Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 166 Kate en Leo

Kate en Leo De rookpluimen die zijn ouders produceren proberen zijn zicht te vertroebelen. Het gekakel over een nieuwe collega op zijn vaders werk doet een verwoede poging een rol te spelen. De damp die van het zojuist geopende zakje pinda’s afkomt is zo sterk dat hij probeert de smaakpapillen te kietelen. Tevergeefs. Dat ene zinnetje, uitgesproken in een omgeving waar voor warmte geen plaats lijkt te zijn, dooft alle invloeden. ‘When the ship docks, i’m getting of with you.’ Lex zit bewegingsloos op de bank, alleen, met Kate en Leo voor zich, op het scherm. Het voelt prettig, maar ook frustrerend, onbereikbaar maar dichtbij, onwerkelijk, normaal. Toekomstig hopelijk, als het maar snel komt. Wat het ook is, Lex hoopt dat het nooit meer verdwijnt.

Lid sinds

9 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik zie de geboorte van een jonge filmliefhebber in een huis waar geen aandacht is voor cinema. Mooi hoe de achtergrond verdwijnt en de persoon opgaat in de film. Hopelijk interpreteer ik het zo goed :)

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik dacht eerst dat Kate en Leo zijn broer en zus waren en ik kon de middelste allinea niet plaatsen. Ik heb de tekst: "When the ship docks, i’m getting of with you." opgezocht op YoutTube. Dus hij zit naar de Titanic te kijken. Ik heb die film lang niet meer gezien. Ik vond de zin: "De rookpluimen die zijn ouders produceren proberen zijn zicht te vertroebelen." heel erg mooi. Een jongen die film kijkt, terwijl zijn ouders op de achtergrond kakelen. Ik hoop voor de jongen, dat dit niet altijd het geval is. Graag gelezen

Lid sinds

6 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dankzij Siv begrijp ik dat het om de Titanic gaat. Jouw #3 haalde ik er helaas niet vanzelf uit. Volgens mij heb je nog woorden over dus kijk er nog eens naar. Het detail van de sigaretten rook is mooi gevonden. Kan je ze niet laten opgaan in rookpluimen van de Titanic?

Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi May. Dank voor je commentaar. Ik loop nog een beetje te stoeien met wat ik wel niet vermeld. Als de lezer daardoor de boodschap mist, sla ik er wellicht in door. Nogmaals bedankt. Martijn