Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

de geboorte wekelijkse schrijfopdracht 166

Niets is zo frustrerend als staren naar een leeg vel papier en constateren dat je absoluut geen flauw idee hebt wat je wil gaan schrijven. Maar ik geef niet op. Nee; Ik ga naar buiten en ik leg mijn oor te luisteren bij anderen om inspiratie op te doen en ik kijk om me heen naar dingen die gebeuren en die misschien een basis kunnen vormen. En op een heerlijke morgen in mei , als ik thuis in de tuin zit met de laptop op de tuintafel snuif ik de frisse lente geur op en laat ideeën op me inwerken. Ik proef verschillende stijlen waarin ik mijn verhaal kan vertellen en dan ga ik aan het werk. En negen maanden later...HOERA!!! Een nieuw verhaal is geboren.

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
O ja, zo gaat dat, dat broeden eerst, dat groeien van binnen zonder dat je weet hoe het er precies uit ziet en dan dat moment dat het er uit komt, de woorden stromen. En je hopelijk daarna een prachtig 'kind' ziet.

Lid sinds

13 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank jullie wel voor de reacties. We gaan door op de ingeslagen weg...

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag WilfredBreda, Een totaal andere invalshoek heb je gekozen: de geboorte van een verhaal. Misschien was het leuk geweest om je verhaal net iets spannender te beginnen. Bijvoorbeeld dat je op een dag in september. De herfst die zich aankondigt. De bladeren die van de bomen vallen. Het papier dat voor je ligt wat nog steeds leeg is. Dan begin je met een seizoen en eindig je met een seizoen. Een uitwerking die mij een glimlach schonk. Dank je wel. schrijfcoach Inanna

Lid sinds

9 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De geboorte van een verhaal. Je geeft de term 'geesteskinderen' nieuw inhoud voor mij. Graag gelezen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Wilfred, Herkenbaar, die worsteling bij het schrijven, vooral bij schrijfopdrachten. En ja, dan is het moment daar dat er een idee vorm krijgt op papier, nou ja, op het scherm. Mooi gedaan!