Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker

opdracht#160-etalagepop

Mag ik me even voorstellen? Ik ben een etalagepop en ze noemen mij Eugénie. In een van de sjiekste winkelstraten van Antwerpen sta ik jaar in jaar uit in de voornaamste etalage van een bekende nederlandse winkelketen. Iedere week krijg ik een andere outfit, men verzet mij een beetje naar links of naar rechts. Soms plaatst men mij in een gemakkelijke leunstoel of op een bankje. Ik vind alles goed. Als ik maar te kijk sta. Ik houd er wel van om bekeken te worden. Ik weet dat ik mooi ben. Ik bezit een prachtig lichaam dat niet verslijt, geen pijn kent en nooit moe is. Eten en drinken is aan mij niet besteed en als in de nacht de winkelstraat er verlaten bij ligt, slaap ik met mijn ogen open. Mijn benen zijn rank en mijn dijen volmaakt. Menig mannenoog blijft daar op rusten als ik naakt ben, want ja, soms kleedt men mij uit en moet ik wel eens een paar uurtjes wachten op andere kledij. Mijn buik is plat, mijn taille als van een wesp en mijn kleine borsten staan fier rechtop. Ik heb geen geslacht, maar dat geeft niet. Zo heb ik nergens last van. Wat ook zo leuk is aan mijn bestaan is het feit dat ik regelmatig een ander hoofd krijg. Soms ben ik een verleidelijke blondine, dan mag ik een vurige roodharige zijn, of een pittige brunette, en van tijd tot tijd zet men mij geen pruik op en ben ik een heerlijk moderne kale vrouw. Ik leef me iedere keer in in die verschillende vrouwentypes en vermaak me uitstekend. Geen man die me naar mijn hoofd smijt een wispelturig vrouwmens te zijn. Niemand die me verwijt een frigide vrouw te zijn. Men neemt mij zoals ik ben. Een etalagepop met allure.

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Geen geslacht en niemand die de pop verwijt frigide te zijn. Als de kleine borsten maar fier rechtop staan. Een vilein stukje, Blavatski. Eigenlijk gaat het over mannen en hoe ze te bespelen. Toch?

Lid sinds

9 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Originele invulling, Blavatski om je te verplaatsen in het leven van een etalagepop. Het zou leuk zijn als de pop ook wat 'duistere' trekjes bezit.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Nyceway, fijn dat je het idee van de etalagepop goed vindt en ja, heeft ze volgens jou nog niet genoeg mindere trekjes? Ze staat graag in de belangstelling, ze is wispelturig, frigide en geeft niet hoog op van de mannen. Maar je hebt gelijk, er zijn nog veel onaangename trekjes te vermelden. Ik ga het er toch bij laten. Mijn schrijfenergie wordt momenteel ondermijnd doordat mijn dochter waar ik voorlopig bij in woon, zwaar gevallen is, enkel gebroken op drie plaatsen, geopereerd, en minstens 6 weken in bed. Dus den deze doet min of meer het huishouden, boodschappen doen, koken, poetsen enz. Ik doe het graag maar ik ben zoals je weet niet meer van de jongsten en het kost me veel energie om zo rond te rennen... Het uitgeven van mijn kinderboek is voorlopig ook voor een maand uitgesteld. En ik die dacht dat ik mijn karma wel volbracht had! :o Het belangrijkste is nu dat alles goed komt en ze straks weer kan rondhuppelen. Ze danst zo graag, feest zo graag, is nog in de bloei van haar leven, 44 jaar. Enfin, we hopen voor een goede afloop en een goed herstel.

Lid sinds

8 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Leuk, een kijkje in het hoofd van een mannequin. Ik had altijd al zo een vermoeden dat die dingen stiekeme megalomanen zijn. Ze kijken zo pretentieus. Sterkte thuis!

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Origineel om niet vanuit een hoofd als wel vanuit een etalagepop te spreken. En wat voor een figuur! Geslachtloos, nergens last van, ook niet van opdringerig mansvolk ;) Leuk, grappig en meteen de mannenverwijten van zich af gooiend. Lekker lezen!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een prachtig stukje weer, alsof het een voorrecht is om een etalagepop te zijn, geen pijn en geen verwijten. Goed verzonnen en heel graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, in één woord, prachtig! Ik heb me kostelijk geamuseerd. Het is zó heerlijk pittig, zó heerlijk vrouwelijk. Ik houd van uw veelzijdigheid. Van uw reactie in #4 word ik minder blij. Zware opgave voor moeder én dochter. En dat 'Mare' er door uitgesteld moet worden. Beterschap en sterkte. In ieder geval blijf ik naar uw boek uitkijken. (Nederlandse met een hoofdletter?)

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Blavatski, een heel mooie en pakkende invulling! Voortaan loop ik grijnzend langs etalages, met dit verhaal in mijn achterhoofd. (@ Nancy; ik keek mijn ogen al uit hoor, maar nu des te meer.... :D ) Sterkte met de verzorging van je dochter en wens haar van harte beterschap!

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, de fijnkenster van de mannelijke psyche. Ik heb genoten van dit vileine verhaal. Beterschap voor uw do achter en sterkte met de verzorgende taken. Het komt vast goed maasr ik hoop dat in de tussentijd ook plezier beleefd wordt aan het samenleven als moeder en dochter.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Mooi verhaal. met een originele invalshoek; het innerlijk en uiterlijk van een etalagepop. Sterkte met de thuissituatie!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Al lezende keek in mee in die etalage, was ik even in Antwerpen en vond je invalshoek vanuit de man bekeken, geweldig gekozen!

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Blavatski, ... wat een heerlijk, komisch leuk geschreven verhaal. Als je niet beter wist, zou bijna jaloers worden op zo'n etalagepop. Je hebt alles zo gezellig de revue laten passeren. Ik ben wel blij dat ik 's nachts in mijn bed lig en niet strak voor me uitkijk in een stikdonkere nacht. De thuissituatie vergt een bonk energie van je. Heel veel sterkte daarmee. vrg

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Nancy, Dank je wel voor je bezoekje en het leuke commentaar. Het was niet mijn bedoeling om vilein te zijn en de mannen speciaal te viseren. Als dat zo was, was ik veel erger te keer gegaan. :lol:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Mili, fijn om het compliment te krijgen dat je mij veelzijdig vindt. Dank je. ;) Ook dank voor het begrip van de thuissituatie. Ja, dat eigen plekje vinden moet weer even worden uitgesteld. We zullen het wel weer overleven. :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Ton, fijn dat je mijn etalagepop kunt waarderen en zeg nou eerlijk, Ton, de wereld zou voor ons vrouwen toch veel saaier zijn als er niet naar ons werd gekeken? Dus blijf maar lekker de etalagepoppen bewonderen.. Maar vergeet Selena niet, hè?! :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Marceline voor je warme woorden. Fijn dat je genoten hebt van mijn poppenkoppenverhaal. Eerst wilde ik me ervan af maken met: 'ik heb mijn wagen vol geladen met poppenkoppen toen ze op de markt kwamen moest ik mee gaan shoppen nooit neem ik van mijn levensdagen nog poppenkoppen op mijn wagen hop paardje hop!' :o

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Riny, Wat leuk dat je het verhaal van de etalagepop kon waarderen. En ja, je hebt gelijk, je kunt 's nachts inderdaad beter in een warm gezellig bedje liggen dan in een etalage te staan koekeloeren. :o Bedankt voor je meeleven met de thuissituatie. :nod:

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Hallo Blavatski - # 21, Ik schoot net toch in de lach toen ik las over je eerste gedachten: ik heb mijn wagen vol geladen vol met oude wijven - zongen we vroeger. (Je wist even niet wat je daar mee aan moest?) Knap van je om er toch zo'n leuk verhaal van te maken; maar dat had ik al gezegd. :nod:

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ja Riny, dat was juist. Ik dacht :'Pff wat moet ik daar na van maken?' Ik ben blij dat ik je heb kunnen laten lachen. Nog een mooie dag toegewenst. :nod: