Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 164 Jaeger

Jaeger ga met je tijd mee zei ze ook: waarom altijd die uitgezakte jaeger een hobbezak van flanel neem een Björn of Diesel ik zei: ik ben mijn tijd ver vooruit over enkele jaren dragen mannen jaeger zoals jonge meiden nu op oma-fietsen fietsen ook: mijn klokkenspel verlangt ruimte vrijheid tot expressie ik draag jaeger uit liefde voor jou

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dos, Subliem! Ik krijg weer een lachstuip. :lol: :lol: Maar toch ook zo treffend. Ik ken de Jaeger nog (of eigenlijk; alleen) van Toon Hermans, nostalgie ten top, net als de oma-fietsen. :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dos, Subliem! Ik krijg weer een lachstuip. :lol: :lol: Maar toch ook zo treffend. Ik ken de Jaeger nog (of eigenlijk; alleen) van Toon Hermans, nostalgie ten top, net als de oma-fietsen. :thumbsup:
Ton, blijf er niet in, in die stuip. Ik zag mijn opa op de rand van zijn bed zitten, in zijn lange Jaeger onderbroek. Oude tijden keren weerom. Dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos wijnhof, leuke invulling - die lange onderbroek viel me ook op (en gebruikt) Jaeger kende ik niet. Even opgezocht, de naam vd uitvinder van het ding, hoeft niet met hoofdletter volgens etymologiebank ;)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos wijnhof, leuke invulling - die lange onderbroek viel me ook op (en gebruikt) Jaeger kende ik niet. Even opgezocht, de naam vd uitvinder van het ding, hoeft niet met hoofdletter volgens etymologiebank ;)
JanPee, het zou best eens kunnen dat Jaeger van oorspronkelijk merknaam over is gegaan op soortnaam en daarom met kleine letter geschreven moet worden, dit in tegenstelling tot Björn en Diesel. Dank voor de tip

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos, leuk, lief, teder en een beetje ondeugende ode aan de jaeger onderbroek :o
Blavatski, heb jij die jaeger onderbroeken ook nog gedragen? Je had ze ook voor vrouwen. Ze beschermden goed tegen blaasontsteking, heb ik me laten vertellen. En veel mannen knapten erop af, bij het zien alleen al. Hoewel ik dat niet geloof. Dank voor de visite.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, wat een verrukkelijk gedicht. Ik heb ervan genoten. Mijn vader droeg ook lange jaeger onderbroeken. Door jou gedicht kwam dit beeld weer boven.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Geweldig Dos, weer een glimlach en met de jaeger ben ik niet bekend. Het zou mij niet verbazen als ze weer ‘hot’ worden ;)

Lid sinds

15 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Dos, nee, ik heb ze zelf niet gedragen, ik weet niet waarom niet. Maar ik herinner ze me wel van enkele mannen die er mee rondliepen, we vonden dat heel normaal. Ik zal er aan denken moest ik nog eens onverhoopt een blaasontsteking krijgen, want dat ken ik. Verschrikkelijk veel pijn doet dat. Het is misschien een beetje een gek praatje, maar sinds mijn kennismaking met blaasontstekingen draag ik grootmoederonderbroeken als niemand het ziet! :unibrow:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig Dos, weer een glimlach en met de jaeger ben ik niet bekend. Het zou mij niet verbazen als ze weer ‘hot’ worden ;)
Nancy, het zou zo maar kunnen. Een jaeger onderbroek, maar dan als bovenbroek en gedragen door jongens en meiden. Genderneutraal wordt de mode. Dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, ... wat ben je toch een geweldig schrijfbeest. :nod: :thumbsup: Ik zag mijn vader weer in zo'n jaegeronderbroek onderaan de trap staan - kwam holderdebolder van de wc af - om mij op te rapen. Wat een consternatie.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, ... wat ben je toch een geweldig schrijfbeest. :nod: :thumbsup: Ik zag mijn vader weer in zo'n jaegeronderbroek onderaan de trap staan - kwam holderdebolder van de wc af - om mij op te rapen. Wat een consternatie.
Ja Riny, het beest in mij. Het is wat... Was jij pardoes holderdebolder van de wc-pot gevallen? Inderdaad een consternatie, maar wel bedankt dat je er nu even was.

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Dos, Heerlijk, die eerste zinnen! Brengt me meteen bij een liedje van Annie MG Schmidt over de koning met zijn onderbroeken van Jaeger... De hobbezak van flanel, leuk. En de laatste zin, die doet het ook goed. Mocht je nog willen schaven, kijk dan eens of er dingen in het middenstuk zitten die er ook uit kunnen zonder dat het gedicht dan mank loopt. Kijken of je de spotlights op die leuke stukken kunt zetten. Schrijf ze, Greetje Kruidhof

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos. ... ik bedoel het goed, hoor. Je kijkt op zo'n guitige manier de wereld in met je leuke apekop. (met opzet geen tussen-N) Nee Dos, ik viel die hele trap af en de w.c. bevond zich onder de trap.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik hoor het in gedachte met zo'n heerlijke Martin Gore-stem: ik draag jaeger, uit liefde voor jou ... wat heerlijk om een onvervalste Dos in dichtvorm te mogen lezen

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo heerlijk Dos, de lange jaeger onderbroek in dichtvorm. Je hebt ze nog steeds voor vrouwen, nou en of! Alleen weet ik niet zeker of het nog steeds die van Jaeger zijn. De mijne ligt bij mijn wintersportspullen in Zwitserland dus ik kan het merk nu niet checken. Ik heb er al heel wat blaasontstekingen mee kunnen vermijden tijdens het skiën! Heerlijk warm onder je skibroek hoor, hoog in de bergen! :) Ik vind jouw twee keer 'ook:' een hele fijne nostalgische cadans aan je gedicht geven. En een klokkenspel met expressie kan alleen maar van jou zijn, al is het natuurlijk ook wel dankzij de jaeger. :thumbsup: :{}

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos, waar denk je dat al die huisbroeken. thuispakken en al dies meer, die nu zo in zijn, op gebaseerd zijn? En wie draagt die nou niet thuis uit liefde voor zijn/haar lief?

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dos Dat laatste stuk om de vriendin te overtuigen van het dragen van een "jaeger-hobbezak-onderbroek." deed me lachen. Tegenwoordig heten die dingen thermo-ondergoed. Ik heb er twee van in de kast liggen van het merk Woolpower. Je wilt er niet mee gezien worden, maar zijn strak genoeg om er een spijkerbroek overheen te dragen en zijn heerlijk op een koude winterdag. Een zeurtje. Bij het hardop lezen van je gedicht, stuitte ik op twee keer fiets achterelkaar in de regel "op oma-fietsen fietsen"

Lid sinds

6 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geweldig gedicht, mooie frases, ze kloppen al als ik ze lees, ritmisch bedoel ik. En heerlijk zoals de jaeger hier in de reacties wordt uitgediept

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Dos, Heerlijk, die eerste zinnen! Brengt me meteen bij een liedje van Annie MG Schmidt over de koning met zijn onderbroeken van Jaeger... De hobbezak van flanel, leuk. En de laatste zin, die doet het ook goed. Mocht je nog willen schaven, kijk dan eens of er dingen in het middenstuk zitten die er ook uit kunnen zonder dat het gedicht dan mank loopt. Kijken of je de spotlights op die leuke stukken kunt zetten. Schrijf ze, Greetje Kruidhof
Greetje, ik heb het middenstuk nog eens bekeken, maar er kan geen woord gemist worden. Ik heb de zinnen zo afgebroken en geconstrueerd dat ik de lezer een paar maal op het verkeerde been zet; dat was toch ook onderdeel van de schrijfopdracht. Ik zal de zinnen even uitschrijven zoals je ze ook kunt lezen: - ik ben mijn tijd - ik ben mijn tijd ver vooruit - ik ben mijn tijd ver vooruit over enkele jaren - over enkele jaren dragen mannen jaeger - over enkele jaren dragen mannen jaeger zoals jonge meiden nu - over enkele jaren dragen mannen jaeger zoals jonge meiden nu op oma-fietsen fietsen Dank voor aandacht.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
ik hoor het in gedachte met zo'n heerlijke Martin Gore-stem: ik draag jaeger, uit liefde voor jou ... wat heerlijk om een onvervalste Dos in dichtvorm te mogen lezen
schrijvenmaar, Martin Gore zal vast een mooie stem hebben. Wat mij betreft mag 'uit liefde voor jou...' wereldwijd door elke stem gezegd worden. Wat heerlijk dat ik je even heb mogen bekoren. Dank je.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dos. ... ik bedoel het goed, hoor. Je kijkt op zo'n guitige manier de wereld in met je leuke apekop. (met opzet geen tussen-N) Nee Dos, ik viel die hele trap af en de w.c. bevond zich onder de trap.
Niets gebroken, hoop ik. Of gekneusd. Geschaafd en geschramd mag natuurlijk wel. We moeten niet te kleinzerig zijn. Je mag blij zijn dat je er geen dwarslaesie aan overgehouden hebt.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo heerlijk Dos, de lange jaeger onderbroek in dichtvorm. Je hebt ze nog steeds voor vrouwen, nou en of! Alleen weet ik niet zeker of het nog steeds die van Jaeger zijn. De mijne ligt bij mijn wintersportspullen in Zwitserland dus ik kan het merk nu niet checken. Ik heb er al heel wat blaasontstekingen mee kunnen vermijden tijdens het skiën! Heerlijk warm onder je skibroek hoor, hoog in de bergen! :) Ik vind jouw twee keer 'ook:' een hele fijne nostalgische cadans aan je gedicht geven. En een klokkenspel met expressie kan alleen maar van jou zijn, al is het natuurlijk ook wel dankzij de jaeger. :thumbsup: :{}
Elyse, ...dankzij de jaeger, maar vooral uit liefde voor haar. Dank voor je warme bespiegeling in tijden van meters dikke sneeuw in het Zwitserse hooggebergte. Ik verheug me nu al op twee weken in januari in Adelboden.

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik hoor het in gedachte met zo'n heerlijke Martin Gore-stem: ik draag jaeger, uit liefde voor jou ... wat heerlijk om een onvervalste Dos in dichtvorm te mogen lezen
schrijvenmaar, Martin Gore zal vast een mooie stem hebben. .
mooi is niet het goede woord, het ging om de kreun en de kraak en zijn stem, een halfje volkoren zou uit zijn mond als een oneerbaar voorstel kunnen klinken, maar dan wel alsof het zielig voor hem is dat hij dat voorstel moet doen. Chris Isaac kan het ook goed. https://m.youtube.com/watch?v=vOtRZOlE0WM (Ik dacht natuurlijk eigenlijk aan I want you now, maar durfde dat dan weer niet hier te verkondigen)