brommer, een heel braaf fijn liedje. Kortom een heerlijke eerste verliefdheid. Van genoten Mechtilde. Ik ben benieuwd hoe het verder ging. Is het ooit echt iets geworden of bleef het bij die ene flirt avec toi?

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Zo zoet, zo braaf. Cola, stickers voor op de brommer, een heel braaf fijn liedje. Kortom een heerlijke eerste verliefdheid. Van genoten Mechtilde. Ik ben benieuwd hoe het verder ging. Is het ooit echt iets geworden of bleef het bij die ene flirt avec toi?
Nee, het is nooit wat geworden want toen ik zestien was werkte hij daar niet meer. Maar nog altijd voel ik een beetje wroeging. Zo'n lieverd! Hij verdiende beter dan zo'n leugenachtige puber en ik denk dat hij dat ook wel gevonden heeft ;-)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom op dit geweldige forum! Wat een heerlijke vertelling, ik kon me er helemaal in verplaatsen. Hij moest eens weten dat ik niet eens een brommer héb.'' vind ik om te gieren. Het is een kort stukje maar wat witregels maken het wat aangenamer voor de lezer. Genoten van je verhaal!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Mechtilde "Klit de dorpsjeugd bij elkaar." Heb je je laten inspireren door de tekst Het Dorp van Wim Sonneveld? Je hebt me helemaal in de sfeer van de disco gebracht met je verhaal. Jammer dat het niets is geworden met die woest aantrekkelijke diskjockey. Graag gelezen

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Dankjewel i-Kat voor je compliment. Die tip is helemaal terecht. Kan ik dat nog aanpassen? Volgende keer zal ik eraan denken.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Mechtilde "Klit de dorpsjeugd bij elkaar." Heb je je laten inspireren door de tekst Het Dorp van Wim Sonneveld?
Haha, ja Siv, precies. Ik zocht naar een synoniem maar deze zin geeft exact weer wat ik bedoelde. En toen dacht ik: dat vindt Friso Wiegersma vast wel goed. Dankjewel voor je mooie compliment.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mechtilde, Wat leuk dat je ook hier mee komt schrijven. En meteen al met een fijn geschreven verhaal dat herinneringen losmaakt. Je nam mij helemaal mee naar mijn jonge jeugd toen Ad Vissers' Toppop discoshow (ja echt, die ging 'on tour') ons dorp aandeed. Goed gedaan! Ik zie uit naar je volgende bijdragen.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja hoor, aanpassen kan en mag via de knop Bewerken boven aan de bericht, 2e tabblad maar mag ook de volgende keer :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Mechtilde, Ja, heerlijk terug in de tijd. En in tt geschreven, dat werkt goed.
Tegen de achterwand zit de diskjockey, in die tijd spreek je dat nog volledig uit.
Het feit dat je dat woord voluit noemt is precies genoeg. Vermijd zo'n uitleg.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
@ i-Kat @janpmeijers Eindelijk gevonden hoe ik kan aanpassen, met dank aan @Nancy. Jullie feedback is me heel waardevol (hoor je me slurpen?), dankjewel daarvoor. Ik wat aanpassingen gedaan, leest inderdaad beter nu.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een heerlijk verhaal, fijn van sfeer en toon. Ik was alleen even op het verkeerde been gezet door het woord 'slungel' - ik begrijp dat je daarmee vooral op zijn lengte doelt, maar het combineert in mijn hoofd slecht met een stoere en woest aantrekkelijke jongen.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed de sfeer neergezet. :thumbsup: Kennen we niet allemaal dat moment waarvan we nu denken: als ik toen... :nod:

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Wat een heerlijk verhaal, fijn van sfeer en toon. Ik was alleen even op het verkeerde been gezet door het woord 'slungel' - ik begrijp dat je daarmee vooral op zijn lengte doelt, maar het combineert in mijn hoofd slecht met een stoere en woest aantrekkelijke jongen.
Dankjewel voor je opmerkzaamheid. Je hebt gelijk. Het woord slungel maakt die jongen hier verveeld en onverschillig. Dat was niet de bedoeling.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mechtilde, ... je bracht me in een nostalgische duik met je verhaal. In mijn tijd moest je het hebben van schoolfeesten, dansles en vrije dansavonden. Op die avonden werd geen les gegeven, maar kon je het geleerde in de praktijk brengen. Ik herinner me nog goed: The music goes round and round whoa-ho-ho-ho. De voorloper van de rock 'n roll vermoed ik. Ik heb genoten van je verhaal.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Je nam mij helemaal mee naar mijn jonge jeugd toen Ad Vissers' Toppop discoshow (ja echt, die ging 'on tour') ons dorp aandeed. Goed gedaan! Ik zie uit naar je volgende bijdragen.
Wahaa! Geweldig, bij ons zijn ze ook geweest. Met zo'n stroboscopische lamp en gogo danswedstrijd? Goh, dat was ik al bijna weer vergeten. Dankjewel.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Jaaaa, die bol met spiegeltjes en een stroboscoop ken ik ook nog heel goed. EnToppop, de top 40 en Radio Veronica, toen nog piraat, met uitzendingen vanaf 'het schip". Heel leuk dat je verhaal deze herinneringen weer opdiept. Lekker vlot lezend verhaal, Mechtilde Graag gelezen!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mechtilde, Fijn om een herinnering van een eerste verliefdheid van je te mogen lezen. Ik stond naast je, keek ernaar en was een beetje jaloers op je flirt. Naar een discotheek gaan daar kon ik alleen van dromen. Nou ja, die eerste voorzichtige zoen heb ik wel op een andere manier gekregen. In mijn opvoeding stond een discotheek bekend als 'een poel des verderfs'. Jaja. :nod:

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt een fijne en vlotte pen, Mechtild. Heel leuk, die tijdsprong toch in o.t.t. maken en het ons zo mee laten beleven! Grappig over je lengte, cool over die stickers op een veronderstelde brommer. Zo lang wachten tot je zestien wordt, wat een pech. Is de knapperd er al lang vandoor ... en is ie jou mss vergeten :( Heel graag gelezen!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja, de dorpsdisco, die ken ik ook nog wel (hoewel ik zelf een stadse meid ben). Het zinderde er altijd. Fijne verliefdheid, Mechtilde.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Karinska, Marlie, Stella en schrijfcoach Blavatski. Slordig van me om niet te reageren. Dank voor jullie fijne commentaar. Het blijft leuk om waardering van anderen te krijgen.