Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 164 Voor Greetje K.

Heimwee Voorbij Voorbij de horizon Retraite Was gebleven waar je was Bij een foto Was Water Oeverloos Zonsondergang Huisje aan zee Een mooi fortuin

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Greetje, Na # 163 ‘De man aan het tafeltje’ kreeg ik het niet voor elkaar een gedicht te maken bij de idyllische foto. Ach, er waren wat vage associaties met opoe’s was, maar nee, geen onderbroekenlol. Een dichter ben ik niet, dichten is mijn blinde vlek. En ik was reeds enkele weken afwezig, dus ik wilde niet weer in stilzwijgen vervallen. Bij eerdere opdrachten hielp het soms om forumgenoten te betrekken. Nu ben ik veel dank verschuldigd aan hen die mij voorgingen in deze opdracht; ik heb ze ongevraagd en schaamteloos geciteerd. Met dank – en desgewenst excuses – aan; Angus, Nelschrijft, Karinska, Siv, Annette Rijsdam, Riny en schrijvenmaar, Nancy Bastiaans, gs, elysevdr, Darkvalley, Schrijfcoach Blavatski en jules du lac.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Haha, die Ton. Jij bent toch echt het zonnetje in So's huis. Ik geniet nu even mee van dit :!: = lichtpuntje van de dag. :nod:

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Ton, Ik dacht net als Nel ook aan een kopgedicht. Volgens mij heb je die opdracht gemist? Zo doe je in één klap twee opdrachten. Hij is leuk.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Riny, dankjewel voor je reactie. Het voelt fijn om jouw reactie te lezen, als je zelf het gevoel hebt er niets van te bakken, qua dichten. You make my day!

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nel, Dankjewel, fijn dat je mijn oplossing leuk vindt en er zelfs een naam voor hebt! Ik dacht bij 'kopdicht' even aan iets anders en deed er meteen het zwijgen toe.... :p

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi JanP, dank voor je knipoog. Dat was ook waarmee ik deze uitwerking postte. Wat de te bewaren zin betreft; ik deel je mening, en de credits met Angus en Karinska.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Stella, dank voor je reactie. Ik denk inderdaad dat ik iets gemist heb; was zeker in de afgelopen weken? Zo heb ik dan onbedoeld 2 opdrachten volbracht. Scheelt misschien weer in mijn rapportcijfer? :p

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Scheelt misschien weer in mijn rapportcijfer? :p
Nah ... durf ik geen eed op te doen. Wel in kijkcijfer(s). ;) Sorry, ik spreek voor mijn beurt maar ik kon het niet laten :o :D

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Scheelt misschien weer in mijn rapportcijfer? :p
Nah ... durf ik geen eed op te doen. Wel in kijkcijfer(s). ;) Sorry, ik spreek voor mijn beurt maar ik kon het niet laten :o :D
Ik denk dat de juf het wel met je eens is. :lol:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha, Ton! Ik had precies dezelfde reactie als jij, dichten is niet 'mijn ding'. En inderdaad heb je het mooi opgelost met een 'kopgedicht' (zie opdracht 161). Geslaagd!

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Ton, leuk,dit. Dank je wel :-) En je weet het vast al wel, volgens mij jat elke schrijver. Je bevindt je dus in een uitstekend gezelschap ;-) De heimwee voorbij de horizon viel mij ook op. Zou ik zeker bewaren. Schrijf ze! Greetje Kruidhof

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Greetje, Hartelijk dank voor je reactie, ik voel me gerustgesteld! ;) En die ene zin, die JanP ook al zo aansprak, ga ik zeker bewaren.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Willemina en Stella, ik vertoefde even in scholaire sferen, want opdrachten en zo... Fijn dat jullie me daarin bevestigen, althans zo lees ik jullie reactie. En, Schrijfcoach Greetje - zoals je kunt zien - heeft me er niet op afgerekend. Pak van mijn hart! :D

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nancy, kijk nog eens naar de 2e regel van de 3e strofe... Hoe kun je nou denken dat ik uitgerekend jou zou weglaten... :( Toch hartelijk dank voor je reactie, ik hoop dat je scheurbuik snel over is, anders neem je maar een glaasje van het een of ander, helpt vast wel! ;)

Lid sinds

12 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vanavond melk ik een druifje om te kalmeren :unibrow:
:lol: Ik zie het helemaal voor me, ik denk dat ik dat ook maar ga doen en dan proosten we op het Badhemd dat ons altijd zo heerlijk weet te verenigen. Nee echt Ton, ik voel me vereerd en je hebt er een fraaie compositie van gemaakt. Het zal een poosje duren voordat mijn complimenten de oceaan overgezwommen zijn, ik hoop dat deze :{} alvast de Westlandse oevers bereikt.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi JanP, dank voor je knipoog. Dat was ook waarmee ik deze uitwerking postte. Wat de te bewaren zin betreft; ik deel je mening, en de credits met Angus en Karinska.
Ha die Ton! Waar was je al die tijd je hield ons aan het lijntje Ik ben je dankbaar voor ieder geintje :nod: Bedankt voor de credits. De excuses - die je op voorhand gaf in je 1e reactie - zijn wat mij betreft helemaal niet nodig, hoor ;) Ik zat hier, achter de computer, mijn wonden te likken omdat ik maar één reactie heb gekregen, tot ik jouw bijdrage las, en de reacties daar op. Voel me nu wel beetje beter, nu ik weet dat in ieder geval mijn titel enigszins inspirerend is voor een ander. Zonder gekheid: leuk, dit kopgedicht. Ik vond het zelf ook het moeilijk om iets origineels te bedenken. Dat wapperende wasgoed was goed lastig...

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Elyse, Hartelijk dank voor je complimenten en het voorafje, dat mij digitaal en zonder vertraging bereikte. :o Enne.. proosten met tequila, neem ik aan?

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, enkel met inventiviteit krijg je ook veel reacties los. Zo zie je maar. Een mensenmens als jij moet immers elke week, hoe dan ook, aan zijn trekken komen.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Dos, wat een bijzondere reactie. Mensenmens, ja, dat herken ik. Enne... ik was er een paar weken niet, geen bal aan; ik heb het gemist. Jou ook, 't is maar dat je het weet, vrolijke bonobo! Hartstikke bedankt, Dos; je hebt mij aangenaam geraakt!