Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 161 vijf minuten nu.nl

Nederlandse moslim voelt zich vaker gediscrimineerd Meer Nederlanders hadden in augustus een betaalde baan Groningen krijgt eerste hondencafé van Nederland Varkenshouders slepen Noord-Brabant voor rechter om strengere regels Rolpatronen bij kinderen kunnen blijvende schade veroorzaken Irak start nieuw offensief tegen IS Hulpdiensten blijven zoeken naar overlevenden aardbeving Mexico Enorme afgebroken ijsberg van Zuidpool de zee opgedreven Deltaplan Dementie komt niet van de grond Rolpatronen bij kinderen kunnen blijvende schade veroorzaken Nederlandse moslim voelt zich vaker gediscrimineerd Enorme afgebroken ijsberg van Zuidpool de zee opgedreven Nederlandse moslim voelt zich vaker gediscrimineerd Varkenshouders kunnen blijvende schade veroorzaken Meer Rolpatronen eerste hondencafé van Nederland voor rechter offensief tegen IS in augustus een betaalde baan moslim komt niet van de grond Rolpatronen bij kinderen gediscrimineerd ijsberg blijven zoeken voelt blijvende schade voelt slepen voelt kinderen voelt Rolpatronen Varkenshouders Voelt

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Angus, ik ben het met Schrijvenmaar eens: indringend door de herhaling. Treffende combinaties, een naklinkende echo.

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een bijzondere interpretatie van de opdracht, bevalt me zeer, je kunt zo zelf meer sturen, is iets moois uit gekomen!

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Angus, Ik zie dat je de krantenkoppen zelf ook geknipt en aan elkaar geplakt hebt... Dat maakt het weer heel anders! Fijn dat je boven het gedicht de krantenkoppen hebt gezet (dat klopt toch?) want zo kan de lezer zien hoe je het gemaakt hebt. Zinnen als: Varkenshouders kunnen blijvende schade veroorzaken en Eerste hondencafe in Nederland voor de rechter zijn mooie vondsten. De tip die ik je kan geven, heeft met deze zinnen te maken: wat als je een van de mooiste zinnen aan het eind zet? Dan blijft het gedicht waarschijnlijk langer hangen bij de lezer. Groet, Greetje

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Bijzonder Angus, een paar pakkende koppen zoeken en dan spelen met volgorde en herhaling. Het maakt het inderdaad indringend.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, schrijvenmaar. Maar, inzicht? Nee. Dat vind ik net het leuke aan schrijven; regels overboord, beetje spitten naar een gedachte of een emotie die nog geen vorm heeft en die dan toch in taal proberen vorm te geven. En dan maar hopen dat het weerklank vindt.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, Nel. Krantenkoppen dwingen misschien wel tot herhalingen en echo's.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
[...] je kunt zo zelf meer sturen [...]
Nee, niet echt, denk ik. De media sturen steeds meer :\\ Dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn dat je boven het gedicht de krantenkoppen hebt gezet (dat klopt toch?) want zo kan de lezer zien hoe je het gemaakt hebt.
Nee, de krantenkoppen staan niet voor niets gegroepeerd. Ze maken onderdeel uit van het 'gedicht'.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Fijn dat je boven het gedicht de krantenkoppen hebt gezet (dat klopt toch?) want zo kan de lezer zien hoe je het gemaakt hebt.
Nee, de krantenkoppen staan niet voor niets gegroepeerd. Ze maken onderdeel uit van het 'gedicht'. Dank voor je reactie.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, Marceline. En inderdaad...spelen. That's life :nod:

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank voor je reactie, janp. Maar niet alleen semantiek, maar ook syntax. Want waarom bijvoorbeeld 'Nederlandse moslim' en niet 'Islamitische Nederlander'? Alles is kneedbaar.

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Voor de goede orde. Met dit stukje wil ik niets zeggen over het gevoel van moslims in Nederland dat zij gediscrimineerd worden, laat staan over het feit of dit gevoel terecht is. Het gaat mij puur om het feit dat ieder krantenbericht per definitie al niet objectief is, want door de krant als 'nieuws' wordt bestempeld. En dan gaat er nog eens de vorm van berichtgeving en de perceptie van de ontvanger - in dit geval in combinatie met ander 'nieuws' - over heen. Als je dat goed dirigeert, kun je in sommige landen president worden :D

Lid sinds

11 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je, Dekmantel. Toch niet echt mijn keuze-genre. Alhoewel ik dan wel weer graag te pas en te onpas mijn bek opentrek. Dus wie weet :rolleyes:

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Men neme een handvol krantenkoppen en dergelijke. Eén seconde in de blender. Daarna smoren in lauwwarme olie. Smakelijk lezen. :thumbsup: