Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Schrijfopdracht #164 gedicht bij foto

Zicht op het eind Spring in het water, verzuip van de kou Geef de ruimte door Het huis, de plek laat het leven. Zie de kippen scharrelen, pruimen groeien, Kinderen lachen, warmte vlammen. Laat de wind een briesje worden, de bollen uit de grond barsten. Schilder het huis.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Marieke27, Ik vind dit een intrigerend gedicht: het begint met een opdracht die ik niet verwacht, vervolgt met een zin waar ik over na blijf denken en vraagt dan om iets (het leven van het huis, de plek) die bijna smekend is. Mooie tegenstellingen, goed ritme. Ook de bollen die uit de grond barsten, gevolgd door de opdracht het huis te schilderen (zou het huis dan langer blijven 'leven'?) vind ik goed. Mocht je nog willen schaven, kijk dan eens naar de zinsdelen 'kippen scharrelen' en 'kinderen lachen'. Die zijn bijna te gewoon in dit gedicht. Ik twijfel nog of ik dat juist goed vind naast al het andere, als tegenwicht, of jammer. Schrijf ze! Greetje Kruidhof

Lid sinds

6 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel voor je feedback Greetje. De kippen en kinderen vond ik een heel concreet beeld geven en een gevoel van geborgenheid oproepen; ik heb ze dus bewust in het gedicht gezet. Marieke