Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Wekelijkse schrijfopdracht #167– Eerste verliefdheid Pas ontmoet

Twee vrienden zaten samen in een restaurant te eten, dat helemaal verlaten was. Samen deden ze een spel doen, durven of waarheid. Een van de vrienden genaamd Vince, vroeg plotseling aan Jelle of hij op jongens of op meisjes viel. Jelle zat lang te twijfelen of hij zijn grootste geheim zou vertellen. Hij negeerde de vraag en vroeg aan Vince hoe hij over homo’s dacht. Vince zei letterlijk dat het hem geen ene zak uit zou maken, of iemand op meisjes of jongens valt. Het zijn allebei gewoon mensen. Jelle zei toen dat hij op jongens viel in plaats van meisjes. Het enige wat Vince zei was dat hij al een vermoeden had. Toen ze zagen dat er een jongen kwam binnen lopen stopten ze over het onderwerp. De jongen had mooi, blond, krullend haar. Mooie blauwe ogen en een mooie glimlach. Toen de mooie jongen had besteld, liep hij de kant van Jelle en Vince uit. Jelle vond hem heel knap, en hoopte dat hij bij hun aan de tafel ging zitten. De jongen stelde zichzelf voor en vroeg of hij bij hun mocht zitten. Jelle en Lex hadden al meteen een goede band. Jelle was op het eind van hun gezellige tijd al helemaal verliefd op Lex. Lex was de jongen van zijn dromen, waar hij op hoopte. Op groot gebluf vroeg hij Lex mee uit op een date, tot zijn verbazing zei Lex ja. Op de dag van de date, was Jelle heel gestresst. De date was heel gezellig, en ging snel voorbij. Maar voor het einde van de date zei Lex tegen Jelle dat hij meer dan vrienden wou zijn. Hij vertelde dat hij het vriendje van Jelle wilde zijn. Jelle en Lex waren beide dol gelukkig, hun relatie ging uiteindelijk over tot een huwelijk. Ze zijn nooit gaan scheiden, en houden op hun oude leventje nog steeds van elkaar.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom hier! :) Je verhaal leest als een verslag. Heb je bewust gekozen voor deze vorm? Voor mij, als lezer, creëert namelijk deze vorm een afstand. Wat zou er met je verhaal gebeuren als je het in de ik vorm schrijft? :? Je gebruikt 4 x het woord mooi. Dan begrijpt de lezer het wel. ;) Ik gebruik https://synoniemen.net/ om dit te voorkomen. Check altijd of de lezer het beeld niet al duidelijk heeft. Het lijkt een ideaal sprookje: uit de kast durven komen en meteen de ware ontmoeten. :thumbsup: Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen. Veel schrijfplezier hier! :nod:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Xegran, Een eerste verliefdheid die leidt tot een huwelijk. Volgens je schrijft ook nu in hun oudere dag zijn ze nog gelukkig met elkaar. Wat een mooi sprookje. Over mooi gesproken, ja, dat woordje komt te veel voor in je tekst. Dan begin het te irriteren... Je hebt er zin in om mee te doen hier op het forum van Schrijven-on-Line (SOL). Dat is een goed begin. Er valt nog veel te sleutelen aan je schrijfstijl, maar volg hier de goed bedoelde feedback en je zult zien het schrijven gaat met sprongen vooruit;

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Welkom Xegran, probeer dit verhaal of een volgend eens in een tegewoordige tijd en misschien zelfs vanuit de ik-persoon te schrijven dan gaat het ‘leven’. Nu komt het inderdaad over als een verslag. Het thema en de setting is leuk dus met wat aanpassingen zoals ook eerder zijn aangegeven kun je er een beter verhaal van maken.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Xegran, welkom hier! De tips heb je hierboven al gehad. Ik hoop dat je er he voordeel mee doet, want dan kan je hier op SOL veel leren. Ik ben benieuwd naar je volgende inzending.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hoi Xegran, Ook ik ben nieuw hier dus nog weinig recht van spreken vind ik zelf. Halverwege dacht ik, wil ik dit wel verder uitlezen. De goede afloop is leuk, maar ik kan het eens zijn met de feedback die je hierboven al hebt gekregen. Veel schrijfplezier!

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Welkom Xegran Een mooi sprookje. Er zijn al wat schrijftips gegeven. Misschien kun je eens wat gaan lezen over, "show, dont tell". En ik denk ook dat het leesbaarder wordt als je je tekst indeelt in alinea's. Veel plezier met schrijven.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Xegran, ... een verhaal waar nog wel wat aan te sleutelen valt; zie bovenstaande feedback van de Sollers. Laat je hierdoor niet verontrusten. Ga aan de slag, dan wordt het vast een heel leuk verhaal.