Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker

#157 - Vrij

Met tegenzin neem ik de bekende afslag. De radio staat uit. Door de jaren heen is het geratel van mijn 15-jarige rammelkast een geluid van rust geworden. Ik kom bij een splitsing en ik besluit eens niet de gewoonlijke weg te volgen. Een weg die rijdt langs het strand. Het -hoe kan ik het anders omschrijven- roept me. Het brengt me in een dromerige staat. Wanneer ervoer ik voor het laatst het gevoel van fijn zand tussen mijn tenen? Dat moet 5 jaar geleden, in Spanje, geweest zijn. Man, ik was daar niet weg te slepen. 'Doe nou eens normaal' zeg ik tegen mezelf, terwijl ik verder rijd. Wie gaat er nou, onderweg naar haar werk, een pitstop maken om zand aan haar voeten te voelen? Dan roept een semi-rebels stemmetje: iemand die doet wat ze wil! Ik knik instemmend en gooi het roer om. De auto wordt gehaast geparkeerd. Schoenen in mijn hand, loop ik naar het strand. Ik zet mijn voeten in het zand en wiebel mijn tenen. Dan tuur ik over het strand. Er is niemand om mijn rariteiten te bekijken, of te bespotten. Ik heb dit moment helemaal voor mezelf. Het stemmetje schraapt theatraal haar keel: was dat nou zo moeilijk?

Lid sinds

10 jaar 4 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooi thema, herkenbaar, ik struikel over een paar uitdrukkingen die ik anders ken: een bekende afslag nemen, ik was daar niet weg te slaan. Cultuur/dialectverschillen? groet Cora

Lid sinds

7 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Hoi Cheerful, dapper besluit om de vrijheid voorrang te geven en toch naar het strand te gaan! Leuke insteek, met genoegen gelezen!

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Een mooi thema, herkenbaar, ik struikel over een paar uitdrukkingen die ik anders ken: een bekende afslag nemen, ik was daar niet weg te slaan. Cultuur/dialectverschillen? groet Cora
Hallo! Bedankt voor de reactie. Nu je het zegt, je neemt inderdaad een afslag. :) Die andere uitdrukking weet ik niet. Ik kom inderdaad uit een Antilliaanse familie, dus we maken er af en toe een zooitje van.

Lid sinds

6 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een heerlijk verhaal, ik reed met je mee. Wat ik wel moeilijk vind om te geloven is dat je dicht bij het strand werkt (tenminste, dat haal ik uit de tekst) en daar 5 jaar niet geweest bent. Toch graag gelezen.

Lid sinds

10 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Cheerful, ... de rest van de dag was natuurlijk verrukkelijk, dat kan niet anders. Fijn om zo even toe te kunnen geven aan een simpel verlangen. Met plezier gelezen.

Rol

  • Anoniem
Hallo Cheerful, Dat zouden we vaker moeten doen, even je eigen afslag nemen, en dan inderdaad het liefst naar een strand. Jammer dat het stemmetje meestal overstemd wordt door alle verplichtingen. Met plezier gelezen. Schrijfcoach Corrie

Lid sinds

10 jaar

Rol

  • Gewone gebruiker
Wat een heerlijk verhaal, ik reed met je mee. Wat ik wel moeilijk vind om te geloven is dat je dicht bij het strand werkt (tenminste, dat haal ik uit de tekst) en daar 5 jaar niet geweest bent. Toch graag gelezen.
Ik heb de tekst nog eens nagelezen en ik kan me voorstellen dat dit ongeloofwaardig overkomt. Er zijn dus wat details die beter uitgewerkt kunnen worden. Bedankt voor de reactie.