Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#160 - Hoe haal je het in je hoofd

‘Weet je, ik heb zo genoeg van jou. De hele dag zit je daar maar als een zak aardappelen. Ik ben je zo verschrikkelijk zat. Kom godverdomme eens in beweging, zeug.’ ‘Waarom zou ik?’ ‘Tyfus, doe het dan voor mij, Eucalypta. Waarom heb ik in godsnaam voor jou gekozen, ik had voldoende keus, maar nee, ik ging voor het lelijkste gedrocht in de tent omdat ik dacht dat zij goed voor me zou zorgen. Nou, daar zit ik dan. Waar is mijn biertje, mijn krantje, mijn peukie? En het is een godvergetense teringbende hier, weet je nog wel waar de stofzuiger te vinden is? ‘Nee, jij wel?’ ‘Wat eten we vanavond? Heb je daar dan tenminste aan gedacht, stuk gatenkaas?’ ‘Ik heb twee pizza’s uit de vriezer gehaald’ ‘Dat meen je niet….bevroren bagger…al weer? Ik schop je dikke reet van die gore bank af en dan ga je naar de Jumbo om een normale Hollandse maaltijd te halen, hoor je me?’ ‘Wat zeg je?’ ‘Schei toch uit met die onzin, druif, je gaat nu uit jezelf of ik help je een handje!’ ‘Je gaat zelf maar.’ ‘Het is toch niet te geloven…wat is er met jou gebeurd dat je zo’n grote bakkes tegen mij opzet? Wat heb je trouwens een ontzettend verlopen harses gekregen. Geen wonder dat je het huis niet uit gaat. Ze zouden zich de touwtieffus schrikken op straat als ze jou zien. Ik ga zelf wel en als je nou niet snel normaal gaat doen kom ik niet meer terug ook!’ ‘Lijkt me heerlijk.’ ‘Als ik toch ga shoppen zal ik eens kijken voor een nieuwe kop voor je. Draaien we die bavianenkop van jou er af en zetten we iets moois voor terug zodat je de straat weer op kan.’ ‘Ben je klaar met je dagelijkse geklaag, liefje? Je wordt er wel steeds beter in. Erg benieuwd naar mijn nieuwe hoofd, neem er zelf ook een!’

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heerlijke woorden, niet allen zijn ze me in het Vlaams bekend. De voeling van je verhaal krijg ik desondanks wel mee! ;) Lijkt me ook heerlijk als ie moest wegblijven, of hij zou met een schattig knap koppie thuis moeten komen! Lekker gelezen i-kat!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag i-kat, Hoewel ik moest lachen om deze dialoog, werd ik er ook triestig van. Hoe kunnen mensen zo uit elkaar groeien en elkaar zo beledigen. Maar de moraal van je verhaal komt duidelijk naar voren en geen kop van de wereld kan daar nog iets redden, denk ik. Een heel bijzondere kijk op de poppenkopopdracht, dat wel.

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Hahaha I-Kat leuk! Wat een lastige vent (ik druk me voorzichtig uit). Heb besloten alle typs die lomp bot en respectloos zijn vanaf nu Jitzak te noemen. Dus wat een Jitzak en wat een leuke invulling :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha, leuk Nyceway, dank. Marlie, ha ha, het zijn idd een hoop Hollandse scheldwoorden!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, het zijn een soort Tiny en Lau, ken je ze? Ze houden eigenlijk veel van elkaar. Mjjbogert dank je wel! Leuk dat je dat er uit haalt, missie geslaagd Nancy, ik heb Jitzak net uit en ik realiseer me dat ik me heb laten inspireren, wat een verhaal hè, ik Jitzak mer je mee :D

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En het ergste is dat er inderdaad stellen zijn die zo met elkaar omgaan. Vreselijk toch? Maar je hebt het goed gepakt en neergezet, i-Kat. En de laatste zin is geweldig!

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat, personages moeten hun eigen stem hebben, daar ben je wonderwel in geslaagd. :nod: Eucalypta - die naam! - spreekt zo keurig terwijl ze voor zeug wordt uitgemaakt door haar geliefde die nog meer smakelijke woorden in zijn mond neemt zoals touwtyfus. En dan een 'Hollandse' maaltijd 'halen'; een zak met peen en ui en een kilootje aardappelen zit er bij het weergaloze stel niet in. Ik heb genoten van je tekst. En ook dat je zegt dat je je liet inspireren. Mag ik even je draad gebruiken? @Nancy? Je ontketent een taalkundige revolutie! :D Alleen, wat vind je, zou Jitzak niet met een kleine letter moeten worden geschreven? Vul maar in en ik blijf voor een keer heel netjes gezien wat @i-Kat hier niet allemaal al schreef: wat een aap, wat een druiloor, wat een oelewapper, wat een minkukel ... Dan krijg je dus ook: wat een jitzak ... :ninja:

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Sorry @i-Kat. @Nancy, het moet gaan zingen, het moet zich los gaan zingen, door de panelen dweilen, op welke schrijverssite dan ook. Weet je, ik verzin weleens woorden die dan in mijn omgeving gaan zingen. Ik doe het ook wel in het Frans. En de lol die ik dan heb als ze worden overgenomen. :nod: We gaan voor: 'je bent een jitzak', ik voel me 'verjitzakt' en eeuwige roem zal je ten deel vallen. :{} Ook in de Van Dale.

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi i-Kat, wat ga jij lekker los! Dat moet je hebben opgelucht! Enne... niet autobiografisch, hoop ik? Die laatste regel is helemaal top!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ton, ik heb me nog vet ingehouden en neeeee zeker niet autobiografisch! Dank je, blij met je reactie. Schrijfcoach Elizabeth, ik ben verguld. De waardering van de titel vind ik vooral leuk want daar probeer ik altijd iets moois van te maken, ik vind het vaak een vergeten en ondergewaardeerd element.

Lid sinds

7 jaar 9 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Toen ik de eerste zin las en ik bij "zeug" kwam, had ik net een slok thee in mijn mond. Kon 'm nog net binnenhouden :) Wat een lekker tafereel schets je, zo rechtstreeks uit de A'damse Jordaan! Ik zie ze voor me; de Tokkies zijn er niets bij haha. Hee leuk, met plezier gelezen! :thumbsup:

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Zo, i-kat, dat is maar weer lekker gezegd. Knalt er goed in en je maakt een mooie draai naar die etalagekoppen. Origineel is het zeker, en van de humor geniet ik.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ha ha Karinska, ik hoop je nog vaak te kunnen vermaken. Madd, het doet me veel plezier om te lezen dat je hebt genoten.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Ah, we zijn er weer, SOL leek even uit de lucht :confused: Riny, ik heb me nog ingehouden dus er zit nog frustratie die er mogelijk bij een volgend verhaal nog een keer uitkomt :D, zolang jullie maar blijven lachen! Dank voor je leuke reactie!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, ... laat maar komen die woede want pas daarna kun je een ander mens worden, las ik ergens. Ik ben nog op zoek gegaan naar dat 'ergens', maar helaas. Voor mij ben je goed zoals je bent, hoor! :lol:

Lid sinds

8 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk hoe het verhaal met de laatste zinnen omslaat van haat naar liefdevol.
@mjjbogert: Mee eens, in de liefde is het niet altijd wat het lijkt. @i-Kat: Je hebt je heerlijk uitgeleefd. Een genot om te lezen.

Lid sinds

16 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Gezellig stel, i-Kat. ;) Je hebt de personages fraai neergezet en inderdaad het verhaal heeft een mooi slot. Lekker stoïcijns. En zo keert de rust weer. Voorlopig. :D

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel xxroes, ik ben in mijn nopjes dat het gelukt is je te vermaken :) Willemina, dank voor je komst en je leuke reactie, erg blij mee!