Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 161 - Spitten werpt zijn vruchten af

Asielzoeker moet wachten bij bankloket, wordt woest, steekt bank en zichzelf in fik Grote brand Gran Canaria Wie houdt wie voor de gek? Huwelijksnacht in kelder Huizenprijzen verder omhoog Kasteelheren in opstand Rechtszaak over nieuwe seksaffaire bij defensie Woede na wanprestatie Redding Frieda live op Mexicaanse tv Penis-aflevering Maja de Bij verwijderd Een sigaar uit eigen doos Eenheidsworst even de maat Opnieuw jihadisten in Syrië gedagvaard Spijt? Het was leerschool Dit geeft me energie Moslim voelt zich vaker gediscrimineerd Beperk invloed van dominante minderheid Gigantische ijsberg op drift Het is vijf voor twaalf Mooi nazomerweer in aantocht Meer mensen aan het werk Miljoen ernstig eenzaam VR-game helpt bij onderzoek naar dementie Sorry voor Control-Alt-Delete Minderjarige opgepakt voor aanslag Londen Moordenaar Miss Honduras 45 jaar cel Sanne Vogel krijgt Duif voor de Vrede Maria stormt recht op Punta Cana af Meisje vol geraakt Maria laat Puerto Rico zonder stroom achter 45 jaar cel Man valt uit reuzenrad Fed draait geldkraan toe Voormalig Kamerlid moet als straf naar Auschwitz Spoorarbeider omgekomen bij aanrijding door trein Vijf manieren om de zorgpremie te verlagen

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, jij verstaat de kunst om zinnen bij elkaar passend te plaatsen. Knap gedaan. :thumbsup: Boeiend om te lezen. Ik ga het straks zelfs nog eens rustig opnieuw lezen.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Willemina, Bedankt voor je reactie en ik ben blij met je complimenten! Neem er lekker een kopje thee bij en bedenk: morgen is het allemaal al weer oud nieuws c.q. papier ;)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Karinska deze is leuk op een of andere manier. Je hebt alle drama zo gerangschikt dat ik er dan ook weer om moet lachen en tegelijkertijd heb je de wanhoop achter ieder verhaal afzonderlijk zo met elkaar veweven dat ze een verhaaltje op zich vormen. Met plezier gelezen :thumbsup:

Lid sinds

6 jaar 10 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Karinska, Een lang gedicht van krantenkoppen, en een goede indeling in strofes. Wat me het meest bijblijft na lezing is de strofe: Maria stormt recht op Punta Cana af Meisje vol geraakt Maria laat Puerto Rico zonder stroom achter Ik denk dat het te maken heeft met de naam Maria: ook de moeder van Jezus. Dit in combinatie met de verwoesting in de strofe is sterk. De combinatie 'jihadisten/ leerschool/ energie' heeft diezelfde kracht door de verrassing. Een tip? Ik zou eens kijken welke strofes ik het minst vind en wat schrappen. Nu staat er erg veel waardoor de aandacht afgeleid wordt van de sterke stukken. Kijk maar. Groet, Greetje

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Knap hoe je de verschillende koppen gebundeld hebt in steeds drie zinnen met samenhang. In totaal is het voor mij een caleidoscoop van allemaal verschillende gebeurtenissen die min of meer gelijktijdig plaatsvinden. Leuk!

Lid sinds

7 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooie vondsten, Karinska. Sommige grappig, andere schrijnend, of allebei. Maar ook ik denk dat het geheel sterker wordt als je wat schrapt. En het meeste nieuws hieruit is morgen zeker nog actueel hoor!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, ... wat krantendoorspitten vermag. Prachtig bij elkaar gebracht. Weet je, wat zou het mooi zijn als je - excusez le mot - die hele "klerezooi" onder de grond zou kunnen spitten. Waren het maar bloembollen die straks, na enige rust weer geheel opnieuw verlangen naar de zon en hun onschuldige knop en later bloem mogen laten zien.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska deze is leuk op een of andere manier. Je hebt alle drama zo gerangschikt dat ik er dan ook weer om moet lachen en tegelijkertijd heb je de wanhoop achter ieder verhaal afzonderlijk zo met elkaar verweven dat ze een verhaaltje op zich vormen. Met plezier gelezen :thumbsup:
Hoi Nancy, Het is en blijft chaos allemaal, maar met wat humor op z'n tijd en relativeringsvermogen wordt het minder zwaar :) Bedankt weer, voor je reactie!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gebundeld wat elkaar raakt of wat haaks op elkaar staat, hoe dan ook fris. En inderdaad morgen weer oud :-) Cora
Dank je, Cora, Leuk dat je het fris vond! Dat kan niet gezegd worden van het nieuws m.b.t. de uitspraak van een rechter, die vindt dat dames die op straat zijn en moeten plassen, dat maar in het openbare mannenurinoir moeten doen. Ben benieuwd of we binnenkort nog een krantenkop tegenkomen die luidt : "Eerste man gesignaleerd die van Pluto komt" (en wij maar denken dat ze allen van Mars komen) :confused:

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Beste Karinska, Een lang gedicht van krantenkoppen, en een goede indeling in strofes. Wat me het meest bijblijft na lezing is de strofe: Maria stormt recht op Punta Cana af Meisje vol geraakt Maria laat Puerto Rico zonder stroom achter Ik denk dat het te maken heeft met de naam Maria: ook de moeder van Jezus. Dit in combinatie met de verwoesting in de strofe is sterk. De combinatie 'jihadisten/ leerschool/ energie' heeft diezelfde kracht door de verrassing. Een tip? Ik zou eens kijken welke strofes ik het minst vind en wat schrappen. Nu staat er erg veel waardoor de aandacht afgeleid wordt van de sterke stukken. Kijk maar. Groet, Greetje
Dag Greetje, Super bedankt voor de reactie. Ik vond zelf die twee ook wel sterk, ja. Ik ben blij met je complimenten en zal je tip volgende keer m.b.t. inkorten proberen in de praktijk te brengen. De kunst van het weglaten heb ik nog niet perfect in de vingers ;) Groet terug.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Marceline, Leuk dat je weer langskwam en fijn dat je het leuk vindt. Je vergelijking met een caleidoscoop vind ik erg mooi gevonden!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@xxroes: bedankt voor het langskomen, je reactie en tip. Zoals ik al eerder schreef: de kunst van het weglaten is voor mij een aandachtspuntje ;) Wat mij betreft is het nieuws van vandaag morgen gewoon oud nieuws. Maar de de gevolgen van nieuws kunnen uiteraard nog actueel zijn! Dat ben ik met je eens.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi gevonden, alles in samenhang, en dan ook nog zo lang gedicht. Knap werk!
Dank je wel! :o

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, ... wat krantendoorspitten vermag. Prachtig bij elkaar gebracht. Weet je, wat zou het mooi zijn als je - excusez le mot - die hele "klerezooi" onder de grond zou kunnen spitten. Waren het maar bloembollen die straks, na enige rust weer geheel opnieuw verlangen naar de zon en hun onschuldige knop en later bloem mogen laten zien.
Hoi Riny, Dank je wel voor je compliment :o Ja, je hebt gelijk, dat zou mooi zijn! En laten we dan meteen alle rotte appels verzamelen en ze vermalen tot niets, want zelfs de composthoop zal er slechter van worden als ze daarbij terecht komen. Wij moeten in ieder geval proberen onze eigen kopjes niet te laten hangen, Riny. Met aandacht schoffelen en spitten, dan gaat er vroeg of laat wel weer iets positiefs bloeien, en dat zal vast prachtige pennenvruchten opleveren!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Karinska, ...wat zeg je dat goed en ook duidelijk. De laatste dagen ben ik nog nooit zo opstandig geweest door de 'toestand in de wereld'. Het ebt nu gelukkig weg en jouw woorden helpen daar weer bij. Haha, ik ga straks de tuin maar in. Prachtig die 'rotte appels'. Dank je wel.

Lid sinds

6 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Je hebt die koppen maar mooi op hun plek gewezen Karinska. Een dikke glimlach bij deze: "Rechtszaak over nieuwe seksaffaire bij defensie Woede na wanprestatie' :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een leuke combinaties heb je gemaakt. Mijn vunzige geest valt dan weer op Maja :lol:
:lol: Join the club, I-Kat! Bedankt voor je reactie.