Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#167 Op het station

Ik nipte van de koffie in de kartonnen beker, waar ik te veel voor betaald had. Ongeduldig keek ik naar het stationsklok. De secondewijzer reisde traag langs de cijfers. Ik liet mijn ogen glijden over de andere forenzen. Toen zag ik hem; Hij was lang en slank, had een hele donkere huid en zwart lang haar in dunne vlechten, die afstaken tegen zijn rode overhemd. Ik voelde iets tintelen in mijn buik en ik vergaapte me aan hem. Ineens keek hij me recht aan en grijnsde een rij witte tanden bloot. Snel keek ik weg en hitte schoot door mijn hoofd. Het was net of mijn hart verhuisd was van mijn borstkas, naar mijn keel. Ik twijfelde, moest ik naar hem toelopen of niet? Ik keek weer stiekem naar hem. Ondertussen keek hij weer voor zich uit. Zal ik wel, zal ik niet. "Pappa, pappa!" Twee kleine kinderen renden op de zwarte god af, gevolgd door een blonde moeder. De trein arriveerde op hetzelfde moment. Met een mengeling van teleurstelling en opluchting stapte ik snel in.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah ja, een mooie verhaal van een vluchtig moment op het station. Ik zie het gebeuren. Twee typo's: 'voor betaald heb.' Heb staat in de TT en de rest in de VT. Die het overigens ook wel iets afstandelijks geeft. Was dat je bedoeling? Ik vraag mij af of je alles in de tt schrijft en het 'nu' laat gebeuren. 4e alinea: zal ik we, zal ik niet. Met plezier gelezen.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ai ja dat hebben we allemaal wel eens meegemaakt denk ik. Graag gelezen Siv. ( typo: zal ik we > zal ik wel) Hart verhuisde van mijn borstkas naar mijn nek vind ik wat vreemd. Heb je hier het cliché ‘ hart klopt in mijn keel’ willen voorkomen? De man, ik zou hem ook wel willen zien, zie een mooi indiaan-achtig type voor me.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een kort moment waarin je je van alles voorstelt en van een droom mss werkelijkheid wil maken. De nek, zoals Nancy zegt, vind ik ook een ongewone plaats voor een hart. 'Ik stond op het station met mijn rugzak leunend tegen mijn been' Kan je voor 'stond' mss een beter ww vinden? Of iets levendiger maken? Tijdens het wachten op de trein, bestudeerde ik de pendelaars, mijn rugzak tegen mijn been aan. Het valt op dat je tweede en derde alinea met 'ineens' begint. Graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
de mengeling van teleurstelling en opluchting - zo voorstelbaar! leuk verhaal, de verbeterpunten zijn hierboven al aangestipt

Lid sinds

7 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal. De zwarte god is meteen vermenselijkt met de twee kinderen. De trein valt me op. Nog vijf minuten voor hij vertrekt, dan was ik al opgestapt, op het perron wachten heeft geen zin. En in je laatste zinnen komt de trein aan?

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik struikelde bij twee keer ineens. Een kort moment van romance die snel de kop wordt ingedrukt. Kon het voor me zien, Groet Connie

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Siv, ... met plezier gelezen. Neem wel de aangewezen punten serieus. Ga ermee aan de slag en het zal je goed doen. :thumbsup:

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Siv, Het gegeven is krachtig - vooral het korte tijdbestek waarin het plaatsvindt. Het gemengde gevoel op het eind ook goed. Zoals al opgemerkt kun je met woordkeus het verhaal specifiek inkleuren, dat activeert de verbeelding vd lezer.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Siv, Zo herkenbaar, een plotselinge fysieke aantrekkingskracht overvalt je. Het kan een begin zijn van een romance. In dit geval dus niet. Jammer voor de HP want je beschreef wel een heel indrukwekkend uniek personage. Op de kleine schrijffoutjes ben je al gewezen, ik geef je een duim voor het verhaal. :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad een herkenbaar verhaal. Oke, de zwarte man was bij mij een roodharige dame, maar dan nog :). Zeer uit het leven gegrepen.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een intrigerende man en ervaring beschrijf je. Mooi gedaan. Ik ga morgen maar eens rondlopen op een station, denk ik... :)

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
. Lang, slank en knap..
Dit is Tell terwijl je het daarna Showt. Wat mij betreft is het dubbelop, conclusie trekkend en kan het eruit. Heerlijk zwijmel zwijmel. :nod: :thumbsup:

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel #Marceline voor je scherpe blik. Ik heb de foutjes eruit gehaald. Alles in dezelfde tijd schrijven blijft nog steeds een aandachtspuntje voor mij.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ai ja dat hebben we allemaal wel eens meegemaakt denk ik. Graag gelezen Siv. ( typo: zal ik we > zal ik wel) Hart verhuisde van mijn borstkas naar mijn nek vind ik wat vreemd. Heb je hier het cliché ‘ hart klopt in mijn keel’ willen voorkomen? De man, ik zou hem ook wel willen zien, zie een mooi indiaan-achtig type voor me.
Ik probeerde inderdaad een originelere invulling te geven. Ik heb 'nek' vervangen door 'hals' Het was een negroïde man, maar het had net zo goed een indiaan-achtig type kunnen zijn. :)

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor je reactie #marlie. Ik heb de eerste alinea wat levendiger gemaakt en de eerste "Ineens" vervangen. Dank je wel voor je feedback Vraagje, wat betekend "mss"? Google kon me geen bevredigend antwoord geven.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor je reactie #schrijvenmaar. Ik vindt het fijn dat je het een leuk verhaal vindt.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk verhaal. De zwarte god is meteen vermenselijkt met de twee kinderen.
Zo had ik er nog niet eens over gedacht, maar inderdaad.
De trein valt me op. Nog vijf minuten voor hij vertrekt, dan was ik al opgestapt, op het perron wachten heeft geen zin. En in je laatste zinnen komt de trein aan?
De trein was eerst nog niet gearriveerd, maar kwam pas later. Ik heb de vijf minuten verwijderd van het eerste alinea verwijderd. Vaak blijven treinen inderdaad wat langer staan. In dit geval arriveerde hij na vijf minuten. Dank je wel #leeghoofd om me te wijzen op de tijdsduur.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuker en vlotter te lezen zo, Siv. Mss? Dacht dat het vaste prik was hier op SOL :o Ik kan het wel geloven dat het op Google onvindbaar is, heb het al zo vaak gelezen op proeflezen. Afkorting voor 'misschien', net zoals je soms 'idd' vindt voor 'inderdaad' ;)

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ook ik struikelde bij twee keer ineens. Een kort moment van romance die snel de kop wordt ingedrukt. Kon het voor me zien, Groet Connie
Dank je wel voor je feedback, Connie Fijn om te lezen dat je het zo voor kon zien. :)

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Siv, ... met plezier gelezen. Neem wel de aangewezen punten serieus. Ga ermee aan de slag en het zal je goed doen. :thumbsup:
Dank je wel voor je reactie. #Riny De punten heb ik meegenomen.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Siv, Het gegeven is krachtig - vooral het korte tijdbestek waarin het plaatsvindt. Het gemengde gevoel op het eind ook goed. Zoals al opgemerkt kun je met woordkeus het verhaal specifiek inkleuren, dat activeert de verbeelding vd lezer.
Dank je #janpmeijers. Ik hoop dat de nieuwe versie, beter met de woorden schildert.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Siv, Zo herkenbaar, een plotselinge fysieke aantrekkingskracht overvalt je. Het kan een begin zijn van een romance. In dit geval dus niet. Jammer voor de HP want je beschreef wel een heel indrukwekkend uniek personage. Op de kleine schrijffoutjes ben je al gewezen, ik geef je een duim voor het verhaal. :thumbsup:
Dank je wel voor je duim. :D Ik weet zeker dat de hp, wel een ander vindt.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Inderdaad een herkenbaar verhaal. Oke, de zwarte man was bij mij een roodharige dame, maar dan nog :). Zeer uit het leven gegrepen.
Ik denk wel dat meerdere mensen zoiets dergelijks meemaken. Rood haar is ook erg mooi. Dank je wel voor je reactie.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een intrigerende man en ervaring beschrijf je. Mooi gedaan. Ik ga morgen maar eens rondlopen op een station, denk ik... :)
En nog interessante mensen gezien op het station? :D Dank je wel voor je compliment.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
. Lang, slank en knap..
Dit is Tell terwijl je het daarna Showt. Wat mij betreft is het dubbelop, conclusie trekkend en kan het eruit. Heerlijk zwijmel zwijmel. :nod: :thumbsup:
Ik heb wat aan die zin gesleuteld. Dank je wel voor je feedback en de thumbsup #May Laysen

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuker en vlotter te lezen zo, Siv. Mss? Dacht dat het vaste prik was hier op SOL :o Ik kan het wel geloven dat het op Google onvindbaar is, heb het al zo vaak gelezen op proeflezen. Afkorting voor 'misschien', net zoals je soms 'idd' vindt voor 'inderdaad' ;)
Zo leer ik iedere dag weer iets nieuws. Dit keer over dit forum. :o Dank je wel Marlie.

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooi sfeerbeeld van een vluchtige ontmoeting die alle kanten op had gekund. Was de trein daarvoor een bewuste metafoor? De vluchtigheid van een station? Ik ben gewoon nieuwsgierig. Ik weet niet of je alle tekstuele aanwijzingen hebt verwerkt, maar op een paar plaatsen zou het nog iets strakker kunnen. De slotzin vind ik heel treffend.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor je reactie Frans Je zou het inderdaad symbolisch kunnen zien. Dat je even stilstaat (op het station) en dan weer verder gaan met je leven (de treinreis). Ook al was niet mijn bewuste keuze. Wat bedoel je met dat het op een paar plekken wat strakker zou kunnen? Kun je een voorbeeld geven?

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Heerlijk om te lezen Siv, Ik lees het stukje na je aanpassingen en wat ik erg mooi vind is dat je me meteen beeld geeft bij die zwarte god. Het had alle kanten op gekund maar het bleef bij een 'snoepje voor je ogen.' Ook lekker toch?

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi #Mechtilde Ja, en nog leuker als je die 'snoepjes' in verhaaltje kan verwerken. Dank je wel voor je reactie.