Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#166 Opveren

Ergens werd over azijn gesproken. Verzuurd, op een welgemeende reactie. Elders werd iets ad hominem genoemd, dat op een slordige schrijfstijl zag. En als kers op de taart werd een goede nachtrust gewenst. Ad hominem. Triest. Afscheid nemen van een bedompt graf is als in een wieg springen en opveren.

Lid sinds

13 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Angus Voor mij ben jij een talentvolle schrijver met een bovengemiddeld gevoel voor taal. Leer veel van je, en ik denk velen hier, al ben ik het niet altijd met je eens. Ik vind dat je met "Elders werd iets ad hominem genoemd, dat op een slordige schrijfstijl zag" mij tekortdoet. Het gaat niet om de opmerking dat iemand een slordige schrijfstijl heeft. Dat kan, hoewel niet erg diplomatiek en elegant geformuleerd nog wel als een spiegel voor de schijver fungeren. Nee, het was de toevoeging "voor de zoveelste keer" die duidelijk op de man is gericht en niet op de bal. Dat acht ik onnodig, omdat het de sfeer verpest en geen constructief doel dient. Niet meer van maken dan nodig. Als jij die zin weghaalt, haal ik de mijne ook weg en is er niets gebeurd. Jouw laatste zin in deze #166 vind ik trouwens een juweel, qua formulering dan.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Angus, Ergens, elders, kers op de taart; voor mij voert dit een spanning op waardoor ik naar het puntje van mijn stoel schuif. De vraag die ik wel heb: heb je een bijzondere reden de zin 'Elders werd iets ad hominem genoemd, dat op een slordige schrijfstijl zag.' op één regel te schrijven? Op de een of andere manier plaats ik hem vanaf 'dat op een ...' op een volgende regel. Voor het ritme. Je laatste zin zet mij tot nadenken. Hartelijke groet, schrijfcoach Inanna