Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 167 Verliefd ~ verdoofd

Ik stond erbij en ik keek ernaar. Mijn uilenbrilletje was verre van flatteus. Waarom was ik niet zoals zij; knap en sociaal? Het zat me hoog dat zij de mannelijke aandacht trok, op haar hakken en met haren die ze berekenend achteruit zwierde. Voor mijn part mocht ze de hele klas afwerken, maar hem niet. Jonas niet. Hij zag me niet eens staan, met zijn ogen vrijde hij haar van top tot teen op. Walgelijk. Pijn. Mijn hand ging naar mijn hart. Klopte het nog, of was het dood? Ik deed alsof ik struikelde, greep naar zijn hand. Hij hield me staande en ik leunde kort tegen hem aan. De geur van zijn lichaam en zijn zeep dronk ik in als een alcoholist die droog stond. ‘Kalm aan, kneusje,’ zei hij. Mijn glimlach verdween, de tintelingen in mijn vingers verdwaasd achterlatend. Hij had zich al van mij afgewend; zijn punt van interesse had haar hand op zijn borstkas gelegd. Ik wilde gillen, tegen haar schenen trappen. Jonas was van mij. Niet van een wicht dat toevallig uitblonk in elk vak dat mij tegenwerkte. Ik wilde hem vertellen wat ik voor hem voelde. Wilde zijn handen op mijn lichaam, lieve woordjes horen die… God, nee. Hij fluisterde in haar oor. Ik voelde me misselijk worden, mijn benen werden blubber. Een put wilde ik, eindeloos diep. Ik keek naar hem, naar zijn lach, dat kuiltje, dat warrige haar dat ik zo wanhopig wilde aanraken. Ze zag me, had het lef naar mij te knipogen en trok hem naar zich toe voor een kus waarvoor ik me omdraaide. Dronken worden. Vergeten. Met een glas cider kroop ik in een hoekje. ‘Ook cider?’ De spottende stem deed me opkijken naar Patje, zoals iedereen, behalve ik, hem noemde. Ik knikte, nam hem op. Een grijze trui, grijze broek, een smartphone in de hand en een vetkuif waar ik van rilde. Zijn ogen schoten heen en weer, net als tijdens de lessen. Hij leefde enkel op voor een scherm. Nu hij me aankeek, vielen zijn parelgrijze ogen me op. ‘Het is wat hè, anders zijn dan de rest,’ zei hij. We barstten in lachen uit en klonken op elkaar.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Goed verhaal Marlie, ik voel helemaal met je HP mee. En die Jonas die ook nog kneusje zegt. Word er gewoon pissig van. De afloop van het verdriet verdrinken geeft de lezer moed ;) Heel graag gelezen.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marlie, wat een geweldig puberdrama, heerlijk die grootse tragiek, denken dat je dood gaat als die jongen naar iemand anders kijkt. Mooi, je neemt me er helemaal in mee. Paar details: - punt van interesse: object van interesse/aandacht? - in elk vak dat mij tegenwerkte? een vak werkt toch niet tegen? tegenstond? waar ik slecht in was? - lichaamsgeur en zeep: bedoel je de geur van zijn lichaam en de zeep die hij gebruikte?

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
marlie, Goed verhaal. Alle klassieke elementen zitten erin, inclusief Patje - mogelijk de eerste wederzijdse verliefdheid, zoals dat gaat. Je woordvolgorde in de zin staat soms een vlotte leesgang in de weg.
Het zat me hoog dat zij op haar hakken en met haren die ze berekenend achteruit zwierde, de mannelijke aandacht naar zich trok
Dezelfde woorden, andere volgorde: Het zat me hoog dat zij de mannelijke aandacht trok, op haar hakken en met haren die ze berekenend achteruit zwierde. (kop tot teen - top tot teen)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Een heel goed verhaal, Marlie. Dat arme 'kneusje', je maakt een meisje van vlees en bloed van haar met wie je echt meeleeft. En die Jonas is haar gewoon niet waard. Dan Patje! Fijn dat ze hem vindt en het verhaal zo een happy end gaf.

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Pfff Marlie, die komt binnen bij de laatste zin. Het was alsof ik een verhaal over mezelf las, de periode dat ik me zo bewust werd anders te zijn dan anderen. Ook je openingszin komt me heel bekend voor. Je verhaal raakte mij. Fijn weekend, Connie

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
O ja, zeer herkenbaar, de populairen en de kneuzen. Geweldig beschreven. Deze zin maakt me aan het lachen: 'Mijn hand ging naar mijn hart. Klopte het nog, of was het dood?' En deze 'De geur van zijn lichaam en zijn zeep dronk ik in als een alcoholist die droog stond.' vat ik ook helemaal. Dat het eindigt met een lotgenoot waar je dan toch iets moois in ziet vind ik aandoenlijk en mooi gevonden. Graag gelezen!

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je kunt je inderdaad helemaal op iets blind staren zodat dat je de schoonheid om je heen niet ziet... Beeldend verhaal dat prettig leest en een goed moraal heeft. Met plezier gelezen.

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Aan allen, Ben heel blij dat het goed overkomt. Cora, ik heb een aanpassing gemaakt wat betreft laatste zin. Janp, luidop leest de zin idd hortend. Dank voor de reacties.

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Marlie, Wat een originele inzending. Gelezen met een grote glimlach. Zo herkenbaar ook. Het populaire meisje en het kneusje. Zo voelen velen van ons zich in die puberteitsfase. Anders, een kneusje, onhandig, niet geliefd... Gelukkig merkt ze de parelgrijze ogen van Patje op. Om verliefd op te worden, nietwaar? :o Worden ze een koppeltje? :o

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
En dan na een aantal weken de triomf. Het populairste meisje heeft het uitgemaakt en hém een kneusje genoemd. Heb je ook niks aan maar ik ben zo meegetrokken in je verhaal dat ik hier achter mijn computer op wraak zit te zinnen :)