opdracht # 157 - Branding

Mijn minnaar moet zijn als de branding der zee, bruisend en stuivend, eindeloos schuivend zijn grommende golvenrij. Met schouders vol schelpen en wangen vol wier. Zijn lippen doordrongen van zout en van zon, onstuimig mij nemend met de kracht van het dier, op naar de toppen der branding van 't komend getij met lust niet te stelpen. In zijn ogen een scherf van de maan en schilfers van sterren. Hoog draagt hij mij hoog en ver ver voorbij de rode horizon. En ik, ik zal zijn als de bodem der zee huilend en juichend, tijdloos mij buigend onder zijn grommend geweld. Met borsten vol bedding en heupen vol hoop. Mijn lichaam doordrongen van zout en van zand Op naar de toppen der branding, mijn trots wordt geveld, zijn lust is mijn redding. In mijn ogen weerspiegelen de scherf van de maan en de schilfers van sterren. Hoog draagt hij mij hoog en ver tot ik sterf in zoete zonnebrand.

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Nyceway, bedankt voor je bezoekje. En je mooie woorden. Ik ken wel de titel en auteur van het boek, maar heb het niet gelezen. Zal het alsnog eens doen. Op het lijstje gezet van de bibliotheek. :o
24 augustus 2017 - 17:27

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Dag Thea Josephina, dank je wel voor je bezoekje en het compliment. ;) PS. moest je het al weten, excuses, maar je kunt een bericht veran :o deren door rechts van onderen "bewerken" aan te klikken!
24 augustus 2017 - 17:31

Lid sinds

10 jaar 2 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
@Blavatski, na een tweede keer lezen blies u mij weer van het scherm af. Het is zó vrouwelijk. Zo vol overgave. [In mijn ogen weerspiegeld de scherf]; weerspiegelt. Excuses, het stoort me. Ik haal voor mij de mooiste zin eruit: 'Met borsten vol bedding.'
24 augustus 2017 - 20:44

Lid sinds

7 jaar 8 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Marijcke, hoe prachtig beeldend geschreven. Ik heb het een paar keer gelezen. Mij treft je openheid in de tekst, die getuigt van levenservaring en zelfvertrouwen. Dank je wel, Zonnig weekend, Connie
26 augustus 2017 - 12:14

Lid sinds

8 jaar 6 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Vrouwelijk en sterk personage Blavatski. Gewoon een schitterend en krachtig gedicht! Typo: In eerste deel schilfers i.p.v. schlifers In het tweede 'In mijn ogen weerspiegelEN de scherf van de maan en de schilfers van sterren.' Of 'In mijn ogen zijn weerspiegeld de scherf van de maan en de schilfers van sterren.' ?
26 augustus 2017 - 23:00

Lid sinds

15 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Bedankt Marlie voor het compliment en ik dank je ook voor mij te wijzen op de schrijffoutjes. Met dat weerspiegeld zat ik echt in mijn maag, of het nu een d of t moet zijn, volgens mij kan het alletwee; jij gaf me de juiste :eek: oplossing.
27 augustus 2017 - 12:47

Hallo Blavatski, De man als de branding en de vrouw als de bedding, mooi gevonden. Mijn oog viel ook op de vorm van het gedicht, als een grommende golvenrij op z'n zij, zich in een golfbeweging door het gedicht heen werkend. Met plezier gelezen. Schrijfcoach Corrie
28 augustus 2017 - 21:30

Lid sinds

11 jaar 11 maanden

Rol

  • Gewone gebruiker
Heel mooi, Blavatski. Inderdaad een zeer vrouwelijk gedicht. Het dwong mij tot meerdere malen lezen om het ten volle te kunnen proeven. En dat bedoel ik positief. :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:
29 augustus 2017 - 19:35