Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

# 160 Vrijdagavond

‘Begin je nu alweer over je werk?’ Susan gaat zuchtend overeind zitten naast Keith op de bank. De vrijdagavond begon zo veelbelovend. Drankje doen, patatje met broodje bal en hup, op de bank voor de buis, met iets lekkers voor bij de koffie. Samen bankhangen, noemen ze dat. Wel héél ouderwets, maar zo lekker knus om het weekend mee te beginnen. Dat is hun vaste vrijdagavondritueel sinds ze vier jaar geleden gingen samenwonen. ‘Lieverd, ik kan er niets aan doen, maar de organisatietheorie van die Amerikaan laat me niet los. Ik kan sinds die cursus aan niets anders meer denken. Ik zie nu de dingen veel scherper, ik zie patronen en verbanden waardoor het werken in de zorg stukken efficiënter en goedkoper kan. Ik weet zeker dat we bij onze zorgkoepel in no time de tekorten kunnen wegwerken én meer zorgcliënten kunnen bedienen. En je weet hoe ze daar in Den Haag om zitten te springen.’ ‘Ja hallo! Dit is onze vrijdagavond, schatje. We zouden toch samen...’ Susan kruipt tegen Keith aan, kreunt zachtjes, kroelt door zijn haar en schuift haar hand onder zijn T-shirt. Haar vingers knijpen zachtjes in zijn tepels en poeren daarna in zijn navel. ‘Zeg Kietjepietje, je bent onze grote plannen samen toch niet vergeten?’ Keith staart naar het plafond en ziet zijn ideeën voor de zorginstelling waar hij werkt vastere vorm aannemen. ‘Ja lieverd,’ mijmert hij hardop ‘als we nu de zorgcliënten én de zorgverleners voorzien van een chip, kunnen verrichtingen, planning en afspraken via een smartphone worden doorgegeven en uitgelezen, dat spaart een hoop tijd en administratieve rompslomp. En de registratie – waar Den Haag altijd zo op hamert vanwege de verantwoording – gebeurt automatisch. O Yes! Ook kan er dan zomaar een managementlaag tussenuit. Van die stresskippen die overal commentaar op hebben en iedereen maar opjagen, als ze tenminste niet zitten te vergaderen. Ja lieverd, dan gaan er koppen rollen! En voor iedere ontslagen middenmanager kun je weer een paar zorgverleners aannemen, en dan heb je nog geld over ook!’ ‘Ja hoor, en dan ga jij zeker met een boodschappenkarretje met die managerskoppen naar de opleiding om ze om te ruilen voor echte zorgverleners? Verdomme Keith!’ Susan haalt Keith indringend en doeltreffend bij de les; haar strelingen worden heftiger. Daarmee wordt de vrijdagavond gered. Binnenkort is Susan zorgcliënt van de bedrijfsgroep Verloskunde en daarna van de bedrijfsgroep Kraamzorg van de zorginstelling waar Keith ICT-manager is.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ha Ton, je bent er weer en hoe. Alle managment- ellende(lingen) samengevat. Goed verhaal. Ik kan er alleen niks aan doen dat ik de Keith Richard ;) :thumbsup:

Lid sinds

8 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Goed verhaal! Mooie afwisseling tussen de thuisscene en de bespiegelingen over het werk in de zorg met de rollende koppen van de managers in het winkelwagentje!!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Je bent er weer! Fijn om weer een Badhemd te lezen. Goed verhaal! Wel vraag ik mij af of Susan een chip in haar arm heeft nu ze in Keith's ziekenhuis ligt.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Ton, ... wat een heerlijk verhaal weer. En dat allemaal door dat plaatje met die etalagepoppenkoppen in een wagentje. Goed gedaan.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Marceline, dankjewel voor je reactie, die doet me goed! De chip zit in Susan's linkeroor, dat is wel zo efficiënt i.v.m. de contacten per smartphone met de zorginstelling. En by the way, ze ligt niet in het ziekenhuis, Marceline. Wellicht kan dat bij de bevalling nog komen, maar daar zal Keith dan tegen die tijd op basis van de chip-registraties een kosten-baten-analyse op loslaten. ;)

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
@Ton, wat een fans heb je en dan kom ik ook nog eens langs. :) [Haar vingers knijpen zachtjes in zijn tepels en poeren daarna in zijn navel.] Ik begin je ervan te verdenken een tepelfetisjist te zijn met de Jitzak-strandscène nog voor ogen. :D 'Poeren' is een heerlijk ww dat ik zelden lees. Regiogebonden? [Drankje doen, patatje met broodje bal en hup, op de bank voor de buis, met iets lekkers voor bij de koffie.]; hiermee schets je in een veeg de setting. Kan ik ook zeggen dat ik het fijn vind dat je er weer bent? :nod:

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hee ton, Leuk dat je tussen alle innovatieplannen tijd hebt kunnen maken om een stukje te schrijven. Het stuk loopt lekker en heeft een goede afwisseling. Leuk gevonden ook de winkelwagen vol managerkoppen. Graag gelezen!

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Ton, Leuk gedaan. Wist niet dat mannen ook wel eens met hun gedachten afdwalen tijdens het vrijen; ik dacht dat vooral vrouwen daar "last" van hebben. En dat kirrende 'kietepietje'= :lol: Denk dat Keith's plannen nog wat ver gaan, voor de CU en het CDA ;)

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Susan, Keith? Ik welk land speelt dit verhaal zich af, Ton? ;) Ja, we zijn al behoorlijk 'veramerikaanst'. Mooi verhaal met een in humor verpakte onderliggende boodschap. Die chipwereld komt zo langzamerhand akelig dichtbij :mad: . Ik heb het er niet op staan. Toch heb ik een hond met een chipimplantaat. Weliswaar geregeld door de fokster, maar toch ... Ik vind het mooi geschreven.

Lid sinds

12 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, weer fijn om je te lezen. Poeren, ik ken het woord en moest er om lachen. Eerst het werk dan het meisje zeiden ze vroeger toch? Mooie invalshoek voor dit verhaal.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijk dat jij ook langskomt, Mili! Je verdenking... ik vind dat een mooie vinding, maar ik kan hem (nog?) niet plaatsen: moet je bekennen dat ik Jitzak nog niet uit heb. Of poeren regiogebonden is, weet ik niet. Esina doet het al jaren, niet alleen in navels en niet alleen in het Westland. Dankjewel voor je compliment, en ja, ik vind het ook fijn er weer te zijn!

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Karinska, Dankjewel voor je complimenten! Bij deze HP is het overigens wel volgtijdelijk; eerst zijn gedachten afmaken, daarna - met dank aan Susan - pas vrijen. Susan is er overigens ook de oorzaak van, dat Keith zijn plannen niet op tafel bij de formerende partijen heeft kunnen leggen; ze bleef hem nogal 'indringend en doeltreffend bij de les' houden...

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Willemina, Dankjewel voor je complimenten. What's in a name? Ik had er geen bedoeling mee, de namen kwamen toevallig opborrelen. Zal ik mijn volgende HP-en Willem en Ina noemen? :D Ook onze hond en onze kat zijn gechipt, dat heeft voordelen, bijvoorbeeld bij vermissing. En Keith ziet weer andere voordelen...

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Maddy, Dankjewel voor je complimenten! Leuk dat jij 'eerst het werk en dan het meisje' eruit haalt als moraal. Zo had ik het zelf nog niet gezien.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Nynke, dankjewel voor je reactie. Die laatste zin laat ik liever staan; vind ik zelf van belang ter illustratie van hetgeen Keith bepleit, maar vooral om de 'overwinning' van Susan te onderstrepen.