Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#159 - De uitdaging

'Hallo, hee, hallo, is hier iemand?' Mijn stem klinkt beverig en ik probeer me te oriënteren. Het is zo donker dat ik vrees dat ik blind geworden ben maar ergens weet ik dat het niet zo is. Ik voel een koude vochtige muur in mijn rug en reik er naar met mijn handen. Ik sta op en tast de muur af op zoek naar een raam of een deur. De machetes in mijn hoofd gillen me toe dat ik te veel gedronken heb. Tot mijn geruststelling heb ik mijn verbluffende Sissy-jurk nog aan. Zelfs Rick was onder de indruk geweest. En ineens weet ik hoe ik op deze locatie ben beland. Een weddenschap zoals ik er al zo veel had afgesloten met Rick. Zelden won ik en dat wakkerde een nieuwe uitdaging alleen maar aan. Kennelijk ben ik even in slaap gevallen maar nu ben ik extreem alert. Al zo lang ik me kan herinneren beweren de omwonenden dat er geesten rondwaren in dit kasteel. Een paar jaar geleden zagen Rick en ik de nuchtere Caspar als een dolle op ons af komen rennen, spierwit alsof hij zelf meer dood dan levend was. Hij was ervan overtuigd dat hij zijn overleden tweelingzus Suzanne had gezien. Zij was mijn beste vriendin en de ex van Rick. Haar dood was de lijm van ons trio. En nu ben ik dus aan de beurt om te ontdekken of er geesten zijn. Opeens voel ik een aanwezigheid. De grap is er direct van af en ik bevries van angst. 'Waarom sprong jij niet?' hoor ik Suzanne zeggen. Uren later ben ik nog nauwelijks aanspreekbaar. Rick en Caspar hoorden me afgrijselijk janken en Rick wist dat zijn winst behaald was. Nu kijkt hij me bezorgd aan en vraagt hij om vergiffenis. 'Nee...nee...ik moet jouw om vergeving vragen'' zeg ik moeizaam. 'Ik was er bij toen Suzanne zelfmoord pleegde.’

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat, ik houd van je springerigheid maar in deze tekst spring je m.i. te veel. Wie is Caspar die je ineens opvoert, (Casper het spookje?), de vertrouwde stem kan alleen van Rick zijn, maar wie zijn dan 'ze' die het gejank hoorden? [Hij mij...], mist hier niet iets? En als je in een 'verbluffende Sissy-jurk' (leuk!) rondloopt is het dan te voorzien dat de hp Suzanne als ex heeft? Of moet ik nu (recent opgelegd) genderneutraal denken? En wat is de clou eigenlijk van deze mededeling? i-Kat, het spijt me, ik kom er niet uit. (hyperactief/ervan)

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Mili, ik ben je dankbaar voor je feedback! Ik heb me laten beperken door het aantal worden en me te weinig gerealiseerd dat wat in mijn hoofd zat niet overkomt. En ik moet echt op zoek naar welke woorden aan elkaar moeten en welke niet :o Tekst aangepast, nu te veel woorden maar is het duidelijker zo?

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
I-Kat ik moest het twee keer lezen maar vatte het toen wel. Het is een eng verhaal. Waarom het de eerste keer niet lukte zat hem in de laatste alinea. Ik dacht even dat Rick een grap had uitgehaald. En de Sissy-jurk brengt me als lezer even op het verkeerde been. Machetes in het hoofd vind ik leuk gevonden. Al met al denk ik dat dit verhaal met een kleine aanpassing superspannend en eng is.

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Het gegeven is leuk en er zitten mooie zinnen in. Er zijn wel wat veel personages (4) voor zo'n kort verhaal, dat maakt het wellicht wat moeilijker voelbaar. Wat gebeurt er als je Caspar schrapt?

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Nancy, ik vond het een lastige opdracht en had veel zinnen nodig om tot een verhaal te komen. Uiteindelijk zijn de sprongen te onduidelijk. Ik heb wel wat aanpassingen gedaan maar ik denk dat ik deze maar in een la stop. Hoop volgende keer beter te presteren. Dank voor je aandacht! Marceline, Caspar had ik nodig om Suzanne te introduceren, de geest die ik hoorde. Al met al is mijn experiment geen succes geworden. Maar je moet fouten maken om te leren dus het was weer leerzaam :D Dank voor je komst!

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
I-kat, Het was idd veel van alles in dit verhaal, moest t ook overlezen. Het was een lastige opdracht, vond ik ook.

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, ... je hebt er wel iets bijzonders van gemaakt. Ik vind ook, laat het springen maar aan anderen over. Als ik het goed heb werd er door de overledene aan jou gevraagd waarom je niet sprong. Een 'geestig 'verhaal i-Kat.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat, # 2, ik wil je graag antwoord geven maar het blijft voor mij warrig. Een tip: in je eerste alinea gebruik je in twee elkaar opvolgende zinnen het ww tasten. Dat is niet echt aan te raden. Zelden hebben wij in een opdracht zoveel met elkaar afgetast. :D Lees je graag weer de volgende keer!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Nancy! Madd, jammer dat het me niet gelukt is, zie je de volgende keer graag terug :nod: Riny het klopt helemaal :) fijn dat je langskwam! Mili, geeft niet, ik ben je weer dankbaar voor de redactie, jammer dat ik het zelf niet zag. Tot snel hoop ik!

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag i-kat, Het spijt me dat ik jullie zo'n moeilijke opdracht heb bezorgd. Toch zijn er spannende verhalen uit jullie pennen gekomen. Dit verhaal is moeilijk te volgen, maar je bent één van de weinigen die het "kasteel met geesten/spoken" vernoemt, dus daarvoor proficiat. Graag gelezen en ook het commentaar van de forumleden is interessant. Ben blij te lezen dat je het leerzaam vond. Ik vind je experiment meer dan geslaagd. :o

Lid sinds

10 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
ik vind je verhaal (zoals het er nu staat) goed te volgen; alleen die Sissi-jurk, die leidt af en heeft in dit verhaal eigenlijk niets te zoeken, volgens mij en misschien kun je beter expliciet maken dat de laatste regels door de hp uitgesproken worden, zoals het er nu staat, zou je kunnen denken dat het Ricks woorden zijn.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank u Schrijfcoach Blavatski, heb ik toch nog iets goed gedaan :o het is zeker leerzaam geweest. Opvallend dat de meesten dezelfde bewoordingen kiezen waardoor verhalen lezen dit keer wat eentonig werd. Misschien door te veel aanwijzingen en beperkingen in de opdracht? Toch wederom bedankt voor de aandacht en de opdracht! Schrijvenmaar, ik heb al veel gesleuteld en nu toch ook de laatste zin aangepast maar het is geen hoogstandje, ik weet het en leg me er bij neer. Op naar de volgende! :nod: dank voor je feedback. Dat waardeer ik zeer!

Lid sinds

12 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, maak je verhaal nooit ondergeschikt aan het aantal woorden dat je mag gebruiken. Als het binnen de limiet niet lukt, ga er dan vrijpostig overheen (je wordt niet afgeschoten) of sla een week over.