Lid sinds

7 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

#166 De vlezige opening in de muur

Theo Bono zweefde door de duisternis, in een vloeistof die smaakte naar bloed. Hij bleef kalm. De kleine panieksteekjes eindigden al na de eerste momenten van zijn bestaan, toen hij zich realiseerde dat hij gewoon kon ademen in de vloeistof, net als die rat in die film van James Cameron. Zijn handen gleden langs glibberige wanden die aanvoelden als rauw kipvlees. De baarmoedergeluiden die zijn oren vulden, klonken als experimentele muziek. Na wat wroetwerk wist hij zijn vingers door de wand te krijgen. Een diepe scheur opende, en hij werd verblind door het eerste licht dat hij ooit had gezien. De zakenman stond voor het urinoir, en leegde zijn blaas. Uit zijn penis ontsnapte een dikke stroom urine met de kleur van appelsap en de geur van koffie. Hij merkte niet dat de muur achter hem opende, en op het punt stond om een naakte Theo Bono uit te spugen.

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag De Thomas, Luguber is het woord dat in mij opkomt. Ik voel me in een horrorfilm die mij meerdere nachten wakker gaat houden. Wat ik niet volledig begrijp 'de baarmoedergeluiden'. Ik zou haast kiezen voor rauwe geluiden. Zonder te benoemen wat het is. En of iets nu uit een penis ontsnapt, vraag ik me af. Gezien de substantie klinkt het eerder als uitpersen. Complimenten voor het rauwe onder je tekst. hartelijke groet, schrijfcoach Inanna

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, ik meen inspiratie te herkennen vanuit de herinnering aan Blast of Silence die je noemde. Geslaagde wisseling van het perspectief, waardoor het verhaal een enerzijds een sf wending krijgt, die mijn dan weer aan Terminator doet denken, en anderzijds eindigt met de spannende belofte dat de zakenman nog wat te wachten staat.