Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#158 - Stilte

Het was nog een hele toestand om het passend te krijgen maar hij had er wel plezier in om de puzzel te leggen. Met een zucht legt hij er de laatste hand aan en kijkt voldaan om zich heen. Dat hij het hier een week volgehouden heeft, vindt hij nu onvoorstelbaar. Als hij had geweten dat het zo'n opluchting zou geven, had hij het eerder gedaan. Vorige week waren ze vertrokken naar de Belgische kust. Mokkend had zij naast hem gezeten omdat hij weer iets verkeerd gedaan had. Wat dat dan was werd niet uitgesproken. Als hij er al eens achterkwam waarom zij niet meer tegen hem sprak, was hij meestal stomverbaasd over het zogenaamde misdrijf. Hij had werkelijk geen idee waarom ze zich stoorde, aan eigenlijk alles wat hij deed. Op de terugweg zingt hij mee met de vrolijke deuntjes op de radio. Hij stopt waar hij wil stoppen en hij rijdt de route zoals hij deze in zijn hoofd heeft. Daardoor duurt de reis wat langer dan Google zou kunnen voorspellen. Het geeft niet, hij heeft de tijd en hij is onbezorgd zoals hij was voordat hij haar leerde kennen. Op de plek die hij op de heenweg al opgemerkt had, laat hij haar koffer achter. Gelukkiger dan nu is hij niet eerder geweest. Laat in de avond komt hij thuis en hij geniet van de ongekende stilte in het vrijstaande huis. Ze hadden geen last van de buren, enkel van elkaar. Maanden later leest hij in de krant over een bizarre vondst. Een nog onbekende vrouw is gevonden in haar eigen koffer. De losse ledematen lagen er georganiseerd bij. Hij neemt een slok van zijn tropische cocktail en kijkt uit over de rimpelloze zee. Nooit meer terug naar Nederland lijkt hem geen opgave.

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een gepuzzel om alles erin te krijgen ... huwelijksperikelen op een heel drastische manier opgelost. Een zwijgende vrouw en meneer mag uitzoeken waar hij fout is. Of hield hij zich van den domme en had hij al lang plannen? Gruwelijk goed i-kat!

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je Marlie, heerlijk om al gelijk een compliment te krijgen :o ik kom er echter net achter dat ik de zintuigen vergeten ben... :confused:

Lid sinds

7 jaar 7 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
I-Kat een compleet verhaal zonder enige aanwijzing naar het waarom. Opdracht van de week voltooid, en niet opgemerkt dat je de zintuigen was vergeten. Knap werk, Groet Connie

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Ach, de zintuigen vergeten, Wat geeft het met zo'n geweldig go es in elkaar gezet verhaal. Ik vind het geweldig i-Kat! En wat die zintuigen betreft: je kan altijd nog voor jezelf beslissen of je het verhaal voor jezelf zintuiglijker wilt herschrijven. Niet omdat het moet maar om daar het een goede oefening voor jezelf is.

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat, omdat ik zelf van het bloederige genre ben voelde ik in je eerste alinea al waar je naar toeging. Wat een perfectionistische regelneef moet je hp zijn als hij er een (1) week overdoet haar losse ledematen in de koffer te rangschikken. Armpje hier, nee, toch niet, ik pak haar weer uit, beter dat been daar en dan ... :D Ook is je hp een bofkont dat hij zo veel doekoe heeft om loesoe naar de tropen te gaan. Onwijs leuk verhaal. (typo's: vindt hij/het vrijstaande huis)

Lid sinds

11 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
i-Kat, ... een prachtig stuk werk van je. Bravo. Als dit gebeuren maar geen navolging vindt. Het is zo simpel geschreven; zonder gehak, gesteun en gedoe. Hij blijft er nogal nuchter onder. :D

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Dank je wel Connie, fijn dat je weer langs kwam! Marceline, dat wil ik wel proberen want ik denk dat het meerwaarde kan brengen en het is zeker leerzaam want het is een uitdaging om geen clichés te gebruiken. Dank voor je fijne reactie! Mili, ik was al bang dat het er te dik bovenop zou liggen maar misschien alleen voor de bloederige types :D Dank voor de typo controle, ik snap niet waarom ik ze mis...redactie stel ik zeer op prijs! Riny, hij is cool hè maar hij is ook jaren lang getreiterd door het kreng :D

Lid sinds

7 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
En ik maar denken in de eerste alinea dat hij een 1000 stukjes puzzel zat te maken :). Goed en gruwelijk tegelijk. Vooral de nuchterheid waarmee je het beschrijft.

Lid sinds

9 jaar 5 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@i-Kat een sterk en gruwelijk verhaal, heel goed opgebouwd en onderkoeld verteld. Wat betreft de zintuigen: het zou een heel ander verhaal worden als je deze meer zou gebruiken in je tekst. De laconieke toon, die dit verhaal zo kenmerkt, zou misschien verdwijnen. Dat zou jammer zijn. Tussen de regels door krijg ik een goed beeld van de vrouw: altijd negatief en geen enkele ruimte geven aan haar man. Ik moet bij dit verhaal denken aan Roald Dahl. Paar opmerkingen: Tussen twee persoonsvormen hoort een komma. Bijvoorbeeld; heeft, vindt "en rijdt de route zoals hij het in zijn hoofd heeft." > "het" vervangen door "deze" (verwijst naar de route)

Lid sinds

12 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
I-kat, ik vermoedde het al. Gatver, dacht ik, en daarom maak ik nooit zomaar een koffer open. Maar toch pakt je verhaal mij. En het einde geeft mij een goed gevoel, desondanks die koffer.

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Annette, jij bent de braafste, ha ha Schrijvenmaar fijn dat je langskwam Nel, wat heerlijk dat je het goed genoeg vindt zonder me aan de opdracht te houden. Je punten meegenomen maar misschien dat er nog een komma te veel of te weinig staat. Best lastig vind ik dat. Madd, als het stinkt lekker dicht laten ha ha dank je wel!

Lid sinds

10 jaar 3 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een fantastisch plot en perfect opgebouwd. De bevrijding van de HP verklaart zijn meedogenloosheid Ik vind het perfect geschreven en zeer origineel! :thumbsup: .

Lid sinds

7 jaar 1 maand

Rol

  • Gewone gebruiker
  • Pluslid
Ja fijn verhaal, lekker wat arme, benen, kop en romp passen en meten er alle tijd voor nemen en natuurlijk een coctail nippen op de 'goede' afloop. Ja dit zijn de verhalen waar ik van hou. Super I-Kat :thumbsup:

Lid sinds

7 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Marietje, perfect nog wel, ik spin van genoegen! Nancy, ik wist wel dat ik jou hiermee kan plezieren :D fijn dat het me gelukt is