#163 monster

"Paars misschien," stel ik voor. "Nee," zegt hij, "groen." "Groen?" "Ja. Groot en groen." "Of, ik dacht, misschien kun je onzichtbaar, fluisterzacht, onmerkbaar, zoiets, als mensen slapen in hun hoofden binnendringen -" "Wat?" "En dat je dan aan hun ideeën morrelt. Opvattingen verandert. Maar ze weten niet dat jij het doet. Als ze wakker worden, denken ze dat het gewoon hun ideeën zijn." "Waarom zou ik dat willen?" "Dat is echt ontzettend creepy." "Nee. Ik wil groot en groen zijn. En grommen, heel hard." "Hmmm. Ik weet het niet, hoor." "Met van die enorme klauwen." "Misschien ben jij gewoon niet het juiste monster voor mijn verhaal." "Misschien ben jij gewoon niet de juiste schrijfster voor mijn verhaal."

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie dialoog, schrijvenmaar. Het onderwerp is ook leuk, in het andere hoofd kruipen. Slip of the pen, indeeen. Zag deze twee uit jouw verhaal zo op het bankje naar mijn twee monstertjes zitten. Lief verhaaltje, fijn om te lezen.
9 oktober 2017 - 8:20

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooie warme dialoog, waarbij ik na het lezen het gevoel kreeg dat je de inspiratie haalt uit de eigen gezinssfeer. Ik schoof even aan aan de keukentafel in een ruime woonkeuken. Mooi begin ook; meteen er midden in vallen zonder onnodige inleiding of het noemen van namen. Dat geeft mij als lezer vrijheid het verhaal binnen de lijnen te kleuren. Met veel plezier gelezen, schrijvenmaar..
9 oktober 2017 - 17:47

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar, ik voel het aan als een dialoog tussen een moeder en een kind hoewel ik het kind dan niet de laatste zin hoor zeggen. Zoals @Angus zegt: [Mooi begin; meteen er midden in vallen zonder onnodige inleiding of het noemen van namen.]
9 oktober 2017 - 17:54

Lid sinds

13 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@schrijvenmaar De dialoog is begrijpelijk zonder dialoog;labels. Dat is altijd een uitdaging. Goed gedaan! De dialoog is wel "on the nose", dat wil zeggen opgebouwd uit actie en directe reactie (ping-pong). In zo'n kort stukje is dat prima.
9 oktober 2017 - 23:56

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Allen bedankt voor jullie reacties. @iKat: grappig dat je dat opmerkt. Ik had eerst een accent op de tweede mijn, maar dat stond zo vinnig. @Leonardo, Siv en Darkvalley: wat leuk jullie weer eens te zien. @Nancy: mijn sympathie gaat ook naar hem uit. @Angus: noem je mijn kinderen nou monsters? ;)
11 oktober 2017 - 23:32