Lid sinds

6 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

Winnaar Wekelijkse schrijfopdracht #162 – Stroopwafels!

Wekelijkse schrijfopdracht #162 – Stroopwafels Door gastschrijfcoach Lineke Eerdmans en Ulrike Schmidt Schrijf in maximaal 350 woorden een autobiografisch verhaal, een anekdote of herinnering met stroopwafels in de hoofdrol. Deze opdracht werd beoordeeld op stijl en de winnaar krijgt een stroopwafelboek cadeau. Het was leuk om gastschrijfcoach te zijn, we hebben genoten van alle verhalen! Onze top 3: 1. Stroopwafel - Zoet van toen (Cora van Berendonck) Wat een originele invulling van de opdracht! Dat komt in de eerste plaats doordat je het gedicht als vorm hebt gekozen. Maar ook je beschrijvingen zijn heel beeldend en levendig. Je ziet het tafereel voor je door formuleringen zoals ‘de bijbel vol briefjes’, ‘de glimmende armleuningen’ en ‘zijn vrouw en zoon staren de kamer in, vergeeld in versleten lijstjes’. Je woordkeuze is beeldend, maar maakt ook dat je als lezer de beklemming van de hoofdpersoon voelt. Mooi hoe je de stroopwafel een hoofdrol hebt gegeven zonder dat deze het hele verhaal domineert. Alleen de keuze voor ‘schater’ op het einde vinden we niet helemaal geloofwaardig. Het ‘schateren’ voelt als te uitbundig in de context van de rest van het verhaal. Prachtig verhaal. 2. Lust ik niet (Nancy Bastiaans) Heel originele stijl. De opdracht was ‘beschrijf een herinnering’, knap hoe je daar niet één moment van maakt maar een heel leven. En toch blijf je bij het onderwerp stroopwafel, terwijl die niet direct een hoofdrol heeft. Prachtig hoe je de lezer gelijk bij de opening meesleurt in het verhaal. Knappe opbouw met een mooie afronding op het einde. Je woordgebruik is heel origineel. Ontzettend goede timing. Een schitterend verhaal dat de lezer raakt. 3. Stroopwafel wat vind je fijner? (Zonnestraal) Originele inzending, een soort een-tweetje met de stroopwafel. Leuk dat je de stroopwafel in een ander perspectief hebt gezet. Het geeft je verhaaltje iets liefs en intiems. Gefeliciteerd Cora! Als winnaar krijg je van ons het boek De wereld van de stroopwafel, het beroemde koekje waaraan je blijft plakken! Als je ons je adres mailt (info@lineke-eerdmans.nl) sturen we jou het boek toe! Koop maar vast een pakje stroopwafels voor tijdens het lezen en bakken!

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Cora, hoe leuk dit voor je. :thumbsup: Nancy, je was een (ont)roerende stroopwafel. :ninja: En Zonnestraal, ik ga je even lezen. :)

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Cora helemaal terecht. Je bijdrage stak er met wafel en stroop bovenuit. Proficiat. Zonnestraal proficiat met de derde plaats. Nancy, oh dat ben ikzelf. Nancy is ook heel blij. :p Dankjewel coaches en dankjewel Mili voor je felicitatie.

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wow!!!! Wat leuk, ik schrijf nog niet zo lang gedichten, dat maakt dit echt tot een grote verrassing. Ik was al zo blij met alle positieve reacties maar dan ook nog nummer 1, poeh... En Nancy, natuurlijk volg je me op de voet (!), ik jou ook, en wat een goed gezelschap is dat! Dank aan de coaches voor jullie constructieve verhelderende feedback. wow.....

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cora, Nancy en Zonnestraal, Gefeliciteerd :thumbsup: Voor de gelegenheid: een dikke plakkerd ;)

Lid sinds

11 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
c.v. berendonk, Gefeliciteerd! De kracht van poëzie. Nancy en zonnestraal ook gefeliciteerd.

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cora, Nancy en Zonnestraal, gefeliciteerd met jullie goud, zilver en brons. Alle boeketten die ik mee wou sturen bleven niet plakken. Ze waren alle heel mooi. De ene nog mooier dan de ander. Dan maar een apen- :{} voor ieder van jullie.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd Cora, met je welverdiende prijs! Ik heb je poëzie ondertussen nog een aantal keer gelezen en begin het zowaar ook mooi te vinden! En Nancy, gelukkig win jij het stroopwafelboek niet, een tweede plaats is precies goed voor jou. Zonnestraal ook gefeliciteerd! Wat een heerlijk verhaaltje gaf je ons. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
JanP, dankjewel Dos, de apen- :{} graag ontvangen Stella, dat is nou jammer dat je dit zegt. Ik had bij winst stroopwafels voor iedereen willen bakken en voor jou worteltjestaart. Dat gaat dus niet door. :D

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
was er wedstrijd? gefeliciteerd! ik ga jullie maar snel lezen, dan ...

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank schrijvenmaar, Willemina,Dos, Jan en Angus! Stella: ik ben blij met je reactie, herken mezelf erin van voor mijn kennismaking met de poëzie. Hoop dat het jou ook zo gaat bevallen! Cora

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gefeliciteerd, Cora! Jou prachtige gedicht is zeker goud waard! Gefeliciteerd, Nancy. Realiseer je je dat dit zilver in deze wedstrijd, goud voor de proza-verhalen is deze week? En terecht! En natuurlijk ook jij gefeliciteerd, Zonnestraal!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Willemina, schrijvenmaar en Marceline, dankjewel. Marceline, de feedback en jullie reacties deed me glunderen en voelde als goud. Het kan voor mij niet meer stuk. :)

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De winnende Sollers en hun stroopwafel: gefeliciteerd met deze waardering. En Nancy, is het sowieso niet de moeite waard om die stroopwafels te bakken? Groet Connie

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Stroopwafelsollers, ... Cora - Nancy en Zonnestraal, hartelijk gefeliciteerd met jullie zoete succes. Geniet ervan en wij - de niet winnaars - leven met jullie mee. Cora, winnares van het boek. Fijn hé, weer een boek in je boekenkast. :thumbsup:

Lid sinds

10 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Stroopwafelsollers, ... Cora - Nancy en Zonnestraal, hartelijk gefeliciteerd met jullie zoete succes. Geniet ervan en wij - de niet winnaars - leven met jullie mee. Cora, winnares van het boek. Fijn hé, weer een boek in je boekenkast. :thumbsup:
Dank Riny, ben benieuwd naar het boek