Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker

#161 Koppensnellen op vrijdag

Weg met die bureaustoel De financiële wereld is de enige waar waarzeggers serieus worden genomen Iedereen die om geld vroeg, kreeg het ook Hij weigerde te betalen Wees bang voor de techreuzen Weg met die bureaustoel Slutshaming mag niet maar virginshaming is blijkbaar heel normaal Het was ‘fifty shades of hell’ Een dikke schrijfster die niet kan schrijven Google lijkt schuldige Weg met die bureaustoel Mansplaining Power pose Deze dertiger is er klaar mee Burnout is het beste wat mij is overkomen Weg met die bureaustoel Kantoorpolitiek is niet uit te bannen Een goede cake is klef Rode wijn is dus echt niet gezond Stop en denk (Toelichting: Op vrijdag ruim ik de nieuwsbrieven in mijn mailbox op. Bovenstaande is daar de oogst van. Behalve de zin ‘Weg met die bureaustoel’. Dat is de kop van een krantenartikel dat mij de hele week vanaf het prikbord op kantoor aanstaart)

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind 'm heel goed! Mooi de herhaling van die ene zin. Trekt alle strofen nog eens goed naar elkaar toe. Ik neem een rood wijntje op je.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zelfs met de koppen uit de nieuwsbrieven maak je een Marcelina-verhaal. Gelukkig lees ik dit zittend op een heerlijk zachte bank, anders was ik misschien van mijn bureaustoel gevallen. Ik vind de vorm van het kopgedicht bijzonder mooi, met telkens een 'eenzame' veelzeggende zin. Deze springt er wat mij betreft uit: 'Weg met die bureaustoel Mansplaining Power pose Deze dertiger is er klaar mee Burnout is het beste wat mij is overkomen' De bureaustoel die staat voor alles wat zoal beperkt, een mooie metafoor.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Ik vind 'm heel goed! Mooi de herhaling van die ene zin. Trekt alle strofen nog eens goed naar elkaar toe. Ik neem een rood wijntje op je.
Dankjewel xxroes! Fijn dat je hem heel goed vind, ik vond het namelijk geen eenvoudige opdracht en twijfelde wat aan het resultaat. Laat het rode wijntje je goed smaken!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Zelfs met de koppen uit de nieuwsbrieven maak je een Marcelina-verhaal. Gelukkig lees ik dit zittend op een heerlijk zachte bank, anders was ik misschien van mijn bureaustoel gevallen. Ik vind de vorm van het kopgedicht bijzonder mooi, met telkens een 'eenzame' veelzeggende zin. Deze springt er wat mij betreft uit: 'Weg met die bureaustoel Mansplaining Power pose Deze dertiger is er klaar mee Burnout is het beste wat mij is overkomen' De bureaustoel die staat voor alles wat zoal beperkt, een mooie metafoor.
Dankjewel Stella, Grappig dat je er mijn stem in herkent. Dat blijft wel bijzonder, alle kopdichten die ik gelezen heb, hebben een ander geluid, passend bij hun schrijver. Leuk, het stukje wat je eruit haalt. Toevallig vind ook ik dat de mooiste.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marceline, de nieuwsbrieven die je zo op kantoor ontvangt, komen die uit een doorgedraaide feministenhoek? Of ben je diversiteitsambtenaar? :D Je hebt het wonderwel in elkaar geweven; de titel is al veelbelovend. Voor mij zijn de geinigste zinnen deze: Kantoorpolitiek is niet uit te bannen Een goede cake is klef

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
De herhaling, weg met de bureaustoel, vind ik geweldig. Daar krijgt het gedicht iets extra's, beklemmends, en wat ook knap is, dat ik jouw stijl herken. Knap gedaan, Marceline.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marceline, de nieuwsbrieven die je zo op kantoor ontvangt, komen die uit een doorgedraaide feministenhoek? Of ben je diversiteitsambtenaar? :D Je hebt het wonderwel in elkaar geweven; de titel is al veelbelovend. Voor mij zijn de geinigste zinnen deze: Kantoorpolitiek is niet uit te bannen Een goede cake is klef
Ha ha, nee, de nieuwsbrieven komen niet uit een doorgedraaide feministenhoek. Er zitten zelfs doodserieuze bij: Het FD en MT-magazine. En ook ben ik geen diversiteitsambtenaar. Dank voor je positieve woorden.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
De herhaling, weg met de bureaustoel, vind ik geweldig. Daar krijgt het gedicht iets extra's, beklemmends, en wat ook knap is, dat ik jouw stijl herken. Knap gedaan, Marceline.
Dankjewel, Madd. Ik ben blij met jouw complimenten!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Die herhaling vind ik top Marceline, ik vroeg me tijdens het lezen af welke kranten jij leest maar las je toelichting. Ik vond je bijdrage erg goed in elkaar zitten. :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Marceline, leuk, dat je het gedicht hebt gemaakt met titels van nieuwsbrieven. Een goed tip voor mij, dat ga ik ook eens doen! De herhaling met de 'bureaustoel' doet het goed in een kopdicht: het geeft wat structuur en samenhang. Ook af en toe een regel apart zetten helpt daarbij. Dat heb je goed gedaan. Een tip? Ik merk dat ik de twee langere zinnen wat lastiger vind in het ritme van het gedicht. Daar kun je voor kiezen, natuurlijk, maar het is goed om er even over na te denken. Groet, Greetje